sebico napisał/a: |
Wrocław - Drezno. W HAFASie pociągi te oznaczone są jako zwykłe osobowe |
sebastianzb napisał/a: |
Czy w związku z powyższym będzie obowiązywał na ten pociąg (od Węglińca do Gorlitz) bilet EuroNysa ? |
Jerry napisał/a: |
wczoraj ostatni kurs do Drezna był 100 min opóźniony |
Cytat: |
A z jakiej okazji? Coś więcej na ten temat? |
dexter napisał/a: |
Dziś w wieczornym pociągu do Drezna maszynista mówił, że zarówno wczoraj jak i dzisiaj nie potrafili złączyć 2 jednostek VT642. |
dexter napisał/a: |
Dziś w wieczornym pociągu do Drezna maszynista mówił, że zarówno wczoraj jak i dzisiaj nie potrafili złączyć 2 jednostek VT642. Dziś pociąg był opóźniony o około 30 minut. Maszynista powiedział konduktorom, że po złączeniu składów nie mógł odpalić tego drugiego. Był też niezadowolony z tego powodu, że punktualnie przyjechał do Wrocławia i przez nieudane złączanie nie mógł wyjechać o 18.05.
Trochę to głupio wygląda jak pociąg nie może wyruszyć ze stacji początkowej. Niemcy też pewnie nie są zadowoleni z tych opóźnień. A jednostka VT642 nadal oczekuje odesłania do Goerlitz. |
Gurdol1 napisał/a: |
A może wreszcie - na tym zacnym przykładzie - część focących, smęcących za wagonami i kółeczkujących MiKoli zrozumie, że także w przypadku polskich szynobusów ponad 50% tzw. "awarii" (jeśli nie więcej) wynika z nieumiejętności obsługi komputera i pojazdu; poza tym z niezgodnego z instrukcją serwisu.
|
Nasz Brydzis napisał/a: |
proszę o nieobrażanie ludzi wolących normalny pociąg zestawiony z wagonów. hehe |
Nasz Brydzis napisał/a: |
Jestem tego samego zdania co Abraxas i proszę o nieobrażanie ludzi wolących normalny pociąg zestawiony z wagonów. A poza tym jak tak lubisz szynobusy to proszę bardzo, jak niedługo bedę się śmiał jak bedziesz jechał komunikacją zastepczą bo owy szynobusik czy tam tramawaj jak kto woli ulegnie systematycznej awarii. hehe |
Nasz Brydzis napisał/a: |
fakt dzięki szynobusom wiele lini kolejowych nadal istnieję lub zaostały reaktywowane, a co bedzie za 10lat? |
Gurdol1 napisał/a: |
że także w przypadku polskich szynobusów ponad 50% tzw. "awarii" (jeśli nie więcej) wynika z nieumiejętności obsługi komputera i pojazdu; poza tym z niezgodnego z instrukcją serwisu.i |
Wilchelm napisał/a: |
A co do pociągów do Drezna - czy przypadki łączenia Desiro nie wywodzi się z tego, że tylko jedne był na testach w PL? |
siwy_pl napisał/a: |
Nie wiem czy Twoje rozwiazanie uwzglednia jakies przesiadki , bo rozumiem to tak :
1. Kupuje bilet pospieszny Poznan- Boleslawiec ( Jade do Wroclawia pospiechem i we Wroclawiu przesiadam sie na szynobus Wroclaw-Dresden - nie wiem czy ten bilet pospiesszny (poznan-boleslawiec) obowiazuje w tym szynobusie. Po przejechaniu Boleslawca prezentuje konduktorowie ten bilet euro-nysa Boleslawiec-Bauzen (moze go tylko we Wrocku kupic? ) po przekroczeniu Bauzen kupuje u konduktora bilet do Dresden. Czyli podsumowujac na calej trasie Wroclaw-Dresden jade jednym pociagiem (tym szynobusem) tylko kombinuje z biletami ? |
siwy_pl napisał/a: |
mowisz o bilecie Euro-Nysa tak? |
senior napisał/a: |
Bilet Euro Nysa trzeba kupić w Kasie PKP PR - ale można spróbować zrobić to w Poznaniu. |
Zed napisał/a: |
Dziś pociąg Wrocław 13:05 - Drezno defektował przed Legnicą. Szynobus stuknął się z koparką na modernizowanym szlaku. Niemcy bardzo się wkurzą, że ich tabor w Polsce obraca się w ruinę... |
Zed napisał/a: |
Dziś pociąg Wrocław 13:05 - Drezno defektował przed Legnicą. Szynobus stuknął się z koparką na modernizowanym szlaku. Niemcy bardzo się wkurzą, że ich tabor w Polsce obraca się w ruinę... |
Achib napisał/a: |
A dziś ten sam pociąg złapał 1,5 godz. opóźnienia przez jakiś towarowy, który wysypał się koło Legnicy. Jakaś czarna seria w tym tygodniu!
|
dexter napisał/a: |
Spodobała mi się reakcja kierownika pociągu osobowego jadącego przed Desiro. Kierownik powiedział, że tory są PLK i a nie PR'ów , zatem żąda podstawienia dla swoich pasażerów komunikacji zastępczej na koszt PLK. |
anM napisał/a: |
Ile to kosztuje |
anM napisał/a: |
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt. |
Cytat: |
Frekwencja jest reguralnie około 100-120 %, a w weekendy ponad 120 %. |
Cytat: |
Andrzej Piech, dyrektor dolnośląskiego oddziału spółki PKP Przewozy Regionalne, nie zgadza się jednak z tą opinią.
- To, co się stało w niedzielę, to był incydentalny przypadek - zapewnia. DB Regio, czyli niemieckie koleje regionalne, które obsługują to połączenie, wysyłają na pierwszy i ostatni kurs podwójny skład. |
Cytat: |
Andrzej Piech, dyrektor dolnośląskiego oddziału spółki PKP Przewozy Regionalne, nie zgadza się jednak z tą opinią. |
Naczelnik napisał/a: |
Wyjaśnia, że do obsługi połączeń z Dreznem dopuszczonych jest w Polsce jedynie pięć niemieckich autobusów szynowych. Jeśli jeden z nich ulegnie awarii, nie można go zastąpić innym, który nie ma polskiej homologacji. |
KrzysiekkG napisał/a: |
No ale są to pojazdy DB Regio i przez takie sytuacje wizerunek tej firmy w Polsce może spaść do dna jaki osiągnął PKP PR. |
KrzysiekkG napisał/a: |
A jeśli DB planuje wejść na nasz rynek kolejowy to powinien unikać takich wpadek za wszelką cenę. |
Zed napisał/a: |
Dyrektor Piech jak nie wie to niech nie pierniczy głupot! Kilka razy jechałem ostatnim kursem z Drezna do Wrocławia i jeszcze się tak nie zdarzyło, żeby były dwie jednostki. Poza tym pociągi Wrocław - Drezno - Wrocław widuję prawie codziennie i podwójny skład zdarza się sporadycznie. |
Zed napisał/a: |
Beton PR Wrocław dopiął swego i od 18 maja br. likwiduje postoje pociągów posp. Wrocław - Drezno - Wrocław na stacjach Chojnów i Pieńsk, pod absurdalnym pretekstem: modernizacja linii Legnica - Wrocław. |
Noema napisał/a: |
Może w Małopolsce jest normą, że beton PKP pracuje dla busiarzy, ale na Dolnym Śląsku to nie przejdzie! |
kub@ napisał/a: |
nie opowiadaj mi glupot ze wiecej ludzi z Chojnowa niz z Weglinca korzysta z tego pociagu bo Twoj tekst rozbawil mnie do lez hehe |
kub@ napisał/a: |
Z moich obserwacji PKP PR tylko zaoszczedzi na tym iz te pociagi nie beda sie w Piensku i Chojnowie zatrzymywaly. |
kub@ napisał/a: |
Z moich obserwacji PKP PR tylko zaoszczedzi na tym iz te pociagi nie beda sie w Piensku i Chojnowie zatrzymywaly. Jezdze tymi pociagami bardzo czesto o roznych porach i wiem ze na tych stacjach wsiada lub wysiada bardzo malo ludzi imateuszpiszcz, nie opowiadaj mi glupot ze wiecej ludzi z Chojnowa niz z Weglinca korzysta z tego pociagu bo Twoj tekst rozbawil mnie do lez hehe |
mateuszpiszcz napisał/a: |
Jeżdżę od marca regularnie tymi pociągami w Chojnowie zawsze wsiada więcej podróżnych niż w Węglińcu. |
Krzysztof21 napisał/a: |
Kub@: pojęcie "bardzo mało ludzi" nie jest pojęciem precyzyjnym. Wszystko zależy od przyjętego punktu odniesienia. Możesz więc przedstawić swoje obserwacje w jakiś bardziej precyzyjny sposób? |
Cytat: |
np. na trasie Zgorzelec-Pieńsk nikt tym nie jeździ, bo kto normalny zapłaci 8 zł za bilet, jak PKS czy busiarz kosztuje 3 zł? |
Cytat: |
A oszczędności będą na 2 rzeczach: paliwo i czas. |
Areczek napisał/a: |
Być może, ale na pewno ludzie jeżdżą na trasie Wrocław - Pieńsk, czy Pieńsk - Wrocław |
Areczek napisał/a: |
To żeby zaoszczędzić jeszcze więcej paliwa i czasu, zlikwidujmy postoje w Zgorzelcu, Węglińcu, Bolesławcu i Legnicy. Co wy na to? |
Zed napisał/a: |
Pociągi pospieszne od wielu lat zatrzymują się w Chojnowie i Pieńsku i nie widzę żadnego powodu (poza interesem busiarzy!), żeby je likwidować. |
Paszczak napisał/a: |
pociąg nie jest od pobijania rekordów prędkości! A jak ci tak na tym zależy to może zaproponuj likwidację jednego z postojów w Zgorzelcu. Miasto nie duże, a wszystkie pociągi zatrzymują się na obu stacjach. Marnotrawstwo czasu i energii. |
Zed napisał/a: |
Cytuję prezesa PKP S.A. Andrzeja Wacha: "Koszt zatrzymania i ruszenia pociągu ze stacji jest pokrywany już po sprzedaży jednego biletu na pociąg." Pamiętam, że niedorzecznik Wrzosek broniąc Włoszczowy podał nawet konkretną kwotę, zdaje się, że 27 zł (dla ciężkiego tradycyjnego składu z wagonami i lokomotywą elektryczną). |
Zed napisał/a: |
Beton PKP PR dopiął swego i od 18 maja br. likwiduje postoje pociągów posp. Wrocław - Drezno - Wrocław na stacjach Chojnów i Pieńsk, pod absurdalnym pretekstem: modernizacja linii Legnica - Wrocław. |
Cytat: |
Zawodzi informacja w PKP PR! A wystarczy tylko jakoś te pociągi dodatkowo oznaczyć na rozkładach jazdy i nie byłoby takich problemów z biletami. |
Jedrek napisał/a: |
... bo sam ŚLĄZAK ma zniknąć |
Cytat: |
Czy pociąg o 13:05 z Wrocławia w dni robocze jest zatłoczony - nie chce stać na jednej nodze całą podróż do Drezna? |
Cytat: |
Ile kosztuje bilet w jedną stronę na ten szynobus z Wrocławia do Drezna? Wszędzie znajduję informacje o "rewelacyjnej cenie" , która dotyczy też biletu powrotnego. |
norbertss napisał/a: |
... czy S-Bahnem mogę jeździć na bilet kupiony we Wrocku (ten za 79 EUR dla 5 osób) ? |
Cytat: |
Ktoś kiedyś informował tu o postojach pociągu Wrocław-Drezno-Wrocław na stacjach w Chojnowie i Pieńsku od 1 września.. |
Cytat: |
Od grudnia pociągi Wrocław - Drezno przechodzą na garnuszek UMWD |
Cytat: |
Noema, czy ta informacja jest pewna? |
Cytat: |
Koleje DB wyraziły zgodę na tą zamianę? |
Cytat: |
Pewna. Drezno bierze UMWD, a Pragę PKP IC. |
Dolnoślązak napisał/a: |
Z planów obiegu i zestawienia składów oraz obsługi trakcyjnej i drużynami konduktorskimi pociągów regionalnych, międzywojewódzkich i służbowych w rozkładzie jazdy 2009/2010 na terenie województwa dolnośląskiego jest napisane, że Drezna obsługuje PR Wrocław |
Noema napisał/a: |
Więcej oleju w głowie mają ludzie z PKP IC, bo ich pociągi pospieszne zatrzymują się i w Chojnowie i w Pieńsku. Beton PR Wrocław nie widzi takiej potrzeby! |
Noema napisał/a: |
A ich największym zmartwieniem jest przejęcie przez KD jednej pary pociągów Wrocław - Legnica - Wrocław i brak w nich 99% zniżki dla kolejarzy. W tej sprawie nieustannie suszą głowę dyrektorowi Wydziału Transportu UMWD, a ponieważ ów dyrektor Świnder jest także członkiem rady nadzorczej PKP PR, jego największym zmartwieniem jest właśnie brak zniżek dla kolejarzy z PKP w pociągach KD. |
Noema napisał/a: |
Gdzie są związkowcy z PR Wrocław, którzy płaczą, że KD zabierają im pracę i pasażerów? Sami oddają pasażerów! A ich największym zmartwieniem jest przejęcie przez KD jednej pary pociągów Wrocław - Legnica - Wrocław |
Cytat: |
Witam !
W odpowiedzi na Pana e-mail dotyczący wyznaczenia postojów na stacji Chojnów i Pieńsk dla pociągów relacji Wrocław - Drezno - Wrocław uprzejmie informuję, że Spółka występowała do DB Regio AG w sprawie wprowadzenia postojów na ww. stacjach. Jednak strona niemiecka stoi na stanowisku, że połączenia w relacji Wrocław - Drezno - Wrocław są utworzone jako połączenie w ruchu międzynarodowym, tak aby w odniesieniu do obecnego natężenia ruchu wewnetrznego między istniejącymi przystankami nie tworzyć dodatkowego popytu w komunikacji krajowej. Ponadto strona niemiecka uważa, że wyznaczenie dodatkowych postoi doprowadziłoby do problemów z ilością dostepnych miejsc w pociągu, a tym samym do obniżenia komfortu jazdy podróżnych, którzy i tak pomiędzy Wrocławiem a Dreznem korzystają z podróży o wydłużonym czasie jprzejazdu.Obecnie są prowadzone negocjacje by w pociągach relacji Wrocław - Drezno - Wrocław wyznaczyć postoje na stacjach Chojnów, Pieńsk oraz Miękini bez pogorszenia jakości świadczonych usług. Uprzejmie proszę o przyjęcie powyższych informacji. |
mateuszpiszcz napisał/a: |
Pociągi po polskiej stronie jeżdżą jako pośpiechy i cena biletu jest jak cena pośpiecha. |
krzychu napisał/a: |
Jakiej kategorii są pociągi Wrocław - Drezno na polskim odcinku? Regioekspres? - jeśli tak to rozumiem, że cenowo to jest ta sama taryfa jak dla Interregio. I co powinno byc napisane na bilecie? P+ ?
|
Cytat: |
Wie ktoś może gdze trzymają te składy we Wrocławiu noca |
Yanas napisał/a: |
czy regio karnet jest "legalny" na odcinku niemieckim |
Yanas napisał/a: |
"rżnąc głupa" |
Cytat: |
Z biletem rodzinnym za 59 euro (w 2. klasie) dwie osoby dorosłe (rodzice lub dziadkowie) mogą wybrać się na wycieczkę z maksimum trojgiem dzieci lub wnuków w wieku do 15 lat. |
Dolnoślązak napisał/a: |
Dnia 25.08.2010 r. - poć. nr 60005 (g. 18.05) rel. Wrocław Gł. - Dresden w zestaw. 1 x VTR.
Frekwencja znakomita - ponad 100% . Podróżni stali na każdym przedsionku. |
thenatanaell napisał/a: |
Dziś tj. 26.08.2010 poranny DESIRO do Wrocławia i popołudniowy do Drezna w zestawieniu 2xVTR Ciekawy jestem czy tak już zostanie??? |
morpheo napisał/a: |
Poza tym można trafić na bunt pasażerów - niedawno byłem świadkiem scysji we Wrocławiu, gdy pasażerowie urządzili awanturę pod hasłem "miejsca dla ludzi nie ma, a ten z rowerem się pcha". |
thenatanaell napisał/a: |
Od nowego RJ jednak ma nie być postojów RE do / z Drezna w Chojnowie i Pieńsku... |
Stella napisał/a: |
Na odcinku Gorlitz - Zgorzelec biletów nie sprawdzają. |
Stella napisał/a: |
Bilety na pociągi DB Regio kupisz też przez internet na bahn.de. |
Cytat: |
jak chciałem w międzynarodowej w Katowicach kupić ów "Regio Specjal Niemcy ze Zgorzelca" to powiedziano mi, że nie ma czegoś takiego i zaproponowano w zdzierskiej zwykłej taryfie TCV z Wrocławia |
pospieszny napisał/a: |
No to jest "koszt" finansowania które UMWD wziął jako zadanie własne, stąd też wyznaczył wykres ruchu tym pociągom |
Beatrycze napisał/a: |
W związku z przejęciem finansowania przez UMWD, od nowego rozkładu jazdy wszystkie pociągi relacji Wrocław - Drezno - Wrocław będą kursować wg taryfy REGIO, a nie IR/RE jak dotychczas. |
Cytat: |
W składzie pociągu "pięknie" wysprejowane Desiro. Ciekawe co na to Niemcy |
Cytat: |
W składzie pociągu "pięknie" wysprejowane Desiro. Ciekawe co na to Niemcy i ile PR muszą bulić za usuwanie tych bazgrołów? Bo zakładam, że to robota polskiej gówniarzerii na torach postojowych we Wrocławiu. |
Pirat napisał/a: |
Wrocław - Zgorzelec bilet ze zniżką studencką na IR
Zgorzelec - Gorlitz przejściówka za kilka zł Gorlitz - Dresden bilet za kilkanaście euro |
Kamil26 napisał/a: |
To Euro-Nysa nie obowiązuję do Drezna ? |
bmwm5thebest napisał/a: |
Przecież to połączenie ma znakomitą frekwencje! |
Torczes napisał/a: |
BARUK552 co ty mówisz.Właśnie sprawdziłem i są 3 bezpośrednie połączenia RE Wrocław-Dresno. |
Światowid napisał/a: |
Nie sieje żadnej paniki tylko mówię to co wiem. Rozmawiałem dzisiaj rano z Panią Agnieszką Zakęś która jest Zastępcą Dyrektora Departamentu Infrastruktury w UMWD i powiedziała mi jasno, że na razie na finansowanie tych połączeń UMWD ma pieniądze do 31 maja, a później nie wiadomo co będzie. Ja też wierzę, że będzie ok, ale nie wykluczam innej decyzji. W każdym razie trzeba mieć to na uwadze. |
Cytat: |
Myślę, że tłok w pociągach będzie mniejszy szczególnie od 1 czerwca. Rozkład jazdy KD na tym odcinku jest już dostępny. Dla przykładu odcinek Bolesławiec - Wrocław Główny RE pokonuje w około 1 h 20 minut. |
Pirat napisał/a: |
Od 1 stycznia 2013 roku obowiązuje nowa taryfa PR. Nowością jest to, że będą dwa oddzielne cenniki na pociagi IR i RE, przy czym bilety na pociągi RE będą droższe. |
Światowid napisał/a: |
Uczepilismy się KD bo jak wiadomo KD układa po pierwsze lichy rozkład jazdy |
Światowid napisał/a: |
a po drugie połączenie z przesiadką to nie to samo co bezpośrednie. |
MK_PŁASZÓW napisał/a: |
Ja mimo że nie jestem zbytnim zwolennikiem spółek samorządowych, z perspektywy pasażera uważam że spółka ta załuguje na wyróżnienia choćby za czystość w pociągach i przede wszystkim uprzejme i kulturalne drużyny, czego nie można powiedzieć niestety o PR czy PKP IC. |
Noema napisał/a: |
Zresztą IR "Łużyce" też długo nie pojeździ, bo KD chcą mieć 100% monopol na linii zgorzeleckiej. |
Światowid napisał/a: |
Szkoda słów na twoją niczym nie popartą krytykę. Jeżeli możesz to powiedz mi co ty zrobiłeś w swoim województwie aby usprawnić kolej? |
Cytat: |
Z własnych obserwacji wnioskuje że obecnie Desiro wyludnia się w stacji Zgorzelec Miasto, a przez granicę przejeżdżają tylko pojedyńcze osoby, które zazwyczaj i tak wysiadają w Görlitz. |
Cytat: |
Bo skoro nie ma trakcji od Węglińca do Zgorzelca (od strony niemieckiej zapewne będzie do Gorlitz bo jest w trakcie robót)... |
Światowid napisał/a: |
a po drugie połączenie z przesiadką to nie to samo co bezpośrednie. |
Cytat: |
Dochodzą nas niestety również słuchy, że zaledwie w miesiąc po uruchomieniu "Wrocławianina" PIC planuje go już udupić na odcinku Wrocław- Legnica od 1 czerwca. |
mateuszpiszcz napisał/a: |
MK_PŁASZÓW dam ci radę, przestań ujadać na forum na pociągi Drezno- Wrocław, a najlepiej się zajmij swoim województwem, bo akurat forumowicze z Dolnego Śląska sami lepiej wiedzą czego potrzebują i o co będą walczyć z betonem KD i PKP. |
Ralny napisał/a: |
MK_PŁASZÓW, pogląd nie jest tożsamy z prawdą. Nas interesują fakty, a nie plotki powielane z niszowych mikolskich for i rozsiewane przez mikoli z KD, które ty określasz "niepotwierdzoną informacją".
Środowisko mikolskie jest specyficzne, a środowisko kolejarskie bardzo rozplotkowane. Myślę, że na chwilę obecną sam decydencki beton nie wie czego chce ani jak będzie w przyszłości wyglądał rozkład jazdy, więc tym bardziej nie wiedzą tego nawiedzeni mikole, nawet jeśli pracują w KD czy UMWD, zdążyli już zbetonieć do reszty i świata poza Gienką i KD nie widzą. |
Leniwiec napisał/a: |
Czyli zdaniem niektórych ludzi z forum, zapchane desiro służy dobru pasażerów? |
Leniwiec napisał/a: |
Jechałem raz RE z Wrocławia do Zgorzelca, ścisk był niemiłosierny. |
Cytat: |
Jak podaje "Sächsische Zeitung", niemiecka kolej i dolnośląski Urząd Marszałkowski porozumiały się w sprawie finansowania transgranicznego połączenia do końca 2013 roku.
W listopadzie ubiegłego roku Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych alarmował, że połączenie może być zlikwidowane. Do lipca 2012 r. pociągi finansowało Ministerstwo Transportu, od tego czasu odpowiedzialnym za ich dotowanie jest marszałek województwa dolnośląskiego. W październiku ubiegłego roku poseł Marek Łapiński wnioskował do ministra o wpisanie trasy do planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu, co umożliwiłoby finansowanie połączenia ze środków budżetu państwa. Ministerstwo nie uwzględniło tego postulatu, jedynie wpisało trasę do planów na przyszłość. Klaus-Dieter Martini z kolei niemieckich (DB Regio) powiedział drezdeńskiej gazecie "Sächsische Zeitung", że problemem jest zbyt niska popularność pociągów po niemieckiej stronie. - Średnio 30 pasażerów na pociąg to za mało, potrzebowalibyśmy dziesięć razy tyle, by połączenie było rentowne - mówi. |
Cytat: |
Ale mogliby kupić Husarza (PR? KD?) i puścić pociąg wtedy na wagonach. To by było dopiero coś! |
karol123 napisał/a: |
Czyli to wygląda tak, że teraz jest połączenie bezpośrednie z Dreznem a w grudniu przesiadka? |
Cytat: |
Uwaga! Obecne warunki taryfowe oferty obowiązują tylko do dnia 15 grudnia 2014 roku, tj. na dotychczasowych zasadach nabyć można bilety z terminem ważności najpóźniej od 13 do 15 grudnia 2014 r. O nowych zasadach nabywania biletów według oferty "Drezno - Wrocław Regio Specjal" poinformujemy wkrótce. |
Rafi napisał/a: |
Zapomnialem dodac, zeby bylo jeszcze smieszniej....Vogtlandbahn nie wyrobil sie w czasie z zamowieniem taboru. (maja ponoc tylko 4 sklady, ktore zamowili z Bawarii) dlatego przez pol roku DB Regio bedzie wykonywalo uslugi jako podwykonawca dla Vogtlandbahn na trasie Dresden - Görlitz. |
Rafi napisał/a: |
Reasumując:
1. zwykły bilet Wrocław - Bolesławiec 2. bilet ZVON Bolesławiec - Bischofswerda 3. Sachsen Ticket Bischofswerda - Dresden ( też w opcji single ) |
sZakOOu napisał/a: |
Marcel - nierealne jest, aby zrobiono coś więcej, niż obecnie obowiązującą Euronysę. :/ |
Marcel Štancl napisał/a: |
Drezno - Bischofswerda jest honoeowany Elbe/labe Ticket. |
Lady Makbet napisał/a: |
Chodzą słuchy, że RE Wrocław - Drezno są do odstrzału !!! Powód: brak finansowania. |
Modliszka napisał/a: |
Głosujcie dalej na PO i na Dekodera, a nie będzie niczego! |
Noema napisał/a: |
Gratuluję wyobraźni! Albo się rozwijamy jak na europejskie państwo unijne przystało, albo cofamy się do etapu kolonialnej Somalii. |
Noema napisał/a: |
Dlaczego w Lubuskiem można, a na Dolnym Śląsku nie da się? Przypominam, że z Żagania można dojechać bezpośrednim pociągiem PR do Forst, a z Zielonej Góry do Frankfurtu/O. I nie ma tam takich cyrków jak u nas z RE do/z Drezna. Przecież co kilka miesięcy wybucha wiadomość o likwidacji tych połączeń! Czy w tym zasranym UMWD tudzież MIR już wszyscy zgłupieli do reszty? |
Noema napisał/a: |
Dolnoślązak, to pewna informacja? Nigdzie nie ma żadnej wzmianki na ten temat, poza naszym forum.
Gdy po kilku tygodniach kursowania likwidowano RE Poznań - Frankfurt/O to trąbiły o tym media lokalne i kolejowe. Teraz mają likwidować kursujące od kilku lat RE Wrocław - Drezno i jest kompletna cisza?! Coś mi tu nie gra... Są tylko dwie możliwości: albo jest zmowa milczenia, albo związkowcy z PR niepotrzebnie sieją panikę. |
Cytat: |
Dolnoślązak, to pewna informacja? Nigdzie nie ma żadnej wzmianki na ten temat, poza naszym forum.
|
Cytat: |
Są tylko dwie możliwości: albo jest zmowa milczenia, albo związkowcy z PR niepotrzebnie sieją panikę.
|
Cytat: |
doszło niezbyt wielkie zainteresowanie pasażerów. |
Rogerson napisał/a: |
Ten wspominany portal za 66 baniek ma akurat najmniejsze znaczenie dla braku funduszy na RE Wrocław - Drezno-Wrocław, bo po pierwsze on i tak nie powstanie, a po drugie 85% dofinansowania tego przedsięwziecia miało pochodzić z funduszy unijnych. |
Cytat: |
Ktoś może wie do którego roku się cofniemy? Nie przypominam sobie, aby ruch pasażerski przez kolejowy most graniczny w Zgorzelcu był kiedykolwiek zawieszony (II WŚ się nie liczy). |
Cytat: |
a do tego doszło niezbyt wielkie zainteresowanie pasażerów. |
Cytat: |
Może nawet będą to autokary z logo DB, jak w przypadku trasy Berlin - Wrocław - Kraków po śp. EC "Wawel" |
Cytat: |
Podatek od kopalin mocno zachwiał sytuacją finansową KGHM-u, który jest głównym podatnikiem CIT-u w tym regionie. Z tego co mi wiadomo Drezna są likwidowane właśnie przez spadek wpływów z CIT-u. |
Cytat: |
Polski Bus nie ma najmniejszego problemu z zapełnieniem autobusów (Zakopane)/Kraków-Wrocław-Berlin. Przypadek? Może pasażerowie jednak bardziej cenią sobie cenę a nie prestiż. |
Noema napisał/a: |
O upadku kolei w Zgorzelcu najlepiej świadczy frekwencja w pociągach. Kiedyś jeździły składy wagonowe, w tym piętrusy i pociągi były pełne. Dziś jeżdżą malutkie szynobusiki i świecą pustkami. Brawo UMWD i KD - róbcie tak dalej! |
Noema napisał/a: |
Jak to jest, że niemieckie pociągi ze Szczecina i Kostrzyna jeżdżą w głąb Niemiec praktycznie co godzinę, a na Dolnym Śląsku nie da się utrzymać tych trzech marnych par na dobę? |
Darthlol napisał/a: |
Jak wcześniej wspomniałem wszystko w rękach Niemców od nich wszystko zależy, wg mnie uda się, ale to czas pokaże. |
Noema napisał/a: |
Teraz z woli nieudacznych polskich urzędasów będzie 2-kilometrowa dziura na odcinku granicznym, co zdroworozsądkowym Niemcom w pale się nie mieści! |
Cytat: |
Przewozy Regionalne poinformowały dziś, że z końcem miesiąca przestaną kursować pociągi łączące Wrocław i Drezno przez Legnicę, Zgorzelec i Goerlitz. Przewoźnik utracił bowiem dotację ze strony dolnośląskiego urzędu marszałkowskiego. |
Cytat: |
Jak można remontować dwutorową magistralę a na niej most graniczny i uwalać wszystkie połączenia przez granicę ?!! |
bystrzak2000 napisał/a: |
KD na pewno nic w zamian nie uruchomią, bo to też wymagałoby dotacji z UMWD, a nie po to z oszczędności likwiduje się połączenia, by w zamian uruchomić inne. |
Beatrycze napisał/a: |
Nie ma potrzeby zastępowania wszystkich zlikwidowanych pociągów do/z Drezna nowymi połączeniami KD, bo pociągi KD i tak dublują większość pociągów RE. Z tego powodu nasuwa się uzasadnione podejrzenie, że likwidacja RE była zaplanowana od dawna, ale decyzję z powodów POlitycznych odłożono do marca ze względu na listopadowe wybory samorządowe. To taka moja teoria spiskowa... |
Cytat: |
Zatem weźcie zróbcie business plan czy to się opłaca, ściągnijcie SA137 z Chojnic, gdzie i tak mają zdaje się PR-y mają lekki nadmiar taboru i uruchomcie przyspieszone iR Wrocław-Zgorzelec z postojami tylko w Legnicy i Bolesławcu, byle się nie dublowały za bardzo z KD. Nie żal wam miejsc pracy ? Nie wyczekujcie aż wrogi wam UMWD sypnie dotacją. Bo mam wrażenie że pikieta planowana 26 II 2015 będzie pod hasłem "Dajta dotację albo niedasię!" |
Noema napisał/a: |
Facebook: NIE dla likwidacji połączenia Wrocław Główny - Dresden Hbf |
Światowid napisał/a: |
Plany likwidacji pociągów do Drezna były znane już od dawna. Pierwszym terminem był grudzień 2013, ale udało nam się wspólnie z PR Wrocław dotrzeć do tajnych dokumentów UMWD. (...) Teraz dostęp do papierów UMu jest tak szczelnie chroniony, że nie wyciekło nic, kompletnie. |
Beatrycze napisał/a: |
Nie teoria spiskowa tylko wyrachowane działania UMWD w konspiracji przed pasażerami. Wierchuszka KD musiała o tym wcześniej wiedzieć, innej opcji nie ma. |
Beatrycze napisał/a: |
I nikt pary z ust nie puścił, jak w sekcie. |
Beatrycze napisał/a: |
Nie wiem czy śmiać się, czy płakać, bo w świetle likwidacji RE Wrocław - Drezno brzmi to jak okrutny żart. MIR twierdzi, że będzie rozwijać międzynarodowe połączenia kolejowe z Saksonią. |
Lausitzer napisał/a: |
Nie widzę problemu we wpuszczeniu polskiego szynobusu do pierwszej stacji za granicą, bo to raczej brak chęci dobrej woli ze strony niemieckiej, niż brak możliwości homologacji, a nawet na to nie można liczyć. Jeżeli funkcjonowałyby połączenia Polska - pierwsza stacja za granicą, to już byłoby dobrze, i to z pomocą polskiego taboru, ale po co, skoro przecież można wepchnąć Polsce swój tabor, wcale nie lepszy od polskiego, a dodatkowe pieniądze zgarnie się za dzierżawę ? Styl myślenia niemieckiego: chcemy połączeń z Polską, ale na naszych warunkach - trochę odbiega od podejścia partnerskiego, a tak się nie da długo współpracować. |
Lausitzer napisał/a: |
Przypominam: jakoś SU46 mogło się wtoczyć do Görlitz, a i polskie wagony, jak pisze Victoria, jeździły aż do Lipska i co, nie można było ? Oczywiście, że można. Tylko trzeba chcieć, a nie kłaść kłody pod nogi. |
Cytat: |
Nawet KD wypowiedziały się na swojej stronie internetowej na temat frekwencji w konkurencyjnych pociągach RE (przypomina mi to ujadanie PKP na interREGIO), chociaż same PR nigdy nigdzie nie oświadczyły, że frekwencja w RE wynosiła 5-15 osób na odcinku granicznym (według tej pokrętnej logiki frekwencja na 2-km odcinku Zgorzelec - Gorlitz ma być wyznacznikiem sensowności uruchamiania pociągów w relacji Wrocław - Drezno). Ktoś rzucił hasło "5-15 pasażerów" i pożyteczni idioci powtarzają to jak mantrę, w myśl goebbelsowskiej zasady, że kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą. |
Noema napisał/a: |
Nawet KD wypowiedziały się na swojej stronie internetowej na temat frekwencji w konkurencyjnych pociągach RE (przypomina mi to ujadanie PKP na interREGIO), chociaż same PR nigdy nigdzie nie oświadczyły, że frekwencja w RE wynosiła 5-15 osób na odcinku granicznym (według tej pokrętnej logiki frekwencja na 2-km odcinku Zgorzelec - Gorlitz ma być wyznacznikiem sensowności uruchamiania pociągów w relacji Wrocław - Drezno). |
Noema napisał/a: |
Ktoś rzucił hasło "5-15 pasażerów" i pożyteczni idioci powtarzają to jak mantrę, w myśl goebbelsowskiej zasady, że kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą. |
Pirat napisał/a: |
We Wrocławiu wielokrotnie byłem świadkiem jak pasażerów upychano niczym sardynki w pociągu do Drezna (wielu zostawało na peronie). A w Libercu coś puściutko... |
brambor napisał/a: |
Sorry, ale niemieckie szynobusy wyglądają wewnątrz o niebo lepiej od produktów Pesy mimo, że są starsze. To też kwestia dbania o tabor. Poza tym awaryjność produktów Pesy to też temat do dyskusji. |
mateuuu napisał/a: |
Tylko przy likwidacji tych pociągów argumentem nie było to, że na odcinkach krajowych jeździły puste - bo nie jeździły i każdy dobrze to wie, tylko to, że przez granicę przejeżdżały praktycznie puste. Argument słaby no ale najwidoczniej wystarczył. |
Beatrycze napisał/a: |
voyager1231, jakie to ma znaczenie, skoro na odcinku Zgorzelec - Gorlitz ponoć nikt nie jeździł? Taką tezę lansuje się w komentarzach (polecam Rynek Kolejowy), w połączeniu z bluzgami na nasze forum. Frekwencja w RE zdaniem komentatorów już spadła z 15 do kilku osób. |
Noema napisał/a: |
Dlaczego mikole nie krzyczą, że zerowa frekwencja i trzeba te pociągi zlikwidować, bo szkoda pieniędzy na wożenie powietrza? "Dolinę Bobru" puścili tylko dlatego, żeby zamknąć jadaczki mikolom zatrudnionym w KD na etatach konduktorów. Nawet ładną nazwę wymyślono, żeby połechtać ich mikolskie ego. |
Beatrycze napisał/a: |
Tymczasem mikole drą japy gdy likwiduje się muchowozy KD na linii lwóweckiej i dostają spazmów radości gdy likwiduje się oblegane pociągi PR na linii zgorzeleckiej. |
mateuuu napisał/a: |
Te dane o małej liczbie przewiezionych osób raczej z nieba nie spadły - są one najprawdopodobniej wzięte ze statystyk sprzedanych biletów na dane połączenia. Jeżeli pociągi przez granicę przejeżdżały pełne, ze sprzedanych biletów wychodziło, że w pociągach przejeżdżających przez granicę było 5-15 osób to niestety reszta z nich przejeżdżała za darmo. W takiej sytuacji można winic tylko i wyłącznie PR.
I garść statystyk: Ostatni pociąg Wrocław-Drezno miał na pokładzie 120 osób wyjeżdżając z Wrocławia Głównego, KD o 17:44 około 400 osób a KD o 18:47 około 190 osób. |
brambor napisał/a: |
Dane ze sprzedaży biletów przez kasy w Polsce. |
brambor napisał/a: |
Czy ktokolwiek ma dane dotyczące sprzedaży biletów przez DB, CD i innych przewoźników oferujących bilet Euro Nysa? |
kaja805 napisał/a: |
Ja tu czegoś nie rozumiem bo skoro likwidacja połączenia, które ma dobrą frekwencję jest podyktowane stratami - rocznie około 2 mln zł co w przeciągu czterech lat wygenerowało 8 mln zł a straty wynikają z kosztów wynajmu taboru. |
kaja805 napisał/a: |
To czy nie lepiej było zainwestować 3 mln zł w przystosowanie dwóch-trzech składów spełniających wymagania niemieckie |
brambor napisał/a: |
Co to znaczy wygenerowało straty? Koleje regionalne chyba nigdzie nie przynoszą zysku i przynosić go nie będą. Do kolei wszędzie się dopłaca, tylko u nas w kółko mówi się, że likwiduje się, bo przynosi straty. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Niestety brakuje informacji jaki był koszt uruchomienia tych pociągów, jaka była dopłata samorządu i jakie były wpływy z biletów. Wtedy wszystko byłoby jasne. |
Desiro2 napisał/a: |
widać, ze Niemcom bardzo zależy na tym żeby nic przez Zgorzelec/Goerlitz nie jeździło..Jeśli tak cwaniakują, czemu nie przedłużą do Zgorzelca swoich desiro z Drezna?! one mają wszystkie dopuszczenia w PL.. |
amadeoen57. napisał/a: |
Po co uruchamiać pociągi KD na odcinku granicznym skoro jak propaganda głosi regioEKSPRESY jeździły puste? |
Desiro2 napisał/a: |
widać, ze Niemcom bardzo zależy na tym żeby nic przez Zgorzelec/Goerlitz nie jeździło..Jeśli tak cwaniakują, czemu nie przedłużą do Zgorzelca swoich desiro z Drezna?! |
bystrzak2000 napisał/a: |
Skoro w Polsce nie można zorganizować porządnej komunikacji wewnątrz kraju, to tym bardziej nie będzie porządnej komunikacje za granicę. Zwyczajnie na tym nikomu nie zależy. Dla większości społeczeństwa najważniejsza jest budowa dróg, a nie jakieś tam połączenia kolejowe do Niemiec. I władza o tym doskonale wie. |
Freddie napisał/a: |
Dolny Śląsk najpóźniej zaczął budować drogi nie licząc AOW we Wrocławiu dróg nie ma kolej pada w tym regionie ogólnie jest wielka lipa niestety |
Cytat: |
Jak dowiedzieliśmy się w urzędzie marszałkowskim, jest szansa na przywrócenie połączenia Wrocław – Drezno. Będzie to możliwe jednak najprędzej w grudniu. |
Modliszka napisał/a: |
Przypominam, że na takich samych zasadach kursują pociągi z Zielonej Góry do Frankfurtu/O. W Lubuskiem problemów z tym nie mają. |
Beatrycze napisał/a: |
Jestem bardzo ciekawa jakie tłumy będą w pociągach Jelenia Góra - Gorlitz. Ciekawe, czy przy braku takowych pojawią się postulaty likwidacji tych pociągów? Będę obserwowała te pociągi... |
Beatrycze napisał/a: |
Idąc tokiem twego pokrętnego rozumowania należałoby zlikwidować wszystkie pociągi międzynarodowe, odciąć Polskę od kolejowej Europy i w zamian uruchomić więcej pociągów krajowych. To do niczego dobrego nie doprowadzi... |
Beatrycze napisał/a: |
Piszesz, że tłumów jeżdżących między Dreznem a Wrocławiem nie ma i nie będzie. Co rozumiesz przez pojęcie "tłum"? Byłam stałą pasażerką pociągów RE do/z Drezna i rzeczywiście - tłumów między Zgorzelcem a Gorlitz nie było, tzn. nigdy nie musiałam jechać na stojąco. Ale pustek w pociągach też nie było. Zależnie od dnia i kursu granicę przekraczało 20-50 osób, ale bywało, że skład był prawie pełny. |
Beatrycze napisał/a: |
Zapomniałeś dodać, że KD wprawdzie zapłacą te 7 mln rocznie za najem składów od DB Regio, ale jednocześnie zarobią na sprzedaży biletów, zarobią na dotacjach (od UMWD i od rządu za ulgi ustawowe) i oszczędzą na eksploatacji własnych składów. Bo te pociągi do Zgorzelca i tak by pojechały tylko że taborem KD zamiast DB Regio. Jeśli więc policzymy koszty i zyski to z tych 7 mln zł nagle zrobi się duuużo mniej. O tym trzeba pamiętać, zamiast siać propagandę! |
bystrzak2000 napisał/a: |
UMWD powinien przede wszystkim dążyć do ulepszenia oferty w ruchu przygranicznym. |
MK_Wro napisał/a: |
Co do zestawień: na pojedynczych będzie masakra, nie wyobrażam sobie tego np. na popołudniowych kursach z Wrocławia. Skoro PRy jeździły na podwójnych, to chyba i KD też będą? Cena wynajmu taboru zbliżona, więc tego bym oczekiwał. |
Cytat: |
Choć informacja o prawdopodobnym przywróceniu bezpośredniego połączenia jest z pewnością korzystna dla podróżnych, wywołuje zdziwienie części działających w Przewozach Regionalnych związków zawodowych. – Samorząd województwa tłumaczył likwidację tym, że pociągi są drogie i nierentowne. I nagle od grudnia 2015 roku te pociągi wracają na Dolny Śląsk i będą obsługiwane tym samym taborem co przed marcową likwidacją, ale już pod szyldem spółki KD. Strona społeczna pyta, czemu od marca pociagi do Drezna były nieopłacalne, ale już od grudnia będą? – pisze w liście do redakcji Roland Potoczny, zastępca przewodniczącego Międzyzakładowej Organizacji Związkowej Związku Zawodowego Kontra. |
Cytat: |
Wciąż nie ma jednak gwarancji uzyskania wycofanego na początku tego roku finansowania ze strony urzędu marszałkowskiego. – Do uruchomienia przewozów wymagane jest uzyskanie ostatecznej zgody ze strony organizatora przewozów, UMWD, na okres trzech lat – wskazuje tymczasem przedstawicielka przewoźnika. |
Cytat: |
Koleje Dolnośląskie planowały wydłużyć do niemieckiej części miasta bieg niektórych kursów o charakterze regionalnym, które kończą dziś bieg na stacji Zgorzelec. póki co jednak nie wiadomo, czy oferta połączeń do Drezna będzie uzupełniona dodatkowymi pociągami przygranicznymi uruchamianymi w krótszych relacjach. |
Victoria napisał/a: |
Beatrycze, to Ciebie mikole przezywają gastarbajterką z Gorlitz? |
Ralny napisał/a: |
Kolej dla pasażerów, nie dla kolejarzy! |
Beatrycze napisał/a: |
Polecam artykuł, a zwłaszcza komentarze pod nim:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60098/kd_uruchomia_pociagi_wroclaw_drezno_juz_w_grudniu.html |
MK_Wro napisał/a: |
pawel78, żadne składy Pesy czy Newagu nie mają homologacji na Niemcy i nie mogłyby wjeżdżać dalej niż Goerlitz. |
Pirat napisał/a: |
Organizacje związkowe z PR Wrocław ws. KD i pociągów do/z Drezna wystosowały takie oto pismo:
http://infokolej.pl/docs/pr/drezno.pdf |
jano napisał/a: |
Może się mylę, ale zastanawiam się, której stronie bardziej zależy na pociągach Wrocław-Drezno? Polskiej czy niemieckiej? |
Wrocławiak napisał/a: |
Czyli minimalnie mniej. A pociągi będą jeździć w taryfie osobowej, więc wpływy z biletów będą mniejsze (ergo: dotacja większa). |
Cytat: |
kursy PRów były kursami dodatkowymi, kursy KD będą zamiast regularnych połączeń. |
Beatrycze napisał/a: |
pociągi ze względu na mniej pojemny tabor będą jeszcze bardziej przepełnione i nieuniknione mogą być sytuacje jak na załączonym niżej filmie, które staną się normą. |
MK_Wro napisał/a: |
BTW, czy ktoś się orientuje, czy Desiro mogłyby (w teorii) jeździć w trakcji potrójnej? |
MK_Wro napisał/a: |
BTW, czy ktoś się orientuje, czy Desiro mogłyby (w teorii) jeździć w trakcji potrójnej? |
MK_Wro napisał/a: |
Przy okazji: dziś KD po raz pierwszy wjechały do Goerlitz:
https://www.facebook.com/KolejeDolnoslaskieSA/photos/a.237957196301559.48768.229527113811234/825897454174194/ |
Koleje Dolnośląskie na Facebooku napisał/a: |
cena przez granicę to...0 zł. Taniej nie można |
Ralny napisał/a: |
sZakOOu, co niemiecki ZVON ma do polskiego przewoźnika, jeżdżącego do Gorlitz na swój koszt? |
kpc21 napisał/a: |
Skąd się bierze taka duża, ok. dwukrotna, różnica w cenie biletu Euro-Nysa kupionego w Polsce i w Niemczech? |
Cytat: |
Bilet do Drezna kosztować ma 79 zł. Podróż tam i z powrotem kosztować ma 109 zł (w przypadku powrotu tego samego dnia) i 139 zł (przy powrocie w ciągu 14 dni). |
krzysztoff napisał/a: |
Też tak uważam... Poznań-Berlin BWE ICka kosztuje 19E jak się kupi odpowiednio wcześnie. |
Cytat: |
No, ale zawsze można pokombinować np. studenci, do Gorlitz na stawce KD a potem np. bilety całodniowe na poc. regionalne w Niemczech |
kpc21 napisał/a: |
Görlitz-Drezno w taryfie DB to 21,70 euro. Można też kupić dobowy Trilexa - za 20 euro. A 20 euro to więcej niż 80 zł, które ma niby być w KD za bilet Wrocław-Drezno. Chyba że ktoś jedzie w dwie strony jednego dnia, ale i ten z KD do Drezna w dwie strony ma być tańszy. Nic sensowniejszego się nie wymyśli, bo jedzie się przez obszar dwóch związków komunikacyjnych, między którymi nie ma przejściówek. |
jano napisał/a: |
Ale te komentarze na RK pod artykułem... pasjonująca lektura |
krzysztoff napisał/a: |
Jakby tak pojechać w 4-5 osób to można ładnie rozdzielić koszty. |
Cytat: |
III. Zmiana/rozwiązanie umowy przewozu
3. Pasażer może rozpocząć lub zakończyć podróż na stacji pośredniej w ramach ważności biletu, lecz pasażerowi nie przysługuje częściowy zwrot należności za niewykorzystany odcinek. |
Cytat: |
A co z Chojnowem, Bolesławcem, Węglińcem, Pieńskiem, że o mniejszych stacjach nie wspomnę? |
FTD napisał/a: |
Może i dla naszych zachodnich sąsiadów te ceny są wręcz rewelacyjne i ta oferta zdoła ich przyciągnąć, |
sZakOOu napisał/a: |
Jeden człon ma barwy KD, drugi ma stare barwy Trilexu. |
Beatrycze napisał/a: |
No to jeszcze gorzej! Przecież to będzie wyglądać tak idiotycznie, że aż nie potrafię tego skomentować. Totalne bezguście! Ktoś ma zdjęcie tego "cuda" na torach? |
MK_Wro napisał/a: |
voyager1231, nigdy nie widziałem na zachodzie tak brudnych pociągów jak zdarzają się regularnie w KD. Nigdy. A pogoda np w Niemczech jest podobna. I też potrafią liczyć koszty. Po prostu są tam myjnie automatyczne, które u nas są chyba niespotykanym luksusem. |
Noema napisał/a: |
Jak to Noema zobaczy to chyba ich śmiechem zajebie! |
Beatrycze napisał/a: |
Komu przeszkadzał czerwony kolor? |
bystrzak2000 napisał/a: |
A to Desiro w ogóle było czerwone? KD wynajęły 6 jednostek, a przystosowanych do jazdy po stronie Polskiej było 5 jednostek DB. Czy to Desiro nie jest czasem własnością Vogtlandbahn i jako szóste zostało przystosowane do ruchu w Polsce? Nie sądzę by DB zgodziły się na zmianę barw swoich jednostek. |
Beatrycze napisał/a: |
Wygląda na to, że oszpecili tylko tę jedną jednostkę. (...). Całe szczęście, bo już myślałam, że kolejarzy z DB rozum opuścił. Do bezrozumnych kolejarzy z KD zdążyłam przywyknąć. |
Beatrycze napisał/a: |
A mieszkańcy Chojnowa, Bolesławca, Węglińca, Pieńska nadal nie wiedzą ile zapłacą za bilet do Drezna w ramach "promocji drezdeńskiej". |
Noema napisał/a: |
KD ogłosiły sukces reaktywowanych połączeń do/z Drezna. To co w przypadku połączeń obsługiwanych do marca 2015 przez PR było powodem ich zawieszenia (rzekomo niska frekwencja), w przypadku KD okazuje się być wielkim sukcesem. I jak tu poważnie traktować wierchuszkę KD i kolejarzy w ogóle? Goebbels nie powstydziłby się takiej propagandy. |
Cytat: |
Podróż pomiędzy stacjami granicznymi Zgorzelec i Görlitz nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami dla pasażera – na odcinku granicznym Zgorzelec – Görlitz konduktorzy Kolei Dolnośląskich od 13.12.2015 r. wydadzą wszystkim pasażerom bilety promocyjne z ceną 0 złotych.
Ponadto wszystkie bilety jednorazowe i okresowe wystawione do/od stacji Zgorzelec uprawniają do nieodpłatnego przejazdu do stacji Görlitz, natomiast bilety wystawione przez stację Zgorzelec (np. w relacji Węgliniec – Zgorzelec - Jelenia Góra) – do nieodpłatnego przejazdu na odcinku Zgorzelec – Görlitz – Zgorzelec („tam i z powrotem”). Dotyczy to także biletów wydanych na przejazdy pociągami REGIO, które są honorowane w pociągach Kolei Dolnośląskich. |
Cytat: |
Na odcinku granicznym bez ponoszenia dodatkowych opłat mogą ponadto wielokrotnie podróżować posiadacze biletów EURO-NYSA-TICKET, Podróżuj z KD i trilex-Tagesticket – zgodnie z terminem ważności biletu. |
Cytat: |
A co jeśli mam bilet do stacji Görlitz w taryfie DB? Też jadę przez granicę za darmo, czy muszę wykupić przejściówkę? I ile taka przejściówka kosztuje? |
MK_Wro napisał/a: |
Czy ktoś się orientuje, ile kosztuje bilet jednorazowy Drezno-Wrocław przy zakupie w kasie w Dreznie? Na stronie trilexu jest informacja tylko o bilecie powrotnym, a na stronie KD tylko o bilecie Wrocław-Drezno... |
Cytat: |
Wenn Sie nur in einer Richtung fahren wollen, benötigen Sie 2 Fahrscheine: einen deutschen Fahrschein bis Görlitz und für die Weiterfahrt einen polnischen Fahrschein ab Zgorzelec.
Die Einzelfahrt Dresden Hbf – Görlitz kostet (werktags vor 9 Uhr) für 1 Erwachsenen 22,10 EUR. Nutzen Sie dagegen nach 9 Uhr (am Wochenende und feiertags ganztägig gültig) das trilex-Tagesticket (TTT) bis Görlitz für 1 Erwachsenen 20 EUR. Der Fahrschein Görlitz – Zgorzelec ist vorübergehend kostenfrei. Es wird vom polnischen Kundenbetreuer ein Ticket für 0 Euro / 0 PLN (Zloti) ausgegeben. Für die Weiterfahrt von Zgorzelec bis Wroclaw zahlen Sie 27,10 PLN für 1 Erwachsenen. Die Anschlussfahrscheine bei den polnischen Kollegen im Zug können nur in bar und nur in polnischer Währung bezahlt werden. |
Noema napisał/a: |
Beatrycze, dostałam donos, że dziś popołudniowy pociąg Drezno - Wrocław też pojechał na podwójnym Desiro. Da się? Da się. Tylko dlaczego o normalność w KD trzeba się wykłócać na forum publicznym? |
Pirat napisał/a: |
Z tego co się orientuję ten pociąg jeździ na podwójnym Desiro tylko w piątki, soboty i niedziele. Jest to absurdalne, bo jedno Desiro stoi bezczynnie przez 4 dni robocze, gdy więcej ludzi wraca z pracy i szkoły. |
Torczes napisał/a: |
Dlaczego więc KD nie zrobią coś na wzór "niemiecki" czyli 2xDesiro -jesnostka nr 1 Wrocław-Drezno ,jednostka nr 2 Wrocław-Węgliniec oczywiście w przeciwnym kierunku podobnie Drezno-Węgliniec pojedyńcze Desiro,Węgliniec-Wrocław 2xDesiro.
Wiem wiem zaraz będzie ujadanie że potrzebny drugi mechanik,manewry itp. ale myśle że mógłby to być dobry pomysł. |
Beatrycze napisał/a: |
Władze KD chyba wyciągnęły konstruktywne wnioski, bo dziś popołudniowy pociąg Drezno - Wrocław miał dwa Desira (dotąd poza weekendami jeździły pojedyncze składy). Trochę się zdziwiłam. Ciekawe czy to już tak na stałe, czy po prostu był to "wypadek" przy pracy? |