Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Kolej w okolicach Bogatyni
Autor Wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 29-08-2020, 21:15    Odpowiedz z cytatem

Zarząd województwa wskazał pięć projektów kluczowych dla rozwoju sieci kolejowej w regionie. Jak informują przedstawiciele urzędu marszałkowskiego, o realizację projektów województwo będzie zabiegać w dalszych etapach programu Kolej Plus. W ramach programu Zarząd Województwa zgłosił 5 projektów inwestycyjnych a jednym z nich jest "Rewitalizacja linii kolejowych stanowiących ciąg komunikacyjny Zgorzelec – Bogatynia (skomunikowanie Bogatyni ze stolicą Dolnego Śląska)".

Więcej:

https://wroclife.pl/nasze-miasto/kolej-plus-na-dolnym-slasku-projekty/
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 30-08-2020, 06:16    Odpowiedz z cytatem

"Rewitalizacja linii kolejowych stanowiących ciąg komunikacyjny Zgorzelec – Bogatynia (skomunikowanie Bogatyni ze stolicą Dolnego Śląska)".

Więcej:

https://wroclife.pl/nasze-miasto/kolej-plus-na-dolnym-slasku-projekty/[/quote]


Z Bogatyni kursuje autobus do Hrádka nad Nisou i Zittau w taryfie EUronise.

[ Dodano: 30-08-2020, 12:28 ]
Bus 001691 106

18:20 Świeradów Zdrój,,K.S.Wyszyńskiego-Plac zabaw
19:27 Bogatynia,,Liceum
19:57 Zittau,,Bahnhof
20:10 Hrádek n.Nisou,,aut.nádr.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-03-2021, 12:38    Odpowiedz z cytatem

Odbudowa linii kolejowej do Bogatyni? Jest problem z pieniędzmi

Samorząd Bogatyni stara się o odbudowę torów do tej miejscowości i wybudowanie kolejowego połączenia z Czechami i Niemcami. Od 3 kwietnia 2000 roku pociągi nie docierają do tego miasta. Wcześniej były stamtąd połączenia bezpośrednie nawet z Warszawą. Pomóc w odbudowie torów miałby rządowy program.

Czytaj więcej na radiowroclaw.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-08-2021, 11:50    Odpowiedz z cytatem

W czasie kampanii wyborczej na burmistrza Bogatyni wróciła sprawa pociągów do tego miasta. Połączeń nie ma od 2000 roku, choć wcześniej z Bogatyni można było nawet jechać bezpośrednio do Warszawy. Dziś tory urywają się w Kopalni Turów. Do odbudowy nie dojdzie, bo samorząd województwa wymagał od gmin i powiatu zaangażowania finansowego w wysokości 10 milionów złotych. Takich pieniędzy powiat zgorzelecki i gminy nie były w stanie wyłożyć.

Bogatynia dalej bez pociągu. Zabrakło pieniędzy:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/110905/Bogatynia-dalej-bez-pociagu-Zabraklo-pieniedzy

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-08-2021, 12:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Do odbudowy nie dojdzie, bo samorząd województwa wymagał od gmin i powiatu zaangażowania finansowego w wysokości 10 milionów złotych. Takich pieniędzy powiat zgorzelecki i gminy nie były w stanie wyłożyć.

Ja mam pytanie do władz UMWD. Ile kosztował remont linii Dzierżoniów - Bielawa i jakie było zaangażowanie finansowe lokalnych samorządów?

Według doniesień medialnych, remont ok. 6-kilometrowej linii do Bielawy kosztował ok. 11,5 mln zł, zaś o zaangażowaniu finansowym gminy miejskiej Bielawa i powiatu dzierżoniowskiego nic mi nie wiadomo.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/rusza-rewitalizacja-linii-kolejowej-bielawa--dzierzoniow-pociagi-wroca-we-wrzesniu---91177.html

Jeśli chodzi o kolej do Bogatyni to remontu wymaga tylko ok. 4-kilometrowy nieprzejezdny odcinek od kopalni Turów do przedmieść Bogatyni. Do Turoszowa stan linii jest w dobrym stanie. Przypominam, że na polskim odcinku tej linii kursują niemieckie pociągi regionalne na trasie Zittau - Görlitz. Z oczywistych względów PKP PLK dbają o ten odcinek, bo mają z tego niemieckie Euro.

Teoretycznie już dziś pociągi KD mogłyby jeździć do Turoszowa, który jest dzielnicą Bogatyni. Oczywiście byłoby to bez sensu (kilka kilometrów do centrum miasta). Pokazuję tylko jak niewiele potrzeba, żeby 18-tysięczna Bogatynia odzyskała dostęp do kolei.

Pytam się więc, za co lokalny samorząd ma dopłacać aż 10 milionów złotych? Zarządzie UMWD, czas zejść na Ziemię i albo wziąć się do roboty, albo wprost powiedzieć, że w dupie macie mieszkańców Bogatyni i kolei do tego miasta przywracać nie chcecie.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 08-08-2021, 12:54    Odpowiedz z cytatem

Może niech lokalni przedsiębiorcy kupią ten fragment linii od PKP i za swoje wyremontują.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-08-2021, 21:11    Odpowiedz z cytatem

Będzie jednak rewitalizacja linii kolejowej z Bogatyni do Zgorzelca?

Umowę w tej sprawie podpisali marszałek woj. dolnośląskiego Cezary Przybylski i burmistrz Bogatyni Wojciech Dobrołowicz. Pozwoli to na włączenie tej trasy do regionalnej sieci transportu kolejowego.

Czytaj więcej na radiowroclaw.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 31-08-2021, 11:18    Odpowiedz z cytatem

Kolej wróci do Bogatyni. Samorządy podpisały umowę:

https://istotne.pl/boleslawiec/wiadomosc/ZCz/kolej-wroci-do-bogatyni-samorzady-podpisaly-umowe

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

JG Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 15 Wrz 2020
Skąd: Legnica

PostWysłany: 31-08-2021, 12:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Od 3 kwietnia 2000 roku pociągi nie docierają do tego miasta. Wcześniej były stamtąd połączenia bezpośrednie nawet z Warszawą.

Nie tylko. Legendarny już pociąg Bogatynia - Warszawa w latach 1987 -1991 miał trasę wydłużoną do Białegostoku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 31-08-2021, 13:58    Odpowiedz z cytatem

Kolej Plus na Dolnym Śląsku. Znalazły się pieniądze na kolej do Bogatyni

Burmistrz Bogatyni Wojciech Dobrołowicz oraz marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski podpisali umowę w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej na trasie Zgorzelec – Bogatynia”. Odbudowa kolei do 17-tysięcznego miasta ma być elementem programu Kolej Plus.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolej-plus-na-dolnym-slasku-znalazly-sie-pieniadze-na-kolej-do-bogatyni-104178.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 22-10-2021, 13:22    Odpowiedz z cytatem

Jest umowa na studium Kolej Plus do Bogatyni

Województwo Dolnośląskie podpisało wszystkie cztery umowy na studia dla projektów, które chce zrealizować w ramach programu Kolej Plus. Ostatnia podpisana umowa dotyczy przywrócenia kolei do Bogatyni. Czasu na wykonanie dokumentu jest bardzo mało.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jest-umowa-na-studium-kolej-plus-do-bogatyni-105023.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-12-2021, 20:26    Odpowiedz z cytatem

Stacja Krzewina Zgorzelecka. Stamtąd pociągiem tylko do Niemiec

Na rozkładzie jazdy pociągów z Krzewiny Zgorzeleckiej nie widnieje ani jedna polska miejscowość - są za to nazwy niemieckie oraz godziny odjazdów ustalone w regularnym takcie. Prywatne składy przyjeżdżają zza Nysy Łużyckiej i spędzają w naszym kraju tylko chwilę, podczas której pasażerowie z Hagenwerder czy Zittau oglądają przez okna Elektrownię Turów. Za PRL-u taka tranzytowa podróż była nudniejsza, bo szyby zasłaniano, a wysiadających w Krzewinie strażnicy graniczni eskortowali do Niemiec.

Czytaj więcej:
https://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-transport-publiczny/aktualnosci/news-stacja-krzewina-zgorzelecka-stamtad-pociagiem-tylko-do-niemi,nId,5717579

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 22-12-2021, 07:30    Odpowiedz z cytatem

Szyby zasłaniano !!!! Ciekawe, kilka razy jechałem w latach osiemdziesiątych i nigdy nie były zasłonięte.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 26-12-2021, 00:31    Odpowiedz z cytatem

Nawet na wschodniej granicy na trasie Przemyśl-Malhowice-Chyrow-Krościenko-Zagórz, w latach 70' okien nie zasłaniano. Żołnierze stali na końcowych stopniach każdego wagonu osobowego patrząc na plecy konwojenta z przodu, nie wolno było się wychylać, robić zdjęć i broń Boże coś wyrzucić, bo wycieczka via Łubianka była gwarantowana, jak wieść gminna niosła (słowa konduktorów). Ale patrzeć było wolno. A widoki były przednie, jak u nas na święto 1. majowe...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 26-12-2021, 13:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Żołnierze stali na końcowych stopniach każdego wagonu osobowego patrząc na plecy konwojenta z przodu

Kładlim się ze śmiechu, jak szpanowali w przyciemnianych brylach.
Cytat:
Ale patrzeć było wolno. A widoki były przednie, jak u nas na święto 1. majowe...

Jajakobyły, stary ałtomatyk, do dziś nie mogę pozbierać kopary. Bo w tamtych latach, przy każdej wydeptanej przez tory ścieżce, podczas przejazdu pociągu bił przynajmniej dzwonek ostrzegawczy. Taki zwykły, nie żaden tam antyimperialistyczny.
Rzecz w III RP nieosiągalna przez następne niemal 40 lat.
Ale - fakt - stacje pozastawiane wagonami towarowymi. Krytymi.
Może to tylko z racji lokalnego charakteru linii, zrobiono z niej bocznicę, a może...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl