Kolej musi celować w większe prędkości. 250 km/h nie jest już żadnym wielkim osiągnięciem
Polska kolej musi skokowo poprawić swoją atrakcyjność względem innych form transportu, w czym pomóc ma Kolej Dużych Prędkości i możliwość jazdy pociągiem nawet 350 km/h. - 250 km/h nie jest już żadnym wielkim osiągnięciem -mówi Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK.
"Samorządowcy zaczynają wierzyć, że linia powstanie i czują, że trzeba coraz konkretniej o niej rozmawiać" - mówi w rozmowie z magazynem "Z Biegiem Szyn" Piotr Rachwalski, członek zarządu spółki Centralny Piotr Komunikacyjny. - "Rozmawiamy z samorządami, chociażby przy okazji konsultacji nad Horyzontalnym Rozkładem Jazdy, mając nadzieję na zwiększenie ich świadomości na temat szybkiego ruchu regionalnego na linii Igrek".
Malepszak vs Horała: Jaka prędkość na polskim KDP?
Podczas XV Kongresu Kolejowego o polskim KDP, prędkościach i taborze dużej prędkości debatowali Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury, oraz Marcin Horała, były pełnomocnik rządu ds. CPK. Rozmówcy spierali się o prędkości, model obsługi oraz udział polskich producentów przy dostawach taboru dla KDP.
Czy Polaków będzie stać na szybką kolej? Im wyższa prędkość, tym droższe bilety
Rząd przekonuje, że przyspieszenie do 320 km/h na linii Igrek nie grozi drogimi biletami, bo konkurencja wymusi niższe ceny. Urzędnicy podają przykład Hiszpanii, gdzie średnia cena przejazdu szybkim pociągami jest o połowę tańsza niż naszymi składami Pendolino.
CPK i KDP: starcie Malepszaka i Horały na Kongresie Kolejowym.
Przy kosztującej 20 mld zł budowie linii KDP skrócenie czasu przejazdu o zaledwie 5 minut byłoby przepisem na katastrofę – mówił podczas debaty „1 na 1” na Kongresie Kolejowym wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak. – Ważniejsza od skracania czasu przejazdu między Warszawą a Poznaniem jest obsługa średnich miast, takich jak Kalisz – odpowiadał mu były pełnomocnik rządu ds. budowy CPK Marcin Horała. W dyskusji poruszano także kwestie prędkości maksymalnych na polskiej sieci KDP, cen biletów, przepustowości linii oraz roli polskich firm w produkcji taboru.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum