Wow! Super, jeśli nic już nie namieszają, to może znów uda mi się przejechać z Zamościa do Horyńca pociągiem W takim razie czekamy na wakacje No i cieszy, że w Zamościu więcej połączeń.
_________________ 2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Dodatkowo na Roztocze będą dwie pary pociągów łączone dwoma szynobusami jeden do Zamościa a drugi do Jarosławia/Bełżca:
ODJAZDY ze stacji LUBLIN:
Regio 231 Lublin(9:35) - Zamość(11:38) codziennie
Regio 231 Lublin(9:35) - Jarosław(14:57) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
Regio 235 Lublin(16:15) - Zamość(18:25) codziennie
Regio 235 Lublin(16:15) - Bełżec(19:54) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
PRZYJAZDY do stacji LUBLIN:
Regio 232 Zamość(7:50) - Lublin(9:53) codziennie
Regio 232 Bełżec(6:45) - Lublin(9:53) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
Regio 236 Zamość(16:32) - Lublin(18:44) codziennie
Regio 3243 Jarosław(13:11) - Zawada(16:45) skomunikowany? z Zamość(16:32) - Zawada(odj.16:54) - Lublin(18:44) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze, pewnie błąd powinno być tu wpisane że jedzie skład do Lublina.
Więc rok 2012 zapowiada się naprawdę zajebiście
Pozdrawiam
[ Dodano: 08-01-2012, 14:35 ]
>>>>>>
Witajcie!
Od dnia 9 grudnia obowiązuje poprawiony rozkład jazdy dla pociągów do Zamościa, zlikwidowano Podkomorzego Chełm - Zamość, zamiast tego pojawiły się dwie pary nowych pociągów regio Zamość - Rejowiec - Zamość skomunikowane pociągami do Lublina.
Tabela rozkładów sieciowych na stronie PR. rozkład
Oto tablica dla stacji ZAMOŚĆ:
ODJAZDY:
Regio 240 Zamość(4:32) - Rejowiec(5:40) codziennie >>> Regio 112 Chełm(5:30) - Rejowiec(5:47) - Lublin(6:43) (D), w dni robocze, oprócz świąt
TLK 27100 Zamość(5:30) - Zielona Góra(21:52) codziennie
Regio 230 Zamość(5:45) - Lublin(7:43) codziennie
Regio 232 Zamość(7:50) - Lublin(9:53) codziennie
Regio 2340 Zamość(8:05) - Jarosław(11:55) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
Regio 234 Zamość(12:13) - Lublin(14:13) (D), w dni robocze, oprócz świąt
Regio2344 Zamość(15:37 - Rzeszów Główny(20:23) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
Regio 236 Zamość(16:32) - Lublin(18:44) codziennie
Regio 242 Zamość(19:13) - Rejowiec(21:20) codziennie >>> Regio 810/118 Dorohusk(19:59) - Chełm(20:30) - Rejowiec(20:47) - Lublin(21:43) codziennie
PRZYJAZDY:
Regio 111 Lublin(5:19) - Rejowiec(6:15) - Chełm(6:34) - Dorohusk(6:57)codziennie >>> Regio 241 Rejowiec(6:27) - Zamość(7:42) codziennie
Regio 3241 Jarosław(7:18) - Zamość(11:01) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
Regio 231 Lublin(9:35) - Zamość(11:38) codziennie
Regio 233 Lublin(13:35) - Zamość(15:33) (D), w dni robocze, oprócz świąt
Regio 235 Lublin(16:15) - Zamość(18:25) codziennie
Regio 3245 Jarosław(15:48) - Zamość(19:40) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
TLK 27100 Zielona Góra(5:36) - Zamość(22:17) codziennie
Regio 327 Lublin(20:45) - Zamość(22:44) codziennie
Regio 121 Lublin(22:35) - Rejowiec(23:31) - Chełm(23:50)codziennie >>> Regio 243 Rejowiec(23:37) - Zamość(00:45) codziennie
Z tego wynika że mamy 4pary Lublin - Zamość bezpośrednie (w tym jedna tylko w dni robocze), dodatkowo dwie pary do Lublina z przesiadką w Rejowcu. Zyskując 6par pociągów na dobę co jest już niezłym wynikiem. Oprócz tego mamy dwie pary wakacyjnych połączeń Zamość - Jarosław i Zamość - Rzeszów. Daje to nam 8 par pociągów regio, licząc jedyną TLK-kę Hetman do Zielnej Góry mamy aż 9par!. Jak na Zamość to już jest całkiem ładny wynik
Dodatkowo mamy informacje o kolejnych działaniach posła Zawiślaka, poza lobbowaniem budowy nowego przystanku dla Zamościa przy Partyzantów, ze strony miasta padła "propozycja" kolejnej stacji w pobliżu obwodnicy Zamojskiej(za osiedlem Zakole), gdzie planowana jest budowa centrum handlowego.
Najnowsze propozycje to reaktywacja połączeń pasażerskich do Hrubieszowa, niezbędna jest jedna para regio umożliwiająca skomunikowanie na TLK Hetman i w dalszej części do Lublina. nawet przeprowadzono analizę obecnego stanu infrastruktury, PLK chętnie pomoże lokalnym samorządom w kwestiach technicznych jak budowa nowych przystanków i przesuwanie istniejących w dogodniejsze miejsca.
Na razie zapowiada się naprawdę całkiem dobrze, trzeba trzymać kciuki za nowy przystanek w centrum Zamościa i za reaktywację osobówek do Hrubieszowa.
Co myślicie o przywróceniu połączenia:
(Chełm)-Zamość-Bydgoszcz Główna
Na linii Zawada-Rejowiec została podniesiona prędkość, więc może Intercity skusi się na tą relację. Dużo studentów i zwykłych pasażerów skorzystało by z tego połączenia. Ludzi denerwuje podróż w ciasnym busie.
Jak dla mnie pomysł średni. W jakich godzinach to miałoby kursować? Trzeba stwierdzić, że przecież Zamość ma całkiem dobre skomunikowania z pociągami TLK. W tym z TLK Wieniawski właśnie do Bydgoszczy. Czy jest zapotrzebowanie na bezpośredni pociąg TLK przez stolicę do Bydgoszczy tego nie jestem w stanie powiedzieć.
Mógłby jechać w godzinach obecnego "Bydgoszczanina", to by było godzinę później niż kiedyś "Solina". Pamiętam, że wtedy ten skład był rozłączany w Lublinie na części do Przemyśla i Bełżca w wakacje ok. 10:00 z Lublina.
Chociaż w wakacje może lepiej w godzinach "Posejdona" z Kołobrzegu. Sypialki można by odczepić w Lublinie, a resztę puścić po połowie do Chełma i Zamościa (albo Bełżca). To by dawało tym obu miastom połączenie z morzem. Pozwalałoby też na jednodniową wycieczkę z Warszawy na Roztocze. Tylko tutaj pojawia się problem z przygotowaniem tych składów do powrotu, bo to jednak już by była długa trasa.
_________________ 2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
kubaadamiak1:
1) brak druta a IC nie dysponuje spalinówkami u nas. Na Hetmana wynajmują od Cargo. Cargo też nie ma się czym popisać jeśli chodzi o spalinówki.
2) zmiana czoła pociągu i to dwukrotnie: w Zawadzie i Rejowcu. W drugim przypadku dochodziła by jeszcze zmiana trakcji.
Łączenie składów zamojskiego i chełmskiego, także zajęło by trochę czasu.
Gdyby był drut i czynne łącznice omijające Rejowiec i Zawadę pewnie by jeździły do tej pory z mniejszą lub większą częstotliwością.
Choć przyznam, że omijanie Rejowca także nie jest dobrym pomysłem.
Pomysł może nie tyle średni co niewykonalny. Zamość ma jednego TLK uzyskanego po wielu trudach i chyba nikt by nie uwierzył że jakikolwiek jest cień nadziei na kolejnego TLK. To nie jest epoka PKP PR tylko PKP Intercity. Te lepsze czasy się skończyły i nie zanosi się aby w najbliższym czasie było lepiej.
ibonek, to fakt, co mówisz, w tym momencie brak druta jest chyba najcięższą sprawą do przeskoczenia, chociaż wiadomo - wystarczy chcieć, była gdzieś mowa, że IC planuje zakup jakichś spalinówek właśnie na Zamość i Hel, więc może wtedy coś się więcej ruszy w temacie Zamościa
_________________ 2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Planuje zakup to do obsługi Hetmana, a obecnie w północnym kierunku myślę, że te 6 połączeń zaspokaja potrzeby- w dalszej perspektywie myślę o porannym pociągu Chełm/ Zamość-Gdynia (w sezonie Hel)
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Zaobserwowane dzisiaj na rejowieckim dworcu (godz 17-18)
REGIO Kanclerz do Zamościa i Bełżca - jeden SA103, pewnie w zastępstwie za jakiegoś uderzonego SA134, frekwencja gdzieś około 120%.
REGIO Kasztelan do Lublina - jeden SA134, frekwencja w Rejowcu około 90%, do tego lada chwila miał przyjechać REGIO z Chełma, więc pewnie ostatecznie nieco ponad 100%.
To tak z kronikarskiego obowiązku. Obserwując ruch pociągów do Zamościa i Roztocza pomyślałem o wielu niedoskonałościach w ofercie w kierunku tego regionu. Wiele rzeczy wg mnie nie funkcjonuje tak jak powinno. Szkoda, że zrezygnowano z wielu pomysłów, dobrych pomysłów wdrożonych w ubiegłym roku. Chodzi głównie o puszczeniu na trasę do Bełżca/Jarosławia dwóch SA134 rozdzielanych/łączonych w Zawadzie. Doskonale się to sprawdzało. Wydłużenie czasu przejazdu z Lublina np. do Szczebrzeszyna o co najmniej 30 min nie oszukujmy się, nie jest dobrym rozwiązaniem i skutecznie odstrasza podróżnych (może nie tych z rowerami, ale innych jak najbardziej). Jeśli chodzi o kwestię, jak ci z Zamościa mogą się dostać na Roztocze, to jest wiele innych, lepszych i mniej uciążliwych pomysłów.
To był problem nr 1, teraz czas na problem nr 2. Postoje na wszystkich stacjach pomiędzy Lublinem a Rejowcem. Po co? Dobrze by było, gdyby włodarze w LZPR i UMWL zdali sobie sprawę, że dodatkowi (nieliczni) pasażerowie na stacjach typu Zalesie Kraszeńskie i tak nie pokryją strat związanych z mniejszą liczbą osób podróżujących w relacjach Lublin-Krasnystaw czy Lublin-Zamość. Mniejszą liczbą, bo zapewne wydłużenie czasu przejazdu o kolejne ~8 min swoje robi. Postoje na odcinku Rejowiec-Lublin powinny być tylko na stacjach:
- Rejowiec
- Kanie
- Trawniki
- Jaszczów
- Świdnik Wschodni
- Świdnik Miasto
- Lublin Północny
- Lublin
I tyle. Okej, REGIO są dotowane to powinny być dostępne dla każdego. Tylko nie duśmy tym samym sensu tych pociągów w pełnej relacji.
Problem 3. Zmiana czoła w Rejowcu i Zawadzie. Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do budowy łącznicy w Rejowcu. Sądziłem że Rejowiec, skądinąd miasto, może wygenerować przyzwoite potoki. Myliłem się, praktycznie nie generuje żadnych. Fundusze unijne jeszcze jakieś są, postarać się o dofinansowanie i do roboty. Z moich obliczeń wynika, że na zbudowaniu łącznicy można by zaoszczędzić około 11-16 min (w zależności od długości postoju na st. Rejowiec). To samo tyczy się Zawady. Nie znam układu torowego w tamtych rejonach, nie wiem jak z wygląda sytuacja z LHS, czy przypadkiem nie przeszkadza w budowie łącznicy i czy nie trzeba by było zbudować np. wiaduktu, ale łącznica w tej miejscowości byłaby bez wątpienia wskazana. Po wykonaniu tych dwóch inwestycji realnym byłoby osiągnięcie czasu przejazdu na poziomie ok. 1h 30 min w rel. Lublin-Zamość. A to ogromny postęp w stosunku do obecnego ~2h 10 min. Pokonanie trasy z Warszawy do Zamościa w max. 4h to byłoby już coś.
Problem 4. Przystanek blisko centrum Zamościa. Rzecz bardzo potrzebna, szkoda że realizacja planów gdzieś się zatrzymała, no ale to już wina zabetonowanych włodarzy.
Problem 5. Bardziej przyziemny, mianowicie muchowozy z Zamościa do Rejowca. Jak to możliwe, że śmigają na SA134, podczas gdy zatłoczone pociągi na Roztocze obsługiwane są prawie o połowę mniejszym SA103. Puścić na tych muchowozach jeden SA107 (drugi ponoć ma iść na Włodawę), nie likwidować, bo często te pociągi się przydają, a ich uruchamianie na SA107 nie byłoby aż tak kosztowne.
To tyle z moich obserwacji. Nie wygląda to zbyt dobrze, ale cieszy fakt, że zakupione szynobusy (i dodatkowe 3 w przetargu) muszą gdzieś jeździć, marszałek ma raczej głowę na karku i wierzę, że niektóre potrzebne usprawnienia zostaną wdrożone.
Moim zdaniem pociągi z/do Zamościa, na odcinku Rejowiec-Lublin, powinny zatrzymywać się jedynie na następujących stacjach:
-Świdnik Wsch.
-Świdnik Miasto
-Lublin Płn.
Pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu, jednak pomysł ten może być realizowany gdy przed/po REGIO z/do Zamościa, będzie jechał pociąg REGIO z Chełma zatrzymujący się na wszystkich stacjach i przystankach. Obecna sytuacja z przesiadkami w Rejowcu jest odrobinę kuriozalna. Na odcinku Chełm-Rejowiec jedzie EN57, następnie pasażerowie z Chełma muszą się przesiąść do mniejszego, często zatłoczonego pojazdu podczas gdy EN57 mógłby bezpośrednio pojechać z Chełma do Lublina. Wówczas podróż byłaby bardziej komfortowa i mniej problematyczna.
Trochę mnie zastanawia to że do tej pory nikt nie pomyślał aby zrobić szynobusu Zamość - Rejowiec skomunikowanego z IR Bolko. Chyba Przewozy Regionalne powinny wspierać swoje dalekobieżne połączenia , a mieszkańcy Zamościa tez by skorzystali.
[ Dodano: 08-08-2012, 22:49 ]
_kamil_ napisał/a:
Moim zdaniem pociągi z/do Zamościa, na odcinku Rejowiec-Lublin, powinny zatrzymywać się jedynie na następujących stacjach:
-Świdnik Wsch.
-Świdnik Miasto
-Lublin Płn.
Pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu, jednak pomysł ten może być realizowany gdy przed/po REGIO z/do Zamościa, będzie jechał pociąg REGIO z Chełma zatrzymujący się na wszystkich stacjach i przystankach. Obecna sytuacja z przesiadkami w Rejowcu jest odrobinę kuriozalna. Na odcinku Chełm-Rejowiec jedzie EN57, następnie pasażerowie z Chełma muszą się przesiąść do mniejszego, często zatłoczonego pojazdu podczas gdy EN57 mógłby bezpośrednio pojechać z Chełma do Lublina. Wówczas podróż byłaby bardziej komfortowa i mniej problematyczna.
Powinny być dodane obowiązkowo Trawniki. Tam bardzo dużo ludzi wsiada i wysiada.
Trawniki tak, ale Kanie i Jaszczów też powinny być, w końcu to stacje. Zresztą inne wnisoki endrju też są słsuzne. A jak ominiemy Rejowiec, to łączniki do Chełma (albo do Włodawy przez Chełm) będą się "komunikować " z pociągami z/do Zamoscia właśnie w Kaniach
_________________ (...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
endrju, puszczenie dwóch sa134 jest nie możliwe ze względu na braki taborowe. Pisałem listownie do PKP PLK o tych łącznicach, ale odpowiedzieli, że puki co nie ma takiej możliwości, bo środki własne PKP PLK są zbyt ograniczone, a linia ma jedynie znaczenie lokalne, a jedyne, co można zrobić, to wpisać taką inwestycję do przyszłego RPO i starać się o dofinansowanie z UMWL.
Jeden z sa107 obsługuje połączenie Lublin- Kraśnik, a drugi ma iść na Włodawę.
Odnośnie tych łącznic można, a nawet trzeba pisać listy (tradycyjne, są lepiej widziane niż e-maile) do ministerstwa infrastruktury, UMWL, czy władz lokalnych.
Ja już swoje napisałem do różnych organów rządzących- teraz pora na was
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Z łącznicami jest taka kwestia, że PLK praktycznie nic z tego nie ma, więc wydawać środków nie będzie. A przecież tą w Rejowcu można by odbudować całkiem małym kosztem. Ministerstwo Transportu ma to gdzieś, a władze lokalne raczej nie będą zainteresowani (np. taki Rejowiec w życiu nie dofinansuje budowy łącznicy, która ma go omijać). Mam nadzieję, że ktoś w UMWL przychyli się do tego pomysłu, pisać oczywiście też będę, tylko czy to przyniesie jakiś skutek? Zobaczymy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum