Może i u nas powinno się zlikwidować UTK? I tak nic nie robią w kwestii bezpieczeństwa, bo się na tym nie znają (brak ludzi z odpowiednią wiedzą). Poza tym, upolityczniony urząd nie powinien "besztać" tak samo upolitycznionych spółeczek kolejowych. szczególnie PLK, Cargo, IC.
Teraz mają nowe zabawki (symulatory) podobno innowacyjne (niczym nie różnią się od tych stosowanych na rynku), no i propagandowy plan egzaminowania maszynistów.
Do tej pory, jak twierdzą, system był zły, bo prywatne firmy same sobie szkoliły i egzaminowały, co wg prezesa UTK było złe, nieobiektywne, niebezpieczne.
Przejęcie przez UTK egzaminowania gwarantuje poprawę bezpieczeństwa, bo egzaminy będą lepsze.\
Ciekawe Panie Prezesie. A kto do tej pory bezkrytycznie wpisywał na listę uprawnionych podmiotów do szkolenia i egzaminowania wszystkich, którzy chcieli? Kto z nich robił egzaminatorów?
I najważniejsze pytanie: jak urząd chce poprawić poziom egzaminów, skoro opiera się na tych samych egzaminatorach? Przecież własnych nie ma.
Czyli, teraz, te same osoby, które były złe i nieobiektywne, pod skrzydłami UTK staną się ok.?
UTK robi w tej chwili jedynie egzaminy na licencję maszynisty. To "prosty" egzamin w postaci testu. Zobaczymy, jak zacznie robić egzamin na świadectwo - ile będzie trwał w całości ten egzamin, jak organizacyjnie będzie przebiegał i kto (którzy egzaminatorzy) będą go wykonywać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum