Światowid napisał/a: |
UMWD raczej nie spieszy się z upublicznianiem projektów rozkładu jazdy. Zawsze wysyłają odpowiedzi w połowie lipca, na początku sierpnia lub też we wrześniu- czyli jednym słowem "jak im się zechce" to odpiszą. |
krkonoš napisał/a: |
Wygląda na to, że nadal lepiej będzie jeździć do Liberca z Jeleniej Góry przez Zgorzelec. Żeby wybrać się do Pragi na jeden dzień, to nawet nie ma co marzyć. Rozkład może ładnie wygląda na papierze, ale w praktyce będzie niewiele lepszy od obecnego, przynajmniej z punktu widzenia Polaków.
Rano wciąż pierwszy pociąg do Czech przez większą część roku w dni robocze dopiero przed 11:00. Dwa pierwsze pociągi tylko w wakacje i ferie zimowe. Wygląda to tak, jakby po prostu przedłużono do Szklarskiej Poręby większość kursów kończących bieg w Harrachovie. Do Harrachova z Tanvaldu też bida straszna, w dni robocze (nie licząc wakacji i zimowych ferii) tylko 4 pary na dobę (czyli mniej niż na co dzień przyjeżdża do Szklarskiej Poręby od polskiej strony). Chyba tylko odrestaurowana linia do Polski sprawia, że coś jeszcze dociera na tę stację. |
Światowid napisał/a: |
UMWD odpisało nam na wniosek o udostępnienie informacji publicznej w sprawie połączeń na Dolnym Śląsku. Projekt prześlą dopiero około 5 września- czyli wtedy, kiedy już nie będzie można dokonać praktycznie żadnej zmiany. |
voyager1231 napisał/a: |
Jelenią Górę, gdzie prędkość maksymalna to 120 km/h? |
krzysztoff napisał/a: |
Aha, i moim zdaniem powinno być coś jeszcze na Katowice, Kraków/Przemyśl zamiast 2x Wa-wa. |
Cytat: |
- ogólne pojawienie się czegoś na kształt taktu na niektórych trasach do i z Wrocławia (odjazdy o przewidywalnych godzinach, co godzinę lub pół) |
Bartuś napisał/a: |
Na pierwszy rzut oka, RJ przewiduje zwiększenie pracy eksploatacyjnej. Tylko skąd na to wziąć pieniądze? |
Noema napisał/a: |
Niczego nowego od KD nie oczekuję! Chcę tylko niepogorszenia aktualnej oferty KD na linii zgorzeleckiej. Jeśli oferta się poprawi to pochwalę KD. Jeśli pogorszy, nie dam im spokoju! |
Beatrycze napisał/a: |
Już się na Ciebie poskarżono na Rynku Kolejowym. W iście goebbelsowskim stylu. |
Beatrycze napisał/a: |
Z powyższej depeszy wynika, że od grudnia br. zostaną wznowione połączenia Wrocław - Drezno. Piszą o tym niemieckie media. |
MK_Wro napisał/a: |
Tak jak przypuszczałem, nie będzie bezpośrednich połączeń do Drezna. Kaczka dziennikarska. Będzie jedynie wjazd KD do Görlitz. |
Ralny napisał/a: |
T Gdyby od grudnia wjeżdżał do Gorlitz to relacja pociągu musiałaby być podzielona na dwie oddzielne: Węgliniec - Gorlitz i ewentualnie Gorlitz - Jelenia Góra. |
Ralny napisał/a: |
Zastanawiam się jak to będzie rozwiązane. Teraz pociąg relacji Węgliniec - Jelenia Góra jedzie przez Zgorzelec i zawraca na wiadukcie. Gdyby od grudnia wjeżdżał do Gorlitz to relacja pociągu musiałaby być podzielona na dwie oddzielne: Węgliniec - Gorlitz i ewentualnie Gorlitz - Jelenia Góra. Ewentualnie, bo najrozsądniej byłoby zrobić wahadło Węgliniec - Gorlitz - Węgliniec, w Zgorzelcu skomunikowanie na Jelenią Górę, a w Węglińcu skomunikowanie na Wrocław i Żary. Pociągi z Żar do Jeleniej Góry mogłyby wtedy jeździć krótszą drogą przez Wykroty. |
Ralny napisał/a: |
Zastanawiam się jak to będzie rozwiązane. Teraz pociąg relacji Węgliniec - Jelenia Góra jedzie przez Zgorzelec i zawraca na wiadukcie. Gdyby od grudnia wjeżdżał do Gorlitz to relacja pociągu musiałaby być podzielona na dwie oddzielne: Węgliniec - Gorlitz i ewentualnie Gorlitz - Jelenia Góra. Ewentualnie, bo najrozsądniej byłoby zrobić wahadło Węgliniec - Gorlitz - Węgliniec, w Zgorzelcu skomunikowanie na Jelenią Górę, a w Węglińcu skomunikowanie na Wrocław i Żary. Pociągi z Żar do Jeleniej Góry mogłyby wtedy jeździć krótszą drogą przez Wykroty. |
Cytat: |
Czarna rozpacz będzie w Kotlinie Jeleniogórskiej, gdyż pociągi do/z Jeleniej Góry nie wjadą do Görlitz |
Noema napisał/a: |
Czarna rozpacz będzie w Kotlinie Jeleniogórskiej, gdyż pociągi do/z Jeleniej Góry nie wjadą do Görlitz. Spodziewam się mikolskiego ujadania w internecie na pociągi Wrocław - Görlitz, na linię zgorzelecką, na nasze forum, no i na mnie, na skalę trudną do przewidzenia. |
Ralny napisał/a: |
Już ujadają z pianą na pyskach. Nawet Rachwalskiemu się obrywa. Czytam i boki zrywam. Pocieszają się, że te pociągi z Wrocławia do Goerlitz to jeszcze nic pewnego. Jeśli w grudniu wyjadą, mikole chyba będą blokować tory pod Legnicą. |
Ralny napisał/a: |
Dzisiejszy mikolsko-jeleniogórski hejt można scharakteryzować dwoma wyrazami: "Gienka, wróć!". |
Noema napisał/a: |
Wracając do tematu, gdyby kogoś interesowało, wczoraj spisałam sobie co nieco z wyszukiwarki połączeń na stronie PKP PLK. I tak:
Pociągi z Görlitz do Wrocławia: 7.30, 13.30, 19.30 Pociągi z Wrocławia do Görlitz: 6.10, 14.30, 18.10 |
Cytat: |
- Po pierwsze, od grudnia wraca bezpośrednie połączenie Wrocław-Drezno w układzie codziennym po trzy składy. Do granicy skład będzie obsługiwany przez załogę Kolei Dolnośląskich, a od granicy do Drezna przez załogę niemieckiego przewoźnika i zapewnia, że zmieniać się będzie tylko załoga, a pasażerowie nie będą musieli się przesiadać do innego pociągu.
Połączenie kolejowe Wrocław-Drezno udało się uruchomić dzięki współpracy ze stroną niemiecką. - Od grudnia też szynobusy Kolei Dolnośląskich będą mogły wjeżdzać do Goerlitz. To ułatwi nie tylko podróż z Wrocławia do Zgorzelca czy Goertliz, ale również i Niemcy będą mieli bezpośrednie połączenie kolejowe z atrakcjami turystycznymi np. w rejonie Jeleniej Góry. |
PasazerRE napisał/a: |
Polaczenie oczywiście ma być obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie po stronie polskiej. W takim przypadku pieniądze na finansowanie się znalazły. |
Cytat: |
Za pieniądze z Unii budowana jest linia elektryczna z Lubania do Zgorzelca. – Co sprawi, że pociągi elektryczne będą mogły obsługiwać cały Euroregion Nysa, łącząc Jelenią Górę z Görlitz, z całym obszarem Niemiec – zapowiada senator Jan Michalski. |
dddbb napisał/a: | ||
Z linku przytoczonego przez MK_Wro:
Coś mi umknęło? |
Cytat: |
Bezpośrednie połączenia do Drezna, możliwość wjazdu polskich składów do Görlitz oraz codzienne połączenie z Warszawą – to nowości, które czekają na podróżujących koleją od 13 grudnia.
Obecny na dzisiejszej konferencji w Zgorzelcu Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski potwierdził, że wraz z rozpoczęciem obowiązywania nowego rozkładu jazdy przywrócone zostaną trzy bezpośrednie pary pociągów Drezno – Wrocław (obsługiwane niemieckim taborem). Marszałek poinformował także o finalizowaniu porozumienia o możliwości wjazdu polskich składów do przygranicznego Görlitz, co umożliwi uruchomienie pociągów regionalnych z Jeleniej Góry i Węglińca do Niemiec. Biorący udział w konferencji Wiceminister Administracji i Cyfryzacji Stanisław Huskowski przekazał informację, że od 13 grudnia mieszkańcy zachodniej części dolnego śląska będą mogli korzystać z połączenia PKP Intercity w relacji Węgliniec – Warszawa Wschodnia (czas przejazdu wyniesie około 5 godzin i 20 minut) z zapewnieniem skomunikowania Zgorzelca z Węglińcem poprzez InterCity Bus lub pociągi Kolei Dolnośląskich. O bezpośrednie połączenie Zgorzelca, Węglińca i Bolesławca ze stolicą zabiega od początku kadencji Senator Jan Michalski. |
Cytat: |
Taryfa oczywiście osobowa, postaramy się też zrobić miłą niespodziankę przekraczającym granicę. |
Cytat: |
Taryfa oczywiście osobowa, postaramy się też zrobić miłą niespodziankę przekraczającym granicę. |
MK_Wro napisał/a: | ||
Chyba nikt nie oczekiwałby innej taryfy przy zatrzymaniach na każdej stacji? |
Cytat: |
"Stąd zatrzymywanie NIEKTÓRYCH kursów na wszystkich stacjach." |
MK_Wro napisał/a: |
Gaspares, to prawda, ale będzie sporo innych połączeń na tej trasie. Tak jak nie było rzeźni za PRów przy lepszym czasie przejazdu, tak tym bardziej nie będzie za KD przy gorszym. Różnica taryfowa między R a RE była niewielka, nie sądzę, że to był jakiś bardzo znaczący "regulator popytu". |
MK_Wro napisał/a: |
Zobaczymy, ale 2x Desiro = 1 4-członowy Impuls jeśli chodzi o pojemność. |
Piotr Rachwalski napisał/a: |
Dziękuję za uwagi i rzeczową dyskusję. Nie chcemy komplikować życia pasażerom - jedna linia, jedna firma, jedna taryfa. Wg naszych badań i analiz to właśnie trayfa RE była przyczyną niskiej frekwencji (zwłaszcza po wprowadzeniu Impulsów prysł czar Desiro), nie popełnimy tego błędu. |
PasazerRE napisał/a: |
Jeszcze się odniosę do elektryfikacji. Spadła na listę rezerwową co moim zdaniem jest kpiną. Już tyle lat na to czekamy i projekt chyba nie doczeka się realizacji. |
Noema napisał/a: |
Popełnicie błąd jeszcze gorszy, jeśli pociągi Wrocław - Drezno będą zatrzymywać się na każdej stacji i każdym przystanku. To będzie szczyt kolejowego absurdu! Te pociągi powinny jeździć tak jak jeździły RE. Czyli postoje tylko na stacjach: Zgorzelec, Zgorzelec Miasto, Pieńsk, Węgliniec, Bolesławiec, Chojnów, Legnica, Wrocław Leśnica, Wrocław Nowy Dwór. Inaczej sobie tego nie wyobrażam! Jeszcze bym rozważyła postoje w Miłkowicach, Malczycach i Miękini (siedziby gmin), jeśli już tak Wam w KD na tym zależy. |
voyager1231 napisał/a: |
Czas przejazdu jest tu kluczowy - te 30-35 minut to akceptowalny, maksymalny czas jaki ludzie chcą/mogą poświęcić dziennie na dojazd do pracy. |
Cytat: |
Ja zauważyłem nawet, że wraz z otwarciem nowego mostu na Odrze łączącego Gminy Brzeg Dolny i Miękinia, coraz częściej przy stacji kolejowej w Miękini zaparkowane są samochody z rejestracją DWL. Świadczy to o tym, że wraz z poprawą oferty przewozowej na linii zgorzeleckiej (i coraz większymi korkami na dojazdach) nawet osoby spoza obszaru tej linii decydują się na podróż do pracy pociągiem. |
Cytat: |
Jeśli chodzi o ruch aglomeracyjny to ten powinien obejmować odcinek Wrocław - Legnica |
Bartuś napisał/a: |
Z Malczyc do Wrocławia Głównego pociągi KD dojeżdżają w 39 minut. Rozumiem że teraz z Malczyc do Wrocławia nikt pociągiem nie jeździ, natomiast gdyby czas przejazdu skrócić do 35 minut do pociągów waliłyby tam wściekłe tłumy?
Już nie wspomnę o tym że w Szczepanowie nie ma nawet toru odstawczego. Nawet jednego rozjazdu nie ma. Tam po prostu nie da się zakończyć biegu wrocławskiej kolejki podmiejskiej. |
Rafał21 napisał/a: |
Podobno wraca legendarny ,,Ślązak'' z Zielonej Góry do Przemyśla czy to jakieś potwierdzone informacje?co ze ,,Sztygarem''?..i jeszcze jakieś echo mi się obiło że wraca wakacyjny do Swinoujścia,codziennie niby do Szczecina ...
|
Ralny napisał/a: |
Ogólnie rozkład do Gorlitz na plus. 3 bezpośrednie połączenia z Wrocławia i 3 z przesiadką w Węglińcu to lepiej niż było przed likwidacją RE. |
jano napisał/a: |
Z drugiej strony taryfa raczej skutecznie odstraszy podróżnych na tym krótkim odcinku i poza pasażerami jadącymi w głąb Polski pociąg będzie woził powietrze i szybko zostanie skrócony. |
Cytat: |
Prawdopodobnie tak będzie. Ale przecież nikt nigdzie nie jeździ pociągami EIC i EIP na krótkich odcinkach, do pracy czy szkoły |
Cytat: |
Istnieje jakieś racjonalne wytłumaczenie dlaczego nie ma przesiadki z tych czterech pociągów do Zgorzelca? |
MK_Wro napisał/a: |
Z tego co widzę w wyszukiwarce, oba IC z Jeleniej Góry, które miały być na Dartach (Białystok p/Warszawę oraz "Asnyk" do Łodzi) są wpisane dopiero od marca. Wygląda więc na to, że w zamian PKP IC nie wystawi konwencjonalnych składów tylko poczeka aż będą Darty. Także od marca jest EIP z Jeleniej. |
MK_Wro napisał/a: |
nd, to prawda, ale niezbitym faktem jest, że od grudnia z Jeleniej nie pojedzie sporo zapowiadanych wcześniej pociągów.
[ Dodano: 15-11-2015, 09:04 ] Görlitz już pewne, Drezno jeszcze nie: http://mobile.rynek-kolejowy.pl/60185/pociagi_osobowe_do_goerlitz_rusza_juz_w_grudniu.htm |
Światowid napisał/a: |
Po trzecie (zaraz oczywiście odezwie się tłum ujadaczy) z przykrością stwierdzam, chociaż jestem mieszkańcem Karkonoszy, że TLKi do Szklarskiej tłumów nie wożą nawet w wakacje. |
Światowid napisał/a: |
Po trzecie (zaraz oczywiście odezwie się tłum ujadaczy) z przykrością stwierdzam, chociaż jestem mieszkańcem Karkonoszy, że TLKi do Szklarskiej tłumów nie wożą nawet w wakacje. |
jano napisał/a: |
Według informacji otrzymanych od KD piątkowa "Dolina Bobru" planowana wstępnie jako pociąg rel. Legnica-Jelenia Góra pojedzie jednak od grudnia z Wrocławia (w połączeniu z pociągiem Wrocław-Żary).
Brawo za wprowadzenie zmiany |
tomornik napisał/a: |
W sprzedaży pojawiły się już bilety na nowy RJ. Mam więc pytanie, czy IC nie planule żadnej promocji na bilety na swój ICE Węgliniec-Warszawa. W przedsprzedaży bilet Wrocław-Warszawa Wschodnia bilet kosztuje 59 pln za to na odcinku Węgliniec (Bolesławiec) -Warszawa ... 105 zł. Szkoda że nie objęli tej trasy promocją .... |
Rozkładowiec napisał/a: |
A tak z ciekawości zapytam, czy po likwidacji PKS Zgorzelec istnieje jeszcze linia autobusowa Zgorzelec - Gorlitz? |
Gazeta Wrocławska napisał/a: |
W Legnicy zatrzymają się trzy dodatkowe pary pociągów, jadące do Drezna. |
dexter napisał/a: |
Informacja ze strony Powiatu zgorzeleckiego:
Począwszy od 13 marca 2016 r., Koleje Dolnośląskie S.A. uruchomią dodatkowy pociąg w relacji Węgliniec (odj. 21:03) - Zgorzelec (przyj. 21:27), kursujący w terminie tożsamym z okresem kursowania połączenia EIC "Łużyce". źr.powiatzgorzelecki.pl |
krawczykus napisał/a: |
To nie wiesz że w normalnym kraju to właśnie z pociągami dalekobieżmymi są skomunikowane pociągi regionalne? To właśnie tworzy sieć połączeń i kolej nabiera znaczenia jako cała sieć a nie pojedyncze linie. To jest oznaka normalności i pierwsza jaskółka współpracy między przewoźnikami. Dobrze będzie jak Rząd doprowadzi do skutku wspólny bilet. Poza tym gdyby KD chciało zrobić połączenie ze swoim pociągiem toby zrobiło a nie czekało aż IC zapłaci za paliwo do szynobusa. Gratuluję tym co hejtują bez znajomości rynku kolejowego takie pomysły, to dzięki takim jak Wy kolej w Polsce wygląda jak wygląda. |
FTD napisał/a: |
Kolego, w normalnym kraju to by ten pociąg docierał do Zgorzelca bez fundowania przesiadek |
FTD napisał/a: |
Gościu stonuj trochę, zdania nie zmieniłem. |
FTD napisał/a: |
Dobra wiadomość jest taka, że połączeń na linii Wegliniec-Zgorzelec przybywa. Zła, że ten pociąg będzie w zasadzie dla garstki. Są inne wg mojej opinii ważniejsze pociągi w relacji Wrocław-Węgliniec-Wrocław, które wymagały skomunikowania czy uruchomienia tzw dowózki do i ze Zgorzelca |
FTD napisał/a: |
Pieniądze IC w kwestii uruchomienia komercyjnego pociągu EIC Łużyce są pieniędzmi Spółki PKP IC. Pieniądze na uruchomienie składu KD są pieniędzmi UMWD czyli podatników. |
FTD napisał/a: |
Jeśli jest inaczej w obu przypadkach to proszę o fakty, bo z całym szacunkiem ale chyba nie bardzo masz kolego rozeznanie kto i na jakich zasadach jest odpowiedzialny za finansowanie kolejowych przewozów pasażerskich. |
FTD napisał/a: |
Jeśli natomiast słyszę, czy czytam oficjalne pismo, że na dodatkowe pociągi Zgorzelec-Węgliniec-Zgorzelec skomunikowane w Węglińcu z Wrocławiem, czy też na rozkład cykliczny, UMWD nie ma środków, a znajdują się one na podwózkę pasażerów PKP IC to szlag mnie trafia. |
FTD napisał/a: |
Jeśli KD wyda własne pieniążki na ten muchowóz (dla usera o nicku @ideprosto wyjaśniam, że muchowóz oznacza pociąg o bardzo małej liczbie podróżnych bądź poc. bez podróżnych) to OK. Zamilknę i guzik mnie będzie to obchodzić jak wydadzą własne środki. |
FTD napisał/a: |
Nigdzie nie napisałem, że EIC bez przesiadki pojedzie pełny. A już absurdem stworzonym w Twojej głowie jest to, żeby przejechać się EIC prowadzonym przez SU46 lub jeszcze lepiej Gamę do Zgorzelca? Za kogo Ty mnie masz? Podaję konkretne fakty, że jest taka możliwość aby dojechać komfortowo bez przesiadki tj. było to kiedyś i było to całkiem normalne jeszcze w 2009 r i tak jak to jest w innych województwach. Czy widziałeś w ogóle kiedykolwiek jak ludzie przesiadają się w Węglińcu, szczególnie ci w starszym wieku z bagażami? |
FTD napisał/a: |
Ktoś z Was dysponuje wiedzą czym spowodowane są wydłużone czasy jazdy miedzy Wrocławiem a Legnicą od 13 marca? |
krawczykus napisał/a: |
To nie wiesz że w normalnym kraju to właśnie z pociągami dalekobieżmymi są skomunikowane pociągi regionalne? To właśnie tworzy sieć połączeń i kolej nabiera znaczenia jako cała sieć a nie pojedyncze linie. To jest oznaka normalności i pierwsza jaskółka współpracy między przewoźnikami. Dobrze będzie jak Rząd doprowadzi do skutku wspólny bilet. Poza tym gdyby KD chciało zrobić połączenie ze swoim pociągiem toby zrobiło a nie czekało aż IC zapłaci za paliwo do szynobusa. Gratuluję tym co hejtują bez znajomości rynku kolejowego takie pomysły, to dzięki takim jak Wy kolej w Polsce wygląda jak wygląda. |
Noema napisał/a: |
A propos nowego pociągu KD z Węglińca do Zgorzelca skomunikowanego z EIC z Warszawy zgadzam się z krytykami. Ten pociąg będzie woził powietrze! A gdyby go przesunięto z 21:03 na 21:40, mielibyśmy skomunikowanie z pociągiem osobowym z Wrocławia. Z takiego połączenia skorzystałoby wiele osób!
(...) I tu apeluję do wierchuszki KD o pójście po rozum do głowy i o stosowną zmianę z najbliższą korektą rozkładu jazdy. Aktualny stan rzeczy jest nie do przyjęcia! |
Noema napisał/a: |
A Wrocław? Po 23-ej człowiek jest tutaj uziemiony do rana. A jeśli ktoś mieszka dalej – np. w Zgorzelcu – to ostatnie połączenie ma o 20:30. Oklaski dla urzędniczego betonu z Wydziału Transportu UMWD. |
Noema napisał/a: |
Spójrzmy na Poznań, skąd ostatni pociąg do Leszna odjeżdża kilka minut po północy. |
Noema napisał/a: |
A jeśli ktoś mieszka dalej – np. w Zgorzelcu – to ostatnie połączenie ma o 20:30. Oklaski dla urzędniczego betonu z Wydziału Transportu UMWD. |
bystrzak2000 napisał/a: |
No tak się opłacało, że PKS Zgorzelec zbankrutował. |
bystrzak2000 napisał/a: |
I myślisz, że jak będzie jedna para na dzień z marnym czasem przejazdu, to ludzie będą jeździć? |