Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
Rozkład jazdy 2025/2026
Autor Wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 22-06-2025, 15:47    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Krzysp1, pociąg z Wrocławia do Niemiec przez Opole, Kędzierzyn-Koźle i Czechy? Ciekawe co za geniusz to wymyślił? Śmiech

Pewnie ten sam co nie tak dawno z Jeleniej Góry do Szczecina woził przez Ostrów Wielkopolski i Poznań
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

TFZ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2019
Skąd: DC

PostWysłany: 22-06-2025, 23:20    Odpowiedz z cytatem

Krzysp1 napisał/a:
I na marginesie jak obserwuję w niektórych krajach Europy są różne znacznie dziwniejsze szlaki

Nie trzeba daleko szukać, przecież mamy Biebrzę Warszawa - Gdynia p. Hajnówkę, Ełk, a w wakacje jeździł Chrobry Szczecin - Gdynia przez Poznań i Warszawę. A BTW w PKSach "od zawsze" były relacje okrężne (np. Bielsko Biała - Bielsko Biała).

_________________
Szacunek się zdobywa, a nie wymusza.
Sergio Ramos, kapitan Realu Madryt
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 23-06-2025, 12:53    Odpowiedz z cytatem

Chyba ktoś nie za bardzo potrafi w mapę.
Noema, najkrótsza trasa między Wrocławiem a Monachium biegnie przez Czechy. Niestety w Sudetach ciężko o trasę kolejową. Najprościej by w obecnym układzie było wydłużyć jeden z pociągów Baltic Express, jednakże między Pragą a Monachium również przez ukształtowanie terenu brakuje torów. Dlatego pozostaje opcja ominięcia właśnie jadąc na około na zachód lub wschód. Dopóki nie będzie elektryfikacji trasy Wrocław - Drezno to pociągów dalekobieżnych na tej trasie nie będzie a trasa przez Górkę to jest nieopłacalna bo nie prowadzi przez ważne ośrodki. Dlatego najlepsza trasa biegnie przez Czechy i Austrię.
Bonifas, To była trasa nadzwyczajną przez remont. Z resztą nieważne, nie ma potrzeby na pociąg Jelenia Góra - Węgliniec - Żagań - Zielona Góra - Szczecin - Świnoujście. Taka trasa w ogóle nie ma sensu bo łączy dwa popularne ośrodki turystyczne, z ośrodkami które nie są specjalnie zaludnione.
TFZ, Owszem można rozdzielić relacje na Gdynia - Białystok i Białystok - Warszawa przez Hajnówkę ale po co? Dopiero wtedy byłaby jazda że pociąg ten sam ale musisz kupować 2 bilety (bo lokomotywa ta sama, skład pewnie też by został). Z resztą nie korzystacie to nie krytykujcie bo pewnie nikt nie przejeżdża całej trasy ale na pośrednich relacjach ludzie normalnie jeżdżą.
Specjalnej trasy Chrobrego nawet nie będę tu wspominał bo czepianie się o to to jest totalny bezsens. Ja się dziwię że nikt się nie czepiał o trasę ówczesnych pociągów Piast i Artus z Krakowa do Gdyni przez Poznań. W sumie teraz nie jest gorzej bo Artus i Heweliusz kursują z Bielska-Białej przez Wrocław i Poznań. Tak samo Rozewie z Krakowa do Gdyni jest przyczepiane do nocnego Baltic Expressu.
Tak samo Podlasiak Szczecin - Białystok czy Zamoyski Warszawa - Rzeszów.

A potem wchodzę na forum i ludzie się oburzają że IC faworyzuje CMK i najkrótszą trasą puszczają większość pociągów.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

TFZ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2019
Skąd: DC

PostWysłany: 23-06-2025, 21:27    Odpowiedz z cytatem

Auderman napisał/a:
TFZ, Owszem można rozdzielić relacje na Gdynia - Białystok i Białystok - Warszawa przez Hajnówkę ale po co?
Też nie wiem, ale przecież nic takiego nie sugerowałem. Podałem przykłady tras "dziwnych", a nigdzie nie pisałem, że trzeba to zmieniać.
Cytat:
Dopiero wtedy byłaby jazda że pociąg ten sam ale musisz kupować 2 bilety
Skąd Tyś niby wyciągnął taką zasadę? Kupujesz jeden bilet na trasę, a do tego dwie bezpłatne miejscówki.
Cytat:
(...)Z resztą nie korzystacie to nie krytykujcie
Akurat każdy ma prawo krytykować, choćby dlatego, ze to za jego podatki. Niemniej ja bynajmniej nie krytykuje takich relacji, to Twoja nieuzasadniona interpretacja.
Cytat:
pewnie nikt nie przejeżdża całej trasy ale na pośrednich relacjach ludzie normalnie jeżdżą.
Oczywiście (sam kiedyś jechałem Siedlce - Olsztyn Gł), a jeszcze przecież wrzuciłem dygresję, że w PKSach są relacje okrężne i nikt się raczej tego nie czepia. Także proszę nie wciskać mi czegoś, czego nie napisałem.

_________________
Szacunek się zdobywa, a nie wymusza.
Sergio Ramos, kapitan Realu Madryt
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 24-06-2025, 16:55    Odpowiedz z cytatem

Auderman napisał/a:
Z resztą nieważne, nie ma potrzeby na pociąg Jelenia Góra - Węgliniec - Żagań - Zielona Góra - Szczecin - Świnoujście. Taka trasa w ogóle nie ma sensu bo łączy dwa popularne ośrodki turystyczne, z ośrodkami które nie są specjalnie zaludnione.

Pozwolę sobie odezwać się w tej sprawie bo chyba mam tutaj sporo do powiedzenia. To totalna bzdura. Plusów takiego podłączenia jest sporo. Przede wszystkim lubuskie i zachodniopomorskie mocno zasilają Karkonosze. Po drugie węzeł w Węglińcu daje możliwość dotarcia mieszkańcom Zgorzelca i Bolesławca najkrótszą drogą do Szczecina nawet z jedną przesiadką. Po trzecie ciążenie komunikacyjne aglomeracji Żarsko- Żagańskiej jest większe w kierunku północnym niż południowym. Jeżdżący obecnie Mehoffer to kpina i wydawanie pieniędzy w błoto. Mocno lobbuję za przywróceniem tego połączenia. Mamy poparcie władz i samorządów, które widzą ten problem. Województwo lubuskie i województwo dolnośląskie ponadto zgłosiły tą trasę do Horyzontalnego Rozkładu Jazdy w ramach zorganizowanych ostatnio w Zielonej Górze konsultacji do HRJ. To są tereny wykluczone komunikacyjnie i uruchomienie 2-3 par połączeń w tej relacji może się okazać większym sukcesem niż pchanie 10 milionów pociągów na główne węzły kolejowe. Sprawa leży na biurku Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwo będzie musiało się temu przyjrzeć.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

myszka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Maj 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-06-2025, 19:24    Odpowiedz z cytatem

Czy jest ktoś kto mógłby to potwierdzić?
https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,32055377,bedzie-kolejny-pociag-z-gdyni-poznania-i-wroclawia-do-pragi.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 26-06-2025, 22:12    Odpowiedz z cytatem

myszka - to tylko kolejna standardowa zagrywka prywaciarza. To wniosek pro forma, całkowicie nierealny. Zupełnie normalna sytuacja, identycznie jak w przypadku LeoExpress czy Geparda Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

myszka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Maj 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-06-2025, 22:23    Odpowiedz z cytatem

Szkoda tylko, że wyborcza powiela takie niesprawdzone wiadomości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysp1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lip 2021

PostWysłany: 27-06-2025, 19:29    Odpowiedz z cytatem

Myszka to nie jest nieprawdziwa informacja. To jest jeden z projektów połączeń tego prywatnego przewoźnika... Jeżeli pojawią się połączenia czy to RegioJet czy to Leo Express to według informacji od czeskiego regulatora połączenia z Pragi do Warszawy albo z Pragi do Gdyni pojawia się od 1 marca 2026 roku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

falipso Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2020

PostWysłany: 27-06-2025, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Właśnie na stronie czeskiej, której opublikowali projekt rozkładu jazdy, tam pokazano, ze od grudnia będzie uruchomiał kolejnego połączenia Praga - Gdynia p. Wrocław, Poznań, lecz jako prywatnego przewoźnika, czyli Regiojet.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-06-2025, 23:00    Odpowiedz z cytatem

Strona niemiecka potwierdziła uruchomienie od grudnia br. pociągów z Lipska do Krakowa i Przemyśla. Pociąg testowy PKP IC pojechał trasą Wrocław - Lipsk.

W Niemczech pociągi będą zatrzymać się na stacjach: Elsterwerda-Biehla, Ruhland i Hoyerswerda.

https://www.rbb24.de/content/rbb/r24/panorama/beitrag/2025/06/zug-elsterwerda-brandenburg-polen-krakau.html

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ambrosia Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 05 Maj 2016
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: 01-07-2025, 19:58    Odpowiedz z cytatem

A czy to pewne że Osterwa i Spodek od nowego rozkładu jazdy pojadą od Lublińca na Bytom a nie na Gliwice? Czy to jeszcze nie jest potwierdzone info? I czy na trasie Warszawa-Wroclaw przez Częstochowę, Lubliniec, Opole zostają dwa EIC (Panorama i Sleza) oraz jeden EIP?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 16 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2025 infokolej.pl