politika tu jezdzi pospieszne Dresden - Zittau - Porajów - Hradek nad Nisou Liberec. ogolnie by sie udalo Zittau Zawidów - Sulikow - Zgorzelec/Lubań cos pokombinowac. No interes jest wsytko wywalic ..... Bo direkcija w Wroclawiu uziwa samochody.....
Marcel Štancl, to bardzo dobre pomysły, niestety my w Polsce od czasów pierwszej reformy Balcerowicza konsekwentnie "budujemy drugą Amerykę", gdzie każdy ma święte prawo do posiadania własnego samochodu, a pieniądze na kolej to "marnowanie środków publicznych".
To jest najzupełniej normalne, że każdy ma prawo mieć swój samochód. Tylko że to nie oznacza, że władza nie powinna jakiejś alternatywy tworzyć. Mi z Rzeszowa do Wrocławia samemu nie opłaca się jeździć samochodem. Taniej jest koleją, ale póki remont to taniej i wygodniej autobusem. Jest alternatywa.
Jezeli niema ktos peniadze trzeba brac do uwage. I jezeli ktos powi ja srobiem remontu torow sa swoje koczty, dlja polskich grazdanow srobiem nowego przystanku tyle potrzebne zgody PKP? I PKP powie chodzte do dupi niemame interusu na tej linuije to juz ina zprawa.
Potym w porajowie juz bylo kilka protestow po cu tu pociagi jezda jezeli nam niedostempne i za prace musze jezdzic samochodami do Czech i Niemiec.
Porajów akurat powinno mieć przystanek kolejowy . Jak w Krzewinie Zgorzeleckiej się znajduje to akurat byłoby mądre rozwiązanie . Tym bardzej , że jak by remont by zrobił Bogatynia - Turoszów to by na sam początek można do Lubania i Zgorzelca pociągi by porobić , ale PKP się to by nie opłaciło . Taka u nich pospolita wymówka .
Marcel Štancl,
Z kogo inicjatywy (kto jest odpowiedzialny, organizator etc.) pojedzie takie połączenie?
Kolei Izerska konkretnie Jindřich Berounský juz uruchomil Szklarska Poreba - Harrachov i on jest zainteresowany ruchiem Frýdlant v Čechách - Černousy i dalej do Polski.
Informacje pochodzi od Jindřich Berounský Kolej Izerská po czeskej stronie. On byl iniciátorem ruchu Harrachov - Szklarska Poreba. W tej chwili pracuje nad lanczeniem Frýdlant v Čechách - Zgorzelec.
Czesi i Niemcy w naszym regionie mają eksterytorialny korytarz kolejowy
Codziennie ponad stu mieszkańców przygranicznej miejscowości dojeżdża do pracy do czeskiego Liberca. Gdyby pociąg zatrzymywał się w Porajowie, mieliby podróżowanie tańsze i szybsze. Od ponad 100 lat przebiega tędy linia kolejowa łącząca czeski Hradek nad Nysą z niemieckim Zittau. Przed wojną w Porajowie istniała stacja. Teraz nie można się o nią doprosić.
"Z tego co wiem, przyczyna tkwi po stronie polskiej kolei – dodaje Puta." No bo kto inny mógłby robić problem ... najlepiej jakby PKP oddało te 3 km torów których nie używają i w ogóle o nie nie dbają Czechom albo Niemcom, myślę że wtedy w ciągu 3 miesięcy pojawiłby się tam przystanek. No ale PKP nie odda nawet jakby miały się te tory rozsypać (czyli już niedługo), bo pokazałoby to tylko jak bardzo nieporadnym tworem jest. A przystanku nie zrobią, BO NIE - ludzie nie mogą mieć dobrze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum