Może i u nas powinno się zlikwidować UTK? I tak nic nie robią w kwestii bezpieczeństwa, bo się na tym nie znają (brak ludzi z odpowiednią wiedzą). Poza tym, upolityczniony urząd nie powinien "besztać" tak samo upolitycznionych spółeczek kolejowych. szczególnie PLK, Cargo, IC.
Teraz mają nowe zabawki (symulatory) podobno innowacyjne (niczym nie różnią się od tych stosowanych na rynku), no i propagandowy plan egzaminowania maszynistów.
Do tej pory, jak twierdzą, system był zły, bo prywatne firmy same sobie szkoliły i egzaminowały, co wg prezesa UTK było złe, nieobiektywne, niebezpieczne.
Przejęcie przez UTK egzaminowania gwarantuje poprawę bezpieczeństwa, bo egzaminy będą lepsze.\
Ciekawe Panie Prezesie. A kto do tej pory bezkrytycznie wpisywał na listę uprawnionych podmiotów do szkolenia i egzaminowania wszystkich, którzy chcieli? Kto z nich robił egzaminatorów?
I najważniejsze pytanie: jak urząd chce poprawić poziom egzaminów, skoro opiera się na tych samych egzaminatorach? Przecież własnych nie ma.
Czyli, teraz, te same osoby, które były złe i nieobiektywne, pod skrzydłami UTK staną się ok.?
UTK robi w tej chwili jedynie egzaminy na licencję maszynisty. To "prosty" egzamin w postaci testu. Zobaczymy, jak zacznie robić egzamin na świadectwo - ile będzie trwał w całości ten egzamin, jak organizacyjnie będzie przebiegał i kto (którzy egzaminatorzy) będą go wykonywać?
Stowarzyszenie prywatnych przewoźników AllRail nie zostawia suchej nitki na Urzędzie Transportu Kolejowego, która przyznała tylko ograniczony dostęp do tras przewoźnikowi RegioJet. Jak podkreśla AllRail, identyczny wniosek PKP Intercity został zatwierdzony w całości. Otrzymaliśmy stanowisko UTK w tej sprawie.
Krytyka „Urzędu Tępienia Kolei” i PKP PLK. Decyzyjność powinna być gdzie indziej?
Dostało się m.in. Urzędowi Transportu Kolejowego za wydaną czeskiemu przewodnikowi RegioJet decyzję o dostępie dla połączeń na trasie Kraków-Gdynia. Zdaniem stowarzyszenia Allrail i eksperta Piotra Rachwalskiego UTK działa tylko na korzyść PKP, dlatego… jego kompetencje powinien przejąć UOKiK.
Urząd Transportu Kolejowego w kolejnych edycjach kupował za pieniądze podatników nic nieznaczące prywatne certyfikaty jakości, poinformowała Wirtualna Polska.
Prezes UTK nie zgodził się na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego odmówił zgody na rozwiązanie umowy pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. a PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji o wykorzystanie zdolności przepustowej w rozkładzie jazdy pociągów 2023/2024. Oznacza to, że pociągi przewoźnika mogą nadal korzystać z sieci PKP PLK.
komentarz:
Były pracownik PKP CARGO wydaje decyzję wobec swojego starego pracodawcy. Czy to jest etyczne?
Przez brak opłat z PKP CARGO PLK chciałaby zmienić cennik na rozkład jazdy 2024/2025, ale ten już jest zaakceptowany przez UTK...
Jakie podwyżki czekają przewoźników w rozkładzie 2025/2026?
czy inni przewoźnicy również mogą nie płacić przez wiele miesięcy za dostęp do torów?
Jak kupa Bogu, tak Góra kupie.
Kiedy ktoś przychodzi z potrzebą do PLK, to "nie, bo rozkład jazdy już ustalony", nawet jeśli do wejścia w życie pozostają dwa miesiące.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum