Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Prezes PKP może wkrótce stracić posadę
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 27-06-2008, 17:52    Odpowiedz z cytatem

Komentarz ze strony Rynku Kolejowego do artykułu Grabarczyk: Mam zaufanie do prezesa Wacha

Data: 27/06/2008 13:53 Autor: bxm IP: ---.199.219.146
Wach "tylko":
- zapewnił dofinansowanie pociągów międzywojewódzkich i międzynarodowych
- zabiegał z sukcesem o stworzenie Funduszu Kolejowego,
- przeforsował skutecznie rekompensatę dla PKP PR
- wypracował dofinansowanie Państwa do inwestycji PKP PLK na utrzymanie linii kolejowych
- zbilansował finansowo wszystkie spółki
- uruchomił modernizacje dużych dworców
- przekonał do kolei samorządy wojewódzkie
- zapobiegł kilku poważnym groźbom strajkowym


Proszę kliknąć w ten link i zobaczyć skąd pisane są posty wychwalające prezesa Wacha:
IP ---.199.219.146.

Dodam, że nasze forum jest nieustannie monitorowane przez ludzi z Centrali PKP S.A. Tu propaganda betonu nie przejdzie, ale na stronach RK tak.

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 27-06-2008, 19:44    Odpowiedz z cytatem

Pewnie gdyby mogli, to tutaj też by majtali, bo nasze forum "...w oczy kole...".

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sielawa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Sty 2008

PostWysłany: 28-06-2008, 07:16    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dodam, że nasze forum jest nieustannie monitorowane przez ludzi z Centrali PKP S.A. Tu propaganda betonu nie przejdzie, ale na stronach RK tak.

tak samo jak w PRce, Cargo i Intercity Smile

ciekawe co Wach naobiecywał Grabarczykowi w zamian za pozostawienie go na posadzie - bo widać że Kowalczyk zostaje nadal doradcą, tylko czy on nie chce czy jego nie chcą widzieć w PKP?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamis
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-07-2008, 14:43   Wach: W odpowiedzi Adrianowi Furgalskiemu

To są źródła z "Rynku Kolejowego" i podaję temat, którego w tym też wypowiedź Wacha dotyczy + komentarze pod tym tematem, w którym może uczestniczyć zwykła osoba przeciętna, a uczestniczył sam "prezes PKP" i Furgalski.

Furgalski: Kadrowy chaos w infrastrukturze

- Kierownictwo grupy PKP zaraziło ministra Cezarego Grabarczyka wizją jednego potężnego polskiego
podmiotu na kolei, czyli PKP. Słychać już jednak o tym, że zbliżają się zmiany - mówi Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.

Piotr Rosik, "Parkiet": Porozmawiajmy o tym, jak rozwiązać problem budowy dróg w Polsce. Pozostaje on nierozwiązany od wielu lat. Czy wreszcie damy radę?

Adrian Furgalski, dyrektor w ZDG TOR: Zapewniam, że w innych dziedzinach też są duże problemy. Na przykład spółka PKP Cargo, zajmująca się przewozami towarów, przez lata była źle zarządzana. A kolejne zarządy nie chciały przyznać się do błędów i nie chciały drastycznych cięć wydatków, które powinny nastąpić. Ludzie w nich zasiadający byli bowiem powiązani z partiami rządzącymi, a te nie chciały zmian, które mogły odbić się w sondażach. Teraz zarząd PKP Cargo jest co prawda młodszy i może mniej doświadczony, ale wydaje się, że ma pomysły na to, jak wyprowadzić Cargo na prostą i uczynić z tej spółki dobrze funkcjonujące, zyskowne przedsiębiorstwo. Uważa, i słusznie, że przede wszystkim trzeba w tej spółce ciąć koszty. Tymczasem kierownictwo całej grupy blokuje tego typu działania. Podobnie jak zmianę struktury organizacyjnej firmy czy likwidację niepotrzebnych placówek. Nie wiem, czy pan wie, ale centrala PKP jest w czterech miejscach.

P.R.: Żartuje pan?

A.F.: Nie. W Krakowie, Bydgoszczy, w Warszawie i w Katowicach.

P.R.: To chyba jedyna firma na świecie, która ma centralę w czterech miejscach.

A.F.: To możliwe. Czasami są firmy, które mają w dwóch. Ale PKP jest przecież bogate. Delegacje urzędników z papierami, którzy kursują między tymi placówkami, kosztują 44 mln zł rocznie. Był pomysł, aby wynająć budynek pod Warszawą i skupić centralę w jednym miejscu, ale kierownictwu grupy to się nie spodobało.

P.R.: Czy nie uważa pan, że rozwiązaniem tych problemów jest tylko jedno: prywatyzacja PKP?

A.F.: Ależ oczywiście. Dziś jednak przeszkodą jest kierownictwo grupy, które zaraziło ministra Cezarego Grabarczyka wizją jednego potężnego polskiego podmiotu na kolei, czyli PKP. Słychać już jednak o tym, że zbliżają się zmiany. Chodzą słuchy, że posadę straci prezes PKP Andrzej Wach. Platformie Obywatelskiej nie podobają się jego pomysły i działania, na przykład dotyczące wydzielenia spółki Kasy Biletowe z PKP Przewozów Regionalnych. Ten projekt utrudnia przejęcie PKP PR przez samorządy.

P.R.: Czy zmian kadrowych nie należało przeprowadzić jakieś pół roku temu?

A.F.: To prawda. Niestety, polityka kadrowa resortu infrastruktury jest fatalna. To polityka kadrowego chaosu. Minister Grabarczyk nie ma własnych pomysłów, słucha podpowiedzi z różnych stron. Czasami działa zbyt pochopnie. Tak było z szefem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Mówi się, że już po miesiącu od powołania Janusza Kopera pan Lech Witecki otrzymał propozycję objęcia tej posady. Co gorsza, Grabarczyk nie dokonuje zmian personalnych. Nie ma własnej wizji, a nie zna środowiska drogowego i kolejowego. Musi każdą kandydaturę sprawdzać, a to trwa tygodniami.

P.R.: To chyba postępuje dobrze, że upewnia się co do kompetencji kandydata?

A.F.: Tak, ale z kolei zamknął się na doradztwo firm. I nie chodzi mi tu o to, żeby na przykład TOR dostawał zlecenia. Raczej o to, że Garabaczyk nie chce współpracować z nikim oprócz kolegów z ministerstwa. Nieoficjalnie mówi się, że duży wpływ na politykę resortu ma Andrzej Panasiuk.

P.R.: Czy problemy Ministerstwa Infrastruktury to nie wina polskiej kultury politycznej? Przecież partia, która przed wyborami widzi, że ma przewagę w sondażach, powinna przygotowywać się sumiennie do rządzenia. PO tego nie robiła...

A.F.: Właśnie. Był co prawda gabinet cieni, a w nim stanowisko ministra transportu przypadło Tadeuszowi Jarmuziewiczowi, ale panuje powszechna opinia, że niezbyt starannie się do objęcia tego stanowiska przygotowywał. Nie twierdzę, że minister infrastruktury musi być bezpartyjnym fachowcem. Ale jeśli nim nie jest, to powinien oczywiście być do tej funkcji przygotowany najlepiej, jak się da. Nie rozumiem też decyzji Donalda Tuska o mianowaniu prawnika ministrem infrastruktury. Można też ten problem podsumować w ten sposób, że budowie dróg nie służą częste wybory parlamentarne. Rząd PiS opowiadał się za własnością państwową, także w infrastrukturze, i poszukiwaniem układu nawet przy budowie autostrad. Zmienił o 180 stopni politykę rękoma Jerzego Polaczka. I efektem była zerwana umowa z konsorcjum Gdańsk Transport Company na budowę jednego z odcinków A1.

Piotr Rosik, Parkiet (fragment rozmowy), 28-29 czerwca 2008

Komentarze:

Data: 03/07/2008 13:20 Autor: porno for pyros IP: ---.multimo.gtsenergis.pl
Takiego burdelu jak Pan F. & corp. zaserwowowali po 90 roku ubiegłego stulecia nie było na kolei nigdy . Niestety mamy powtórke z rozrywki . Proponuje komisje śledczą , która miała by na celu wyjaśnienie działań poszczególnych rządów w dewastacji i rozgrabieniu kolei . Jak możliwe było ( i jest nadal ) , żeby kraj w środku Europy mogąc być największym korytarzem tranzytowym w tej części kontynentu likwiduje kolej kawałek po kawałku a stawia na transport samochodowy niemając dróg ? To właśnie za sprawą takich doradców jak TOR & corp. mamy taką kolej jaką mamy .Prywatyzacja nie jest panaceum na całe zło jakie zostało dokonane .

Data: 03/07/2008 13:58 Autor: zdzicho IP: ---.tktelekom.pl
Znowu kolejne ,,fachowe wywody" wibitnego specjalisty od kolei kolesia Furgalskiego!!!

Data: 03/07/2008 14:03 Autor: Jaś IP: ---.internetdsl.tpnet.pl
No, jak na razie nowemu zarządowi Cargo udało się skutecznie obciąć przychody, a i w zwiększeniu kosztów wynagrodzeń Pan Balczun ma swój niemały udział Smile Ale najważniejsze, że planuje korzystać z "doradztwa firm". Wróble ćwierkają o pewnej firmie z antypodów z lokalnym podwykonawcą...

Data: 03/07/2008 14:53 Autor: jot21 IP: ---.160.251.114
Panie Furgalski jakie ma Pan życiowe osiągnięcia,że tak Pan ocenia ministra?

Data: 03/07/2008 15:00 Autor: Witek IP: ---.181.133.2
Pan Adrian Furgalski

Kolej w Polsce musi być jak w Niemczech , Austrii, Czechah a nie prywatyzacja wg. systemu anglosaskiego.
Kiedy pan stanie po stronie inwestycji , modernizacji i rozbudowy kolei w Polsce.
Drogi powinny pana nie interesować na tych łamach Rynku kolejowego .
Żeby kolej była normalna w Polsce muszą być logiczne wypowiedzi decydentów o jej rozwoju a nie pseudoekonomiczne wizje rodem z krajów III świata .Jest to tak zwana ekonomia amerykańskiego ekonomisty "Schsa"

Data: 03/07/2008 15:13 Autor: podróżny PKP IP: ---.miechow.com
Proponuję sprywatyzować cały Rząd RP i przy okazji wybitnych decydentów kolejowych dla , których ważne jest tylko zniszczenie i sprzedanie Panstwowej Kolei w Polsce !! Ciekawe , że żadnej innej metody nie ma? Niech RZąd wszystko sprzeda co tylko zostało, to będzie miał sielskie życie.

Data: 03/07/2008 15:51 Autor: Bert IP: ---.internetdsl.tpnet.pl
Trzeba wybrać rząd na przetargu, tylko kto zagwarantuje, ze nie był to ustawiony przetarg? Smile

Data: 03/07/2008 16:35 Autor: Dziekan IP: ---.ip.netia.com.pl
Taaaaak, no wreszcie jakiś głos rozsądku. Szybka reforma PKP-u, zbetoniałej, nieruchliwej, opentanej niejasną siecią powiązań z Miętkiem, Ciećką, Grymelem. Tak,tak tylko szybka reforma może PKP-owi pomóc. Jeżeli Grabarczyk nie widzi potrzeby wymiany skostniałej kadry, no to jazda z NIM!!!!

Data: 03/07/2008 16:58 Autor: Andrzej Wach IP: ---.199.219.146
Niegodziwością są kłamstwa powtarzane z wyjątkową regularnością. Niegodziwością są półprawdy i przekłamania, zwłaszcza w ustach ludzi, którzy uchodzą za wiarygodnych ekspertów.

Dlatego odpowiadam na część stwierdzeń Pana Adriana Furgalskiego, które dotyczyły działań Zarządu PKP S.A.

Pan Adrian Furgalski zarzucił kierownictwu Grupy PKP, a więc Zarządowi PKP SA, którym kieruję, że „blokuje cięcia kosztów w PKP CARGO S.A.” To nieprawda. To kierownictwo Grupy PKP postawiło przed nowym zarządem PKP CARGO zadanie zmniejszania zbędnych kosztów i restrukturyzację firmy. Obecny zarząd PKP CARGO S.A., wybrany przez Radę Nadzorczą, której przewodniczy Prezes PKP S.A. dąży do obniżenia zbędnych kosztów. W 2004 roku roczne koszty Grupy PKP wynosiły 13,5 miliarda złotych. W ciągu ostatnich trzech lat Grupa PKP zmniejszyła je o ponad 2 miliardy złotych! Dlaczego Pan Furgalski twierdzi, że PKP S.A. robi coś odwrotnego?

Grupa PKP i samorządy współpracują ze sobą z każdym rokiem coraz lepiej. Partnerzy z regionów zamawiają nowe pociągi regionalnie, wspólnie rozmawiamy o przyszłości małych i średnich dworców. W wywiadzie możemy przeczytać, że „wydzielenie spółki Kasy Biletowe z PKP Przewozy Regionalne utrudnia usamorządowienie tej ostatniej”. Wspólne ustalenia z marszałkami są prowadzone od kilkunastu miesięcy. Możliwe, nie można tego wykluczyć, że Pan Furgalski pomylił się, ponieważ nie ma projektu Kasy Biletowe, lecz Bilety Kolejowe. Jego główną ideą jest utrzymanie i rozwój systemu informatycznego obsługującego sprzedaż biletów i zapewniającego wszystkim przewoźnikom pasażerskim równy do niego dostęp.

Ten projekt, w świetle ostatnich rozmów z samorządami, nie blokuje usamorządowienia PKP Przewozy Regionalne. Dlaczego Pan Adrian Furgalski twierdzi coś zupełnie innego?

W 2003 roku Grupa PKP odnotowała stratę ponad 2 mld złotych! W ciągu, zaledwie, kolejnych czterech lat zamieniła tę stratę na zysk w wysokości 77 mln złotych. Trzy dni temu w wywiadzie dla gazety Parkiet, Prezes Zarządu PKP S.A. mówił o planach prywatyzacji spółek Grupy PKP. Od kilkunastu miesięcy PKP S.A. koncentruje się w dużej mierze na prywatyzacji. Wspólnie z wybranym doradcą prywatyzacyjnym przygotowuje do wejścia na giełdę PKP Intercity. W tym roku chcemy wybrać doradcę prywatyzacyjnego PKP CARGO. PKP S.A. planuje przekształcenie pozostałych spółek Grupy PKP w spółki akcyjne.

W Telekomunikacji Kolejowej oraz PKP Energetyce przygotowywane są, z inspiracji PKP S.A., strategie obejmujące również prywatyzację. Dlaczego Pan Furgalski mówi, że „kierownictwo Grupy PKP jest przeszkodą w prywatyzacji spółek Grupy PKP”?

Wierzę że przytoczone opinie Pana Adriana Furgalskiego to braki w wiedzy, nie zaś celowe kłamstwa. Wiarygodność eksperta jest jego bezcennym kapitałem, dlatego proszę Pana Adriana Furgalskiego, aby bardzo, bardzo o ten kapitał dbał.

Data: 03/07/2008 17:16 Autor: A.Furgalski IP: ---.238.72.112
Wywiad został udzielony ponad 3 tygodnie temu, dlatego czesc rzeczy to juz przeszlosc. Tak jak spolka Kasy Biletowe czy Bilety Kolejowe, jak zwał tak zwał, ale PKP nie chodziło o system informatyczny jak pisze Pan Prezes, tylko o powołanie odrebnej spółki, przeciwko czemu protestowały samorzady, operatorzy i co udało się szczęśliwie zablokować w komisji sejmowej. W wywiadzie nie padaja pytania o koszty Grupy, lecz koszty PKP Cargo. Może to brak wiedzy, ale o blokadzie likwidacji zakladow, blokadzie w ich łączeniu oraz blokadzie zwolnień pracowników i o tym, że są to blokady ze strony także Centrali PKP (pewnie zeby nie wprowadzać niepokoju społecznego i nie zanosić złych wieści ministrowi, a także zeby nie utracic czynszow z kilku budynkow wynajmowanych pod centrale PKP Cargo) dowiedziałem się w kilku miejscach, ale stało się to dla mnie wiarygodne dopiero wtedy, kiedy potwierdziły to 2 osoby z Zarządu PKP. Moja wiedza będzie wiec wieksza, jezeli nie bede w sercu PKP wprowadzany w błąd. O planach prywatyzacji wspominać nie będę, bo w 2005 już takie plany były...potem trzeba się było dostosować do opcji politycznej i poglądy na prywatyzację zrewidować.


Data: 03/07/2008 17:24 Autor: ed IP: ---.centertel.pl
Prezes Wach został,Prezes Celiński ze świtą wygrali konkursy na następną kadencję, a i w pozostałych został beton usuwający resztki ludzi którym zależy na PKP

Data: 03/07/2008 17:31 Autor: bolek IP: ---.acn.waw.pl
witam "frytka"lskiego ps. obserwator i witam pana prezesa Wacha tutaj jedno pytanie jak to sie dzieje ze "frytka"galski ma informacje od czlonkow zarzadu pkp... czy ktos je wynosi z zarzadu PKP dla niego.... w normalnej firmie to niedopuszczalne aby informacje wyplywaly i to na poziomie zarzadu?

Data: 03/07/2008 17:35 Autor: czytelnik IP: ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie Adrianie,
może właśnie na tym problem polega, że wynosi Pan do przestrzeni publicznej ploteczki zasłyszane w Grupie PKP i w samej Centrali. Być może zaprzyjaźniony członej zarządu opowiedział Panu różne historie - tylko skąd Pan wie, czy powiedział Panu prawdę. Czy sam posiadał prawdziwe informacje. Czy opowiadając Panu te rzeczy kierował się dobrem spółki a może własnymi planami na czas "po Wachu". Być może właśnie "spalił" Pan informatora. Problem w tym, że ani Wach nie jest taki zły, ani Balczun nie jest taki świetny, ani Piechociński nie jest takim pewniak, jakby z przecieków wynikało... Bo to Polska właśnie...

Data: 03/07/2008 18:45 Autor: Czandler IP: ---.chello.pl
No proszę, oto cała inteligencja i „fachowość” Furgalskiego i jego rozmówcy (P. Rosika) – Rosik pyta o drogi, a Furgalsio opowiada o PKP Cargo – i o dziwo! - pytający nie protestuje! Czyli – jeśli chcecie dowiedzieć się co to jest podwójny debilizm – polecam wywiad duetu P. Rosik – A. Furgalski.

Data: 03/07/2008 18:56 Autor: Czandler IP: ---.chello.pl
Panie Wach – myślałem, że jest Pan bardziej inteligentny! Co Pan opowiada o kapitale eksperta, wątpię czy ten „ekspert” od siedmiu boleści rozumie o czym Pan mówi?! Toć Furgalsio, Klimkiewicz i inni z tego kręgu kapitał kojarzą li tylko z jałmużną od swoich sponsorów, w postaci rozkrzyczanych prywatnych przewoźników, dysponujących pięcioma lokomotywami na krzyż, ale przez sponsorowanych podnoszonych do rangi „wielkiego kapitału zagranicznego”!!

Data: 03/07/2008 19:07 Autor: Ola IP: ---.chello.pl
Słuszna uwaga „porno for pyros” – jednak jest nadzieja, że organy ścigania dotrą i do Panów F. & corp. Aktualnie pod lupą jest były Prezes UTK, który współpracował z Panami F. & corp. Jeśli wierzyć raportowi NIK, to sprawa wygląda na rozwojową.

Data: 03/07/2008 19:36 Autor: młody IP: ---.acn.waw.pl
Panowie możecie się tu spierać, a ja mam proste pytanie - co ma z tego klient PKP? Możecię się przepychać. Wiemy, że kążdy z Was ma w tym swój interes...a "obrzucanie błotem" na kolei to norma! Zauważyłem, że od momentu, mojej prace na PKP- tu nic się nie zmienia (jakieś 4 lata temu). Ta grupa stoi (brak wdrożenia restrukturyzacji - brak pomysłu na przekwalifikowanie kolejarzy, brak informatyzacji, brak monitoringu przesyłek, brud na dworcach, nieprofesjonalna obsługa w kasach, a wśród zarządzających ciągła walka itp). A klient niestety na tym traci, a o nim chyba myśli się najmniej:( Nie wspominając o utracie tego co kolej miała dawniej - etosu prawdziwego kolejarza, dla którego ta praca była służbą......I mnie osobiście podoba się nowy wizerunek PKP CARGO i więcej takich osób w PKP jak Prezes tej Spółki.

Data: 03/07/2008 21:21 Autor: Szeregowy Urzędnik Kolejowy IP: ---.autocom.pl
Mam pytanie do Pana A.Furgalskiego.: Jak się zostaje ekspertem w sprawach kolejowych?
Data: 03/07/2008 22:42 Autor: TwoJM IP: ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tylko dlaczego na PKP pracują ziomale, a nie znający się na kolei?
Pozdrawiam

Data: 03/07/2008 23:36 Autor: expert IP: ---.adsl.inetia.pl
Tak trzymać!paru zabolało - podobno "zdrowych" wachowców od siedmiu boleści i ich klakierków.

Data: 04/07/2008 00:39 Autor: Mariusz Dobrzański IP: ---.adsl.inetia.pl
Szanowny panie prezesie Wach
Skoro mówi Pan tu o zbędnych kosztach i ich cięciu to mam do Pana pytanie na które nikt w PKP SA ,ani we wszystkich innych spółkach kolejowych ani w sądzie ani u byłego już syndyka masy upadłościowej byłego zakładu mostowego PKP jeszcze mi nie odpowiedział.
Dlaczego PKP SA do tej pory nie wypłaciło zwolnionym w 2003 roku pracownikom zakładu mostowego PKP należnych im odpraw pieniężnych gwarantowanych ustawą o komercjalizacji ,restrukturyzacji i prywatyzacji PKP ???
Pieniądze na to były ale ludzie do dziś ich nie otrzymali.
Co z tymi pieniędzmi zrobiło PKP SA i dlaczego nikt nie został za to pociągnięty do odpowiedzialności??
Panie Wach skoro pan tu zagląda to może zechce Pan i mi odpowiedzieć na moje pytanie
Data: 04/07/2008 05:06 Autor: Patyczak IP: ---.thiess.com.au
Polityka, polityka, kazdy ciagnie w swoja strone ... A w pospiesznych w ubikacjach smierdzi. Centralny w Warszawie tez czystoscia nie grzeszy ... Bezpieczenstwo na kolei tez nie za dobre, bo co jakis czas kogos pociag zabije ... \"Oj nie tak Panowie, nie tak ...\"

Data: 04/07/2008 10:04 Autor: zx123 IP: ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kolego Furgalski!!! Zajmij się Pan lepiej komentowaniem swojej dziedziny, jaką jest polityka, a nie właź Pan na tematy kolejowe, bo jesteś Pan z nich neptek. Dzięki takim doradcom kolej już niedługo w tym kraju przestanie istnieć.

Data: 04/07/2008 10:15 Autor: pro bono (u2) IP: ---.238.72.112
Jak się nie ma racji to jedzie się ad personam, prawda w oczy kole. Furgalski ma rację, niestety. Panie prezesie Wach - miałem wątpliwą przyjemność słuchać pana na jednej z konferencji, chadko tego było słuchać

Data: 04/07/2008 10:58 Autor: ja IP: ---.internetdsl.tpnet.pl
Panie Furgalski, co ze studium wykonalności dla WKD, które miała Pana fira (TOR) wykonać do końca czerwca? Martwi się Pan o innych, a jakoś nie widzę, żeby sam Pan dział w sposób solidny? CO ZE STUDIUM?! Ludzie czekają na nowe tory i składy, a Państwo w tej chwili blokujecie postepy w tej kwestii!

Data: 04/07/2008 11:21 Autor: kolejarz IP: ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
DO szeregowego Urzędnika Kolejowego!!! Takich pseudoekspertów na kolei jest teraz dużo. Są to ludzie z tzw. łapanki, którzy nigdy nie mieli nic wspólnego z koleją. Polikwidowano szkoły kolejowe, które przygotowywały wyspecjalizowaną kadrę i teraz co się dzieje na PKP widać gołym okiem. A prawdziwych fachowców ubywa i przychodzą teraz tacy fachowcy w stylu Furgalskiego., dlatego dobrze powiedział zx123, że kolej niedługo przestanie istnieć.

Data: 04/07/2008 11:41 Autor: nazgul IP: ---.um.krakow.pl
Panowie, wiecie co jest smutne? To, że tam na "górze" są kretyni i nieroby, którzy o niczym nie mają pojęcia (pomijam już złodziejstwo). Natomiast tu, na forum i w innych miejscach MK, pracownicy kolei, poprostu zwykli ludzie wiedzą co i jak usprawnić. Mają konkretne roziązania. Niestety uczciwi, mądrzy ludzie z pomysłami nie mają szans by móc być "tam" lub na coś wpłynąćSad

Data: 04/07/2008 11:55 Autor: loko IP: ---.icpnet.pl
CHAOS to ma FURGALSKI w głowie!!!!i przestańcie zamieszczac jego teksty.

Data: 04/07/2008 12:35 Autor: IP: ---.160.255.165
Oj coś tknęło naszego Prezesa że skomentowal wywiad Pana Furgalskiego.
Niestety Pan Furgalski pisze prawdę.Biurokracja w PKP sięgnęła apogeum i co by Pan Prezes nie pisał jest to faktem. Stanowiska np. dyrektorow i ich zastępców w całej grupie PKP trzeba już liczyć w tysiącach.Do tego trzeba doliczyć Zarządy Rady Nadzorcze. Pan Prezes właśnie w tych gremiach powinien szukać oszczędności.

Wach: W odpowiedzi Adrianowi Furgalskiemu

Niegodziwością są kłamstwa powtarzane z wyjątkową regularnością. Niegodziwością są półprawdy i przekłamania, zwłaszcza w ustach ludzi, którzy uchodzą za wiarygodnych ekspertów. Dlatego odpowiadam na część stwierdzeń pana Adriana Furgalskiego w wywiadzie dla dziennika "Parkiet" z 28 czerwca 2008 r., które dotyczyły działań zarządu PKP SA - napisał Andrzej Wach, prezes PKP SA.

Pan Furgalski zarzucił kierownictwu Grupy PKP, a więc zarządowi PKP SA, którym kieruję, że "blokuje cięcia kosztów w PKP CARGO SA." To nieprawda. To kierownictwo Grupy PKP postawiło przed nowym zarządem PKP CARGO zadanie zmniejszenia zbędnych kosztów i restrukturyzację firmy. Obecny zarząd PKP CARGO SA, wybrany przez radę nadzorczą, której przewodniczy prezes PKP SA, dąży do obniżenia zbędnych kosztów. W 2004 roku roczne koszty Grupy PKP wynosiły 13,5 miliarda złotych. W ciągu ostatnich trzech lat grupa zmniejszyła je o ponad 2 miliardy złotych! Dlaczego Pan Furgalski twierdzi, że PKP SA robi coś odwrotnego?

Grupa PKP i samorządy współpracują ze sobą z każdym rokiem coraz lepiej. Partnerzy z regionów zamawiają nowe pociągi regionalne, wspólnie rozmawiamy o przyszłości małych i średnich dworców. W wywiadzie możemy przeczytać, że "wydzielenie spółki Kasy Biletowe z PKP Przewozy Regionalne utrudnia usamorządowienie tej ostatniej". Wspólne ustalenie z marszałkami są prowadzone od kilkunastu miesięcy. Możliwe, nie można tego wykluczyć, że pan Furgalski pomylił się, ponieważ nie ma projektu Kasy Biletowe, lecz Bilety Kolejowe. Jego główną ideą jest utrzymanie i rozwój systemu informatycznego obsługującego sprzedaż biletów i zapewniającego wszystkim przewoźnikom pasażerskim równy do niego dostęp. Ten projekt, w świetle ostatnich rozmów z samorządami, nie blokuje usamorządowienia PKP Przewozy Regionalne. Dlaczego pan Furgalski twierdz coś zupełnie innego?

W 2003 roku Grupa PKP odnotowała stratę ponad 2 mld złotych! W ciągu zaledwie kolejnych czterech lat zamieniła tę stratę na 77 mln złotych zysku. Kilka dni temu w wywiadzie dla gazety "Parkiet", mówiłem o planach prywatyzacji spółek Grupy PKP. Od kilkunastu miesięcy PKP SA koncentruje się w dużej mierze na prywatyzacji. Wspólnie z wybranym doradcą prywatyzacyjnym przygotowuje do wejścia na giełdę PKP Intercity. W tym roku chcemy wybrać doradcę prywatyzacyjnego PKP CARGO. PKP SA planuje przekształcenie pozostałych spółek Grupy PKP w spółki akcyjne. W Telekomunikacji Kolejowej oraz PKP Energetyce przygotowywane są, z inspiracji PKP SA, strategie obejmujące również prywatyzację. Dlaczego pan Furgalski mówi, że "kierownictwo Grupy PKP jest przeszkodą w prywatyzacji spółek Grupy PKP"?

Wierzę, że przytoczone opinie pana Adriana Furgalskiego to braki w wiedzy, nie zaś celowe kłamstwa. Wiarygodność eksperta jest jego bezcennym kapitałem, dlatego proszę pana Adriana Furgalskiego, aby bardzo, bardzo o ten kapitał dbał.

Z wyrazami szacunku,
Andrzej Wach
prezes zarządu
Polskie Koleje Państwowe SA
Powrót do góry

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 06-07-2008, 15:44    Odpowiedz z cytatem

Oprócz prezesa PKP A. Wacha powinno się jak najszybciej
    odwołać
z zarządu PKP S.A.
    zasiedziałą Marię Wasiak

J.M. Kowalczyk za Wacha, to błąd. Ten człowiek już miał możliwość wykazania się w CARGO jako prezes. Niestety zaszkodził Spółce powodując wzrost kosztów. Głównie z powodu tworzenia zbędnych dobrze płatnych stanowisk. To za jego "kadencji" w centrali spółki CARGO do dotychczasowych dyrektorów biur "dorobił" stanowiska ich zastępców. Być może właśnie dlatego podoba się PeeSeLowcom Wink Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 06-07-2008, 20:21    Odpowiedz z cytatem

Dodatkowo powinno się odwołać przedstawicieli załogi czyli wysoko postawionych związkowców za bierną postawę i pobieranie wysokich uposażeń za byle jaką pracę.
Czy wsród załóg nie ma już naprawdę jakiś inteligientnych jednostek co by mogły Nas reprezentować?

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kocio47 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2007
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-07-2008, 21:09    Odpowiedz z cytatem

Gumis w Radach Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa nie powinni zasiadać związkowcy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 15-08-2008, 16:28    Odpowiedz z cytatem

Nie interesują mnie przepychanki między Furgalskim i Wachem - szczególnie ich argumenty. Wach jest trzecim prezesem PKP po Janiku. Schedę po sławnym krakowianinie przejął Celiński. Dwa lata po tym przejęciu ukazał się artykuł w tygodniku "Nie" omawiający wyniki kontroli NIK w PKP. Po Celińskim był Męclewski. Od czterech lat miłościwie panuje nam Wach. Janik zrobił Wacha szefem pionu energetyki. Celinski zrobił go prezesem energetycznej spółki. Męclewski to wszystko honorował. SLD zrobiło go prezesem PKP. PiS przyjęła w hołdzie peron we Włoszczowie. Jego rękami wstawiła do zarządów kolejowych spółek swoich ludzi. PO zatwierdziła go jako fachowca. Również jego rękami zmienia zarządy na swoje.

Kim jest Adrian Furgalski? Zajrzyjmy do oficjalnego wizerunku (nie życiorysu) zamieszczonego na stronie "Rynku Kolejowego":
Jest z wykształcenia politologiem. Ukończył studia na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jeszcze podczas ich trwania pracował w gabinecie politycznym Tadeusza Syryjczyka, ministra transportu w latach 1998-2000. Później doradzał dyrektorowi naczelnemu Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" w zakresie reformy strukturalnej. W latach 2001-2003 członek Zarządu Krajowego Unii Wolności, p.o. rzecznika prasowego. Następnie w latach 2003-2005 doradzał przewodniczącemu Klubu Parlamentarnego Platformy Obywatelskiej. Jest jednym z autorów programu PO w zakresie transportu. Od 2004 pracuje jako dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych "TOR". Zajmuje się analizą funkcjonowania rynku kolejowego, drogowego i lotniczego. Autor licznych publikacji prasowych oraz stały komentator prasowy i telewizyjny spraw z zakresu transportu.

Obaj interlokutorzy napisali swój akapit w przytoczonym artykule. Obaj też winni są zaniechania. A Celiński? - Może spać spokojnie. Jest pod dobrą opieką. Cholera, a gdzie są weksle?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 15-08-2008, 17:14    Odpowiedz z cytatem

Kto jak kto ale On powinien coś o wekslach wiedzieć - proszę zapytać Prof. zw. dr hab. Juliusza Engelhardta Very Happy

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl