Proszę trzymać się meritum tematu, czyli podawać informację o przeciekach poparte wiarygodnym źródłem. To nie jest temat do dyskusji czy pociąg do Legnicy ma sens czy nie. Od tego są inne wątki.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
- TLK "Heweliusz" obecnie Poznań - Gdynia - Poznań a od nowego RJ wydłużenie do Wrocławia,
- EIC "Górnik" skrócony do Gliwic,
- EIC "Odra" przetrasowanie przez Częstochowę z pominięciem Katowic (czas przejazdu 4 h 50 min)
- powrót EIC "Ślęża" tylko, że przez Częstochowę, z pominięciem Katowic,
- EIC "Małopolska" i "Sawa" wydłużenie do Gdyni,
- wszystkie obecne TLK "Kaszub", "Neptun", "Artus" jako EIC,
- nowy TLK "Szkuner" Wrocław - Szczecin poza sezonem a w sezonie do Świnoujścia
- nowy TLK "Zamenhof" Katowice - Białystok,
- skrócenie TLK "Skarbek" obecnie do Białegostoku, a od grudnia w relacji: Warszawa - Racibórz,
- skrócenie obecnego TLK "Wieniawski" Bydgoszcz - Przemyśl, od grudnia Warszawa - Lublin,
- TLK "Nida" od grudnia zamiast z Krakowa, pojedzie z Kielc,
- przetrasowanie TLK "San" obecnie przez Skarżysko, Sandomierz - od grudnia przez Lublin, Tarnobrzeg, Rzeszów,
- powrót EIC "Mickiewicz" do Krakowa i "Lajkonik",
- są warianty, aby przywrócić EIC "Korfanty" do Katowic, EIC "Klimczok" do Bielska Białej i "Pilsko" do Katowic,
- nie będzie EIC "Wisła" do Wisły Głębce, od grudnia pojedzie jako TLK "Wisła" Warszawa - Wisła i to w terminach,
- skrócenie TLK "Oleńka" obecnie do Wrocławia, od grudnia w relacji: Warszawa - Częstochowa,
- nowy TLK "Kmicic" Wrocław - Warszawa przez Lubliniec, Częstochowę
- wydłużenie EIC "Lech" do Zielonej Góry, powrót EIC "Słowacki" Warszawa - Wrocław
- powrót TLK "Ślązak" Przemyśl - Zielona Góra,
- powrót TLK "Kossak" do Przemyśla,
to są przecieki z marca, więc jeszcze wiele może się zmienić
[ Dodano: 28-05-2013, 22:25 ]
Powyżej się pomyliłem: TLK Szkuner to będzie zamiast obecnego TLK Orkan czyli po prostu zmiana nazwy.
Jeszcze dodam, że TLK Karkonosze będą przetrasowane przez Ostrów Wlkp.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
mkfilmykolejowe, TLK Heweliusz nie jeżdzi w relacji Poznań -Gdynia-Poznań , TLK Wieniawski w relacji Bydgoszcz-Przemyśl TLK a poza tym nie ma takiego pociągu jak TLK Oleńka jest IR Oleńka.
atakan, Przepraszam mój błąd faktycznie nie ma TLK "Oleńka", ale był w rozkładzie 2011/2012, bo pamiętam jak nagrywałem. Poza tym pisałem "na szybkiego" i pomyliło mi się tylko dwa razy.
Lil_Peter, wiesz skoro dawniej "Górnik" jeździł z/do Gliwic to widocznie tak. Wg zarysu rozkładu tak i pociągi IC "Odra" oraz "Ślęża" będą zatrzymywać się w Opolu i Częstochowie Stradom. EIC Ślęża 5:02 - Częstochowa Stradom 7:02.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
To wszystko nieciekawie wygląda. Mogłoby oznaczać, że trasa Skarżysko-Sandomierz znowu będzie nieużyteczna, skoro "Sana" mają puścić przez Lublin-Tarnobrzeg czyli po trasie dzisiejszego "Wieniawskiego".
Po drugie, jeżeli "San" kursowałby z Warszawy, "Wieniawski" tylko Warszawa-Lublin to Trójmiasto mogłoby stracić bezpośrednie połączenie z Lublinem.
Poza tym powrót "Slązaka" i Kossaka" do Przemyśla też raczej mało możliwy w rozkładzie 2013/14, bowiem PLK zapowiadało, że dopóki nie skończy remontu E-30 od Krakowa do Rzeszowa będzie tam tylko ruch wahadłowy czyli pociągi relacji Kraków-Rzeszów-Przemyśl. Ale pożyjemy, zobaczymy.
atakan: TLK "Heweliusz" obecnie jeździ w relacji Gdynia-Poznań, tyle że na odcinku Gdynia-Bydgoszcz ma wagony doczepione do TLK "Doker" relacji Gdynia Gł.-Katowice.
O zmianie kategorii obecnych TLK relacji Warszawa-Gdynia nie chce się wypiowiadać, bo dopóki nie będzie tam wyraźnego skrócenia czasu jazdy i znacznie korzystniejszych promocji cenowych, to nie ma to najmniejszego sensu. Najdalej w lutym wrócą do kategorii TLK, a "Sawa" i "Małopolska" wylecą z E-65, albo też staną się TLK.
Podobny los może spotkać "Słowackiego" a "Lech" do Zielonej Góry już jeździł w rozkładzie 2010/11 i pamiętamy jak to się skończyło.
Na puszczenie EIC do Wrocławia odcinkiem Częstochowa-Opole też chyba jeszcze za wcześnie, skoro tam dopoiero kilka tygodni temu zaczęli remont a jak tam się jeździło jeszcze w wakacje ubiegłe to sam doświadczyłem, gdy w trakcie EURO jechałem do Wrocławia "Konopnicką".
Poza tym skąd tyle wagoów na tyle EIC. Chyba PIC dawno nie miało na głowie UOKiK, i samo szuka kłopotów. Standard choćby "Mickiewicza" i "Lajkonika" w tym rozkładzie na pewno nie był standardem pociągów najwyższej kategorii.
Wg zarysu Lubuszanin wyleci, ale Zielonogórzanin zostaje bez zmian. Ciekawa propozycja w zarysie: nocny TLK Szczecinianin będzie mieć grupę wagonów do Kostrzyna.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
No to jeśli na odcinku Poznań - Zielona Góra PIC nie wprowadzi jakiejś poważnej oferty że cena za EIC będzie podobna jak teraz za TLK to numer ten znów po krótkim czasie upadnie, brawo....
Wg zarysu Lubuszanin wyleci, ale Zielonogórzanin zostaje bez zmian. Ciekawa propozycja w zarysie: nocny TLK Szczecinianin będzie mieć grupę wagonów do Kostrzyna.
Tzn, że będą grupy wagonów do Kostrzyna, Świnoujścia i Kołobrzegu
figo_fago, zarys rozkładu jazdy 2013/2014 stan na 28.03.2013
[ Dodano: 29-05-2013, 16:45 ] obiezykraj, o Kołobrzegu nic nie jest napisane, jest tak: Warszawa Wsch. - Szczecin (Świnoujście)/Gorzów Wlkp. (Kostrzyn)
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum