Cytat: |
Im bliżej Wrocławia tym więcej ludzi, do 120%. Sądzę, że mimo wszystko 1 EZT wystarczy. |
Cytat: |
Jak na popołudniowy (szczytowy) pociąg powrotny z pracy/szkół to jeden kibel stanowczo nie wystarczy. |
Cytat: |
I ile wg Ciebie to jest 100%? |
Cytat: |
Przyjmuje się umownie, że jeśli wszystkie miejsca siedzące są zajęte to frekwencja równa się 100%. |
Cytat: |
Można to stwierdzić tylko "na oko" i w przybliżeniu, bo przecież nikt nie jest w stanie policzyć wszystkich pasażerów. |
Cytat: |
Ale wystarczy jakaś harcerska wycieczka i robi się 150 - 200%. Tydzień temu w piątek o 16.48 był problem z wejściem, a jechał SA 136.
|
Krzysiu napisał/a: |
Z szynobusami na odcinku Jaworzyna - Świdnica bywa tak: przeważnie jeżdżą 20 - 50%. Ale wystarczy jakaś harcerska wycieczka
Po zmianie rozkładu jeszcze nie obserwowałem. |
Bartuś napisał/a: |
Dziś "Pionier" w Brzegu Dolnym miał frekwencję 120-130 % (skład oczywiście 1xEN57) Wczoraj wieczorny aglomeracyjny do Ścinawy (oczywiście 2xSPOT) zameldował się w Brzegu Dolnym z frekwencją typowo "muchową" - 30% Na to połączenie spokojnie wystarczyłby 1xEN57. |
m0ke napisał/a: |
Pociąg 6733 Wrocław Główny - Rzepin (EN71-027) zapełnienie do Muchoboru/Kuźnik 105%, dalej ok. 110-120 |
Cytat: |
Ale wystarczy jakaś harcerska wycieczka i robi się 150 - 200%. Tydzień temu w piątek o 16.48 był problem z wejściem, a jechał SA 136. |
Mar-cin napisał/a: |
Nie ma jeszcze czegoś takiego jak SA136. |
Mózg napisał/a: |
W Szczelińcu z Poznania w częsci do Szklarskiej frekwencja jak zwykle od Wrocławia Głónego do Wałbrzycha M. ogromna ludzie stali na korytarzach, pociąg odjechał opóźniony o ok 15minut, w Wałbrzychu Miasto wzrosło ono do 40minut. |
tomek.jg napisał/a: |
Pasażer nigdy nie może być pewien na 100% dokąd jedzie dany skład. |
Cytat: |
Ogólnie pociąg świetny pomysł, gdyby go rozreklamować będzie strzałem w 10 |
kojotsk8 napisał/a: |
Dziś miałem wątpliwą przyjemność powrotu z Wrocławia popołudniowym osobowym R-6733 do Rzepina. I chyba każdy pasażer tego pociągu zgodzi się ze mną, że 1x EN57 |
morpheo napisał/a: |
zaobserwowane przeze mnie
(kierunek -> wyświetlacz): Bystrzyca Kłodzka Przedm. (KD) -> Kłodzko Gł. |
Cytat: |
Aha, w pociągu widziałem faceta robiącego zdjęcia, jeśli to któryś z forumowiczów, proszę o kontakt, chętnie uzyskam zdjęcia |
morpheo napisał/a: |
Jestem przekonany, że któryś z kursów KD, w zależności od kalendarza (wyznaczone daty) kończy bieg w Bystrzycy Kłodzkiej albo Gorzanowie. .. |
m0ke napisał/a: |
www.kw.rail.pl Tam jest obszerna relacja zdjęciowa |
Cytat: |
W porównaniu z informacjami,że z Jerzmanowic jedzie 10-15 osób i to jest "sukces" i zabiega się o tamtych pasażerów jak nazwać sytuację gdy 200-250os które CHCĄ korzystać z kolei zostawia się na lodzie? |
senior napisał/a: |
Zarzuty: [b]-Informacja o odwołaniu linii pojawiła się na internecie 2 dni po zawieszeniu kursów i NIE WPROWADZONO POPRAWEK DO INTERENETOWEGO ROZKŁADU JAZDY DO DZIŚ - MIMO,ŻE MINĄŁ JUŻ TYDZIEŃ OD ZAWIESZENIA RUCHU DO SIECHNIC CZY KOTOWIC! |
Gaspares napisał/a: |
z rozmów z ludźmi wynikło, że boją się oni Kolei Dolnośląskich, które są "prywatne", bo jak wejdą, to przestaną uznawać ulgi inne jak ustawowe, |
Gaspares napisał/a: |
Część ludzi była zdziwiona, że jedzie EZT, bo oczekiwali tu pociągu przyspieszonego z normalnymi wagonami. |
Cytat: |
1) szynobus ze Zgorzelca (10:32) do J.Góry (12:26) odjechał zupełnie pusty - zero pasażerów |
senior napisał/a: |
linia Wrocław-Jelcz
wczoraj 6.01.09 Siechnice 7:49 -opóźnienie +10 min - osób: 14 (normalnie 35-50) dziś pociągi na linii znowu nie kursują a przynajmniej ranne kursy odwołane Jeszcze kilka takich dni (opóźnienia - nie te spowodowane przez naturę - ale te "planowe", brak komunikacji zastępczej itd) i nie będzie problemu - z Siechnic, Kotowic, Czernicy ludzie przestana jeździć pociągami- nie będzie problemu.... |
Pirat napisał/a: |
ropes, jaka była przyczyna w/w odwołań? |
Cytat: |
Cena biletu z Kłodzko Miasto do Wrocław Popowice 10,71 + 2,83 dopłaty za pośpiech. |
Noema napisał/a: |
Na mojego nosa "OLEŃKA" będzie pierwszym pociągiem do uwalenia. Na odcinku Opole - Kłodzko z pominięciem Wrocławia ten pociąg nigdy nie będzie miał zadowalającej frekwencji... |
Krzysiu napisał/a: |
Także jako połączenie z Kamieńca na Nysę do niczego nie jest potrzebne o tej porze. |
Dolnoślązak napisał/a: |
skubi
Od 01.02.2009r. pociąg nr 215/210 relacji Wrocław Gł- Piechowice- Wrocław Gł. będzie kursował w skróconej relacji tj. Wrocław Gł. - Jelenia Góra - Wrocław Gł. |
Marcin_wr napisał/a: |
Dzisiejszy pociąg z Wrocławia Gł. do Kostrzyna 6845 frekwencja ok. 200 % - 1 EZT 6438 do Kędzierzyna Koźla frekwencja ponad 150 % - 1 EZT Szkoda słów :/ |
Krycha napisał/a: |
mateuszpiszcz, ten czarny scenariusz to dzieło speców z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei o czym proszę pamiętać! Przypominam:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=53477#53477 |
mateuszpiszcz napisał/a: |
Co do Pogórza, pociąg raczkuje, nie jest promowany, ale "daje radę" . W połączeniu z ofertą Last Minute, oraz wagonem do przewozu nart, może zyskać sporą popularność. |
Dolnoślązak napisał/a: |
poć. 67637 rel. Jelenia Góra - Zielona Góra (codziennie), zmieniono odj. z Węglińca na godz. 16.02 (skomunik. z poć. 5023 i 5542), |
Dolnoślązak napisał/a: |
Jest propozycja, aby pociągi nr 60001, 60003, 60005, 60002, 60004 i 60006 relacji Wrocław Gł. - Gorlitz - Wrocław Gł.- były przewidziane dodatkowe postoje po 0,5 min. w stacji Pieńsk oraz w Chojnowie. |
Dolnoślązak napisał/a: |
W tym momencie Krycha, co sądzisz o specach z IRPK |
Cytat: |
Ja bym nadal sądził, że są niekompetentni, bo te zmiany są naprawdę mikrokosmetyczne, tu potrzeba dużo większych zmian. |
Cytat: |
Cooo???? Jeśli te pociągi nie pojadą do Drezna tylko do Goerlitz przy likwidacji pociągów obecnie jeżdżących do Goerlitz to będzie to totalna kompromitacja!!! Powinny zostać trzy składy pośpieszne do Drezna plus pozostawienie obecnych dwóch osobówek do Goerlitz! |
Cytat: |
Nie ma się co dziwić, że raczkuje dopiero, bo jeżeli jest to pociąg kursujący raz w tygodniu i bez promocji, to ciężko spodziewać się na nim tłumów od początku. |
Modliszka napisał/a: |
W takim razie co robi biuro marketingu w centrali PKP IC? Jest to tym bardziej skandaliczne, bo z tego co wiem, pracują tam ludzie z Bolesławca, przez który Ex Pogórze jeździ. |
Cytat: |
Tylko idiocie moga dopuścić sie braku kasy biletowej. |
Cytat: |
Opłacisz etat (koszt brutto 4-5 tys zł) dla kasjera, który ma obsługiwać JEDNĄ PARĘ POCIĄGU na tydzień? Bo inne pociągi spółki IC tam nie jeżdżą...... |
tomasi.fi napisał/a: |
Właśnie jadę Kamieńczykiem 16:55 wsiadłem na Kłodzko Miasto a razem ze mną sporo ludzi(właściwie to Kłodzko zajęło 3 wagony). Od Kudowy nieliczne osoby max 20. Teraz zapchany na max a to dopiero przed Kamieńcem... |
Krzysiu napisał/a: |
Niedziela, Kamieniec Ząbkowicki.
Oleńka do Warszawy, 13,26: trzy wagony... |
Cytat: |
W kasach Deutsche Bahn jakoś problem rozwiązano i można kupić nawet ubezpieczenie, przewóz bagażu spod domu na drugi kraniec Niemiec.
|
Mar-cin napisał/a: |
pociąg powinien Jechać z Katowic ( tam skomunikowanie z jakimś pociągiem z Warszawy) lub z Krakowa. A trasa przejazdu to: Katowice, Gliwice, Kędzierzyn Koźle, Nysa, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko, Wałbrzych, Jelenia Góra. |
senior napisał/a: |
najlepiej do Livkova |
senior napisał/a: |
Natomiast gdyby to był kurs do Wrocławia -oprócz tych samych osób - byłoby zapewne minimum drugie tyle jadące do Wrocławia (nie licząc osób które wsiadłyby w samym Kłodzku). |
senior napisał/a: |
Ta linia oczywiście,że ma potencjał lokalny -ale głównym kierunkiem poruszania się największych potoków ruchu jest Wrocław.
|
Cytat: |
A czemu te osoby nie miały pojechać tym szynobusem. Otwórz rozkład i zobacz, że 9 min po tym szynobusie jedzie pociąg osobowy "Wilczek" z Kudowy Zdrój do Wrocławia. Tak więc jak ktoś chce jechać do Wrocławia to i tak dojedzie. I tak jest z każdą parą KD z Międzylesia. W ten sposób osoby z Międzylesia mogą wygodnie dojechać do Wrocławia czy Legnicy. Ty natomiast proponujesz rozwiązanie dzięki, któremu mieszkańcy odc. Międzylesie - Kłodzko będą mogli pojechać raptem do Wrocławia. Pogarszasz ofertę w imię chorych i wydumanych zasad. Poza tym - EZT jest dużo droższy od szynobusu. |
Cytat: |
Mit bez pokrycia czytaj bez badań frekwencji. |
Mar-cin napisał/a: |
Jeżeli jest gdzieś możliwość puszczenia EN57 to trzeba to zrobić a szynobusy wykorzystać gdzie indziej. |
Mar-cin napisał/a: |
Jak sam mówiłeś większość ludzi wysiadło w Kłodzku Miasto, w Kłodzku Miasto bardzo dużo ludzi wsiada również do pociągów w stronę Wrocławia. Więc na całym odcinku skład miałby dobrą frekwencję. |
Mar-cin napisał/a: |
takie że Czesi zelektryfikowali linię a my z tego w ogóle nie korzystamy i puszczamy szynobusy których mamy mało? |
Mar-cin napisał/a: |
Nie bądź śmieszny. Wszyscy dobrze wiedzą że głównym potokiem podróżnych na tej linii jest Kłodzko - Wrocław. |
Mar-cin napisał/a: |
Przejedź się z dwa razy tamtędy pociągiem. |
Mar-cin napisał/a: |
A skoro pociągi powinny dojeżdżać do miasta, a tam kończyć nie mogą to niech jadą do Międzylesia. |
Cytat: |
Podróż mnie przekonała, że Ci "wszyscy" to są "miłośnicy", którzy mają żadne pojęcie o prawdziwym zapotrzebowaniu ludzi. Jakoś w Bystrzycy u konduktorek nie kupował biletów do Wrocławia, a przesiadka była jak najbardziej realna. Tak więc ty nie bądź śmieszny tylko myśl realnie. |
Cytat: |
Czyli co Kłodzko-Międzylesia robią rekreacyjnie za podatników pieniądze? |
Cytat: |
Gdzie? |
Cytat: |
Ale ty nic nie rozumiesz - jakby nie było szynobusu to i by nie było o tej godzinie pociągu z Międzylesia. Bo co poł. z Kudowy i Międzylesia powinny jechać w odstępie 10 min za sobą? |
Cytat: |
Korzystamy - teraz pospieszny do Pragi już nie traci 10-15 min na zmianę czoła. A co do szynobusów - no tak lepiej aby dojeżdżały do Kamieńca i kisły 2-3h tylko dlatego, że tak wypada. |
Cytat: |
Podróż mnie przekonała, że Ci "wszyscy" to są "miłośnicy", którzy mają żadne pojęcie o prawdziwym zapotrzebowaniu ludzi. Jakoś w Bystrzycy u konduktorek nie kupował biletów do Wrocławia, a przesiadka była jak najbardziej realna. Tak więc ty nie bądź śmieszny tylko myśl realnie. |
Cytat: |
Przejechałem się nie raz, nie dwa, ale tu nie chodzi o przejechanie się, a popytanie co gdzie i jak. |
Cytat: |
Czyli co Kłodzko-Międzylesia robią rekreacyjnie za podatników pieniądze? |
senior napisał/a: |
ciach ... |
Wilchelm napisał/a: |
Nie widzisz, że ograniczasz rozwój? Kasujesz 2/5 kursów do Kudowy w imię - jak już wcześniej wspomniałem - chorych zasad. Moim zdaniem obecny system jest dużo lepszy aniżeli ten, który ty proponujesz - sorry. |
tomek.jg napisał/a: |
1.02.2009r. (19:06 + 10min. spóźnienia) 76634 Zielona Góra - Jelenia Góra - lubuskie zaszalało i puściło SA108 - dzięki temu frekwencja na poziomie 90%-100% |
Cytat: |
To było SA105-102 |
Cytat: |
PR-215 Wrocław Główny - Piechowice: w momencie obserwacji na przejeździe kolejowym przy Wrocław Zachodni ok. 25% . 1xEN71 (ok. 15:50) I znów wyświetlacz - Jelenia Góra |
tomek.jg napisał/a: | ||
Niedziela. Rownież EN71, wysiadło w Jeleniej Górze 25 osób. Do Piechowic pojechał pusty! Na wyświetlaczu oczywiście Jelenia Góra. |
Cytat: |
19:06 z Zielonej Góry - 100% w SA105-102. Do Żar ten sam skład - frekwencja 50% całości (z miejscami stojącymi). |
Dolnoślązak napisał/a: |
Już od 01.03.2009r. poć. nr 215/ 210 w skróconej relacji tj. Wrocław Gł. - Jelenia Góra - Wrocław Gł. |
Cytat: |
[ Dodano: 08-02-2009, 20:52 ] [b]Od 08.03.2009r. będą kursowały nowe pociągi: 20019 relacji - Lichkov - Międzylesie w (6), (7) oraz 13.04, 01,08.05, 06.07, 28.10, 17.11.09 20034 relacji - Międzylesie - Lichkov w (6), (7) oraz jak wyżej |
tomasi.fi napisał/a: |
Frekwencja w pociągu fatalna, 5 wagonów w tym jeden dla rowerów(zero rowerów), jeden wagon w połowie 1klasa(kilka osób), w reszcie dwójek po 1/2 osoby w przedziale więc kiepsko. Wagony tym razem jakieś stare drzwi się nie domykają. Fatalnie.. |
tomasi.fi napisał/a: |
Mam pytanko dlaczego w Hafasie jak napisze pociag z Kłodzka Głównego do Gdyni Gł 21:13 ma w swoim rozkładzie jazdy tylko zaznaczone do Wrocławia a nie że także można pojechać nim dalej do Gdyni Głównej? |
surgeon napisał/a: |
Ciekawe kiedy dotrze do półmózgów decydujących o wydawaniu kolejowych pieniędzy, że kasa wydawane na dziwaczne połączenia (Legnica-Głogów/Jerzmanice) na zdezelowanych torach to poroniony pomysł. Cały szmal powinien iść w remont/modernizację infrastruktury, a dopiero potem uruchamiać pociągi. |
Cytat: |
Choć trasa atrakcyjna a zimowy sezon w pełni, w szynobusie, który łączy Szklarską Porębę z Bolesławcem (przez Jelenią Górę) – pustki. Przy takiej frekwencji nie zdziwi nikogo, kiedy w nowym rozkładzie jazdy tego połączenia już nie będzie. |
Noema napisał/a: | ||
UMWD nie może wydawać pieniędzy na remont torów należących do PKP PLK. |
Zed napisał/a: |
I co z tego wynikło? Nie dość, że nie potrafili zadbać o własny "produkt" flagowy (Kamieńczyk) to jeszcze całkowicie spier... ofertę na linii zgorzeleckiej. |
Zed napisał/a: |
Składy wagonowe z lokomotywą (a więc najdroższe w eksploatacji) na trasie Jelenia Góra - Szklarska Poręba przeważnie jeżdżą puste. To generuje duże straty i panom z IRiPK wcale to nie przeszkadza. Za to bardzo przeszkadzają im oblegane i rentowne składy do/z Gorlitz, które postanowili udupić z dniem 1 marca br. |
Zed napisał/a: |
Na trasie Poznań - Jelenia Góra powinny jeździć EZT-y, które są znacznie tańsze w eksploatacji niż tradycyjnie składy wagonowe z lokomotywą. Na linii JG - Szklarska P. wystarczą pociągi pospieszne uzupełnione 3 parami szynobusów, skomunikowanych w JG z pociągami z/do Poznania. To najlepsza i przede wszystkim najbardziej ekonomiczna opcja. |
Zed napisał/a: |
Nie ma w tym nic dziwnego. Szynobus do Bolesławca odjeżdża ze Szklarskiej Poręby rano o 8:36. O tej porze nikt z gór nie wraca. Takie połączenie powinno być późnym popołudniem lub wczesnym wieczorem! |
Cytat: |
Na trasie Poznań - Jelenia Góra powinny jeździć EZT-y, które są znacznie tańsze w eksploatacji niż tradycyjnie składy wagonowe z lokomotywą |
sebico napisał/a: |
Ja proponowałbym skrócenie relacji z Poznań - Szklarska Poręba/ Kudowa Zdrój - Poznań na Poznań - Jelenia Góra/Kłodzko - Poznań i skomunikowanie w JG i Kłodzku z połączeniami do Kudowy i Szklarskiej. |
Mar-cin napisał/a: |
Chyba źle wybrałeś priorytety. |
Mar-cin napisał/a: |
Ralny, to ty chyba nie rozumiesz że linia Wrocław - Zgorzelec to nie cały Dolny Śląsk. |
Stella napisał/a: |
Czy ci się to podoba czy nie, jest to najważniejsza linia kolejowa na Dolnym Śląsku! Rozumiem, że ja też... |
Mar-cin napisał/a: |
Ralny, to ty chyba nie rozumiesz że linia Wrocław - Zgorzelec to nie cały Dolny Śląsk. |
Zed napisał/a: |
I tak np. pociąg odjeżdżający z Bolesławca o 17:10 do Wrocławia zostanie przesunięty na 16:12 co wyeliminuje 3-godzinną dziurę w RJ i umożliwi ludziom dogodny powrót z pracy. |
Zed napisał/a: |
Po wywaleniu z UMWD antykolejowego IRiPK-u zaczęto robić po nich porządki. I tak np. pociąg odjeżdżający z Bolesławca o 17:10 do Wrocławia zostanie przesunięty na 16:12 co wyeliminuje 3-godzinną dziurę w RJ i umożliwi ludziom dogodny powrót z pracy. Obecnie mamy dziurę od 14:10 do 17:10 (absurd!!!). . |
tomornik napisał/a: |
dziś o 14:10 w bolesławcu R-5526 około 100 osób wsiadło |
Jerry napisał/a: |
19 lutego 2009 r. pociąg odjeżdżający z Lubina Górniczego o 6:38 do Wrocławia Gł. Wsiadało do niego 61 osób. Sam byłem zaskoczony!!! |
Jerry napisał/a: |
tym pociagiem to duzo osób jezdzi ale glownie w piatki i niedziele, czyli studenci. A w pozostale dni to roznie bywa, ale minimum 15-20 osob jest w tym pociagu |
Mar-cin napisał/a: |
Mimo wszystko w tym okresie 3 wagony do Szklarskiej to troszkę mało. Jak wiadomo jest to taki newralgiczny czas. Trwają lub kończą się ferie w kilku województwach a w Karkonoszach znakomita pogoda na narty.
Dolnoślązak, zgadzam się z tobą. To dobra decyzja że zostawili po tym jednym wagonie więcej? ale co mieli zrobić? wywalić ludzi z wagonu podczas gdy ten był mocno napchany? przecież ludzie by tych kolejarzy tam zlinczowali chyba na miejscu. |
prezes11 napisał/a: |
Chyba do Legnicy! Do Wrocławia w 25' to jedynie helikopterem! |
Jasonek napisał/a: |
Jednak już po drugiej stronie granicy pociąg się nabija i tak na "oko" : Zgorzelec + 20, Zgorzelec Miasto +35-40, Pieńsk +10, Węgliniec +20-25, Bolesławiec +30, Chojnów +20-25, Legnica +40-50, we Wrocławiu wysiadło ok. 180-200 osób. Jak widać to połączenie cieszyć się będzie dobrą frekwencją |
dexter napisał/a: |
Czy to prawda, że pociąg z Węglińca (odj. 16.50) do Wrocławia dzisiaj nie pojechał? Jeżeli nie pojechał, to dlaczego? |
dexter napisał/a: |
Czy to prawda, że pociąg z Węglińca (odj. 16.50) do Wrocławia dzisiaj nie pojechał? Jeżeli nie pojechał, to dlaczego? |
Cytat: |
jeśli chodzi o kursy Leszno - Legnica to pierwszym szynobusem co przyjechał do Legnicy o godz. 11:28 to przyjechała tylko jedna osoba i to w dodatku miłośnik kolei ale ponoć na odcinku Leszno - Głogów była ładna frekwencja i do Lubina parę osób przyjechało. A co do szynobusu przyj. do Legnicy 18:50 to wysiadało 28 osób |
Gurdol1 napisał/a: |
Fajna relacja.
Czy do Goerlitz jechałeś na turystyku czy może RegioKarnecie? |
Cytat: |
Zrobiliśmy w lokalnych mediach mega-reklamę i efekty widać. Ludzie walą drzwiami i oknami już pierwszego dnia. Z relacji widać, że warto było użerać się z betonem PKP PR o dodatkowe postoje w Chojnowie i Pieńsku. |
Cytat: |
Ponawiam moje pytanie z wczoraj: Czy ktoś wie dlaczego wczoraj (tj. 1.03.09r.) pociąg Goerlitz (odj. 10:50) - Wrocław nie wyjechał w trasę ??? |
ropes napisał/a: | ||
Pierwsza para Wrocław - Goerlitz - Wrocław skończyła bieg w Zgorzelcu, bo PKP PR zapomniał powiadomić DB o przedłużeniu terminu kursowania pociągów. |
cezix napisał/a: |
eszcze w grudniu napisałem skargę do UMWD na zestawienie z 1 EZT 6845 Wrocław Główny-Kostrzyń.
Dziś dostałem odpowiedź! Od 01.03.2009r. z Wrocławia Głównego będą odjeżdżać dwie jednostki EZT, jedna z nich zostanie wypięta w Głogowie, a druga pojedzie dalej !!! Nareszcie nie będzie rękoczynów przy wejściu i zajmowaniu miejsca i podróży na stojaka! Dzięki UMWD!!! |
skubi napisał/a: |
Zielona G - Jelenia G 76631 na starcie frekwencja ok. 40% , do Jel.Góry przyjechaliśmy z frekwencją ok.35% , masakrą jest podróż na trasie ZG- Jelenia G , prawie 4h , bez papierosa , duszno niemiłosiernie , małe okienka nic nie daja , kolezanka położyła stopy bez butów na siedzeniu i dostała opieprz przez mikrofon od maszynisty albo kondiego , porażka po prostu , nigdy więcej nie skorzystam z szynobusu na tak długiej trasie !!!! |
skubi napisał/a: |
masakrą jest podróż na trasie ZG- Jelenia G , prawie 4h , bez papierosa , |
skubi napisał/a: |
kolezanka położyła stopy bez butów na siedzeniu i dostała opieprz przez mikrofon od maszynisty albo kondiego , porażka po prostu , nigdy więcej nie skorzystam z szynobusu na tak długiej trasie !!!! |
Jerry napisał/a: |
poc. R-8644 "PIONIER", Szczecin Gł. - Wrocław Gł. wysiadała 1 osoba wsiadały 3 osoby ...z tego co udało mi się zobaczyć z peronu to w pociągu było około 10 osób |
Jasonek napisał/a: |
Witam
Skład do Kudowy : Lok Bh Bh Frekwencja : 120% ok. 30 pasażerów musiało stać, połowa podróżnych z dużymi bagażami Jak dla mnie powinny być po 3 wagony i do Szklarskiej i do Kudowy. |
tomornik napisał/a: |
i tu tym razem moje pytanie, ile ta lokomotywa faktycznie może jechać, na wskaźniku była całkiem ładna prędkosć |
Bartuś napisał/a: |
Wiecie co ? Ten Wrocław-Kostrzyn to tylko jednorazowy incydent z ED72.... |
Cytat: |
15:50 os. do Kostrzyna, 1x EN57, frekwencja ok 140% (ok. 80 osób na stojąco) |
Zed napisał/a: |
Dzisiaj osobowy PIONIER Wrocław 14:01 - Szczecin. Frekwencja ponad 100%. DZPR wypuścił na taką trasę obskurną jednostkę, full plastic. |
Zed napisał/a: |
Wilchelm, na burcie EZT pisało Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu. |
Jerry napisał/a: |
poc. 4040 rel. Rudna Gwizdanów - Wrocław Gł. 21.03.2009r.
pociąg zdefektowany na szlaku Rudna Miasto - Koźlice. brak komunikacji zastępczej, w Lubinie czekało około 15 osób |
Jedrek napisał/a: |
A w związku z odcinkiem Legnica- Głogów czy wiadomo coś czy będzie przedłużenie kursowania pociągu 66330/66339 (Głogów- Legnica- Głogów) na kwiecień czy pod nóż? |
Jasonek napisał/a: |
Wrocław Gł. 24.03.2009
15:50 os. do Kostrzyna tradycyjnie ponad 100%, 1 en57 |
longer1231 napisał/a: |
Wie ktoś czy do składu na stacji Wrocław Główny dołączono inne wagony ? |
Cytat: |
Dziś jak wyjeżdżałem z Wrocławia na peron wjeżdżał poc. pośpieszny Sudety ze Zgorzelca (13.35). Ludzi było chyba 300 , a wagonów 3 .... |
KrzysiekkG napisał/a: |
Info z wczoraj z Wrocka.
Szczeliniec do Kudowy pojechał tylko z dwoma (!) wagonami. Frekwencja pond 150%. |
eurek napisał/a: |
O cholera to jakas agonia juz tam...a moze lok w "Karkach" byl mniej sprawny? |
Dolnoślązak napisał/a: |
W dniu 05.04.2009r. pociąg nr 6622 relacji Kudowa Zdrój - Wrocław Gł. |
Dolnoślązak napisał/a: |
Pociąg 6622 jest w relacji Kudowa Zdrój - Wrocław Gł. (popatrz na rozkład jazdy). |
Dolnoślązak napisał/a: |
W dniu 05.04.2009r. pociąg nr 6622 relacji Kudowa Zdrój - Wrocław Gł. zestawiony z dwóch wagonów klasy II.
Do Polanicy Zdrój - podróżni stoją na korytarzach, ścisk, krzyki i nic więcej. Lament i niecenzuralne słowa ludzi do kier. poć. "Jak można dać w niedzielę na ten pociąg tylko dwa wagony!!!?". |
Cytat: |
Pociąg 520 Wrocław Główny - Węgliniec (15:39) |
Cytat: |
Nie ma takiego pociagu. |
Cytat: |
Siebie w statystyce (podobnie jak innych MK) nie uwzględniłem. |
Dolnoślązak napisał/a: |
Ja jednak mam inne zdanie o dyr. A. Piech. Wiem, że robi wszystko, aby pociągi kursowały na Dolnym Śląsku. |
Ok22-17 napisał/a: |
Ślązak od nowego rozkladu ma jechać tylko do Zielonej Góry i Poznania jako TLK, wiec problem będzie z głowy. W zamian planują grupę wagonów Światowida Przemyśl - Jelenia Góra przez Węgliniec. |
grzesiu24 napisał/a: |
Swoją droga śmierdzi mi to całkowitą zagładą Sudetów.... Nie sądzisz?? |
grzesiu24 napisał/a: |
Swoją droga śmierdzi mi to całkowitą zagładą Sudetów.... Nie sądzisz?? |
mateuszpiszcz napisał/a: |
W pociągu było około 400 osób , podczas gdy on mieści 100 co daje nam frekwencję 400 %. |
Cytat: |
Bo w Boleśławcu nie sprzedali mi biletu na Ex bo wszytkie miejsca juz zajetę(chcieli sprzedać miejsce na EX z miejscówką na stanie i żadanie)... wyrzucało z syatemu i mówieli ze nie mozna biletu kupić bo miejsca zajete.. Lausitzer..nie chwal ofety bo w b-c nie dało sie dziś tego biletu kupic.... |
Wilchelm napisał/a: |
No to teraz weryfikujemy twoje dane: 1 kl. - 12 msc. siedzących, 2 kl. 98 msc. siedzących. Łączna suma miejsc siedzących - 110 msc. Do tego nalezy dodać 110 msc. stojących podaną przez producenta co daje nam łączną sumę 220 msc. w jednostce 642 Desiro. . |
mateuszpiszcz napisał/a: |
Tak więc będę się upierać , że w niedzielę pociąg pojechał z 400 % frekwencją. |
Cytat: |
Dzisiejszy wieczorny R-531 Wrocław-Legnica: 2xEN57 (SPOT). |
Cytat: |
ten skład jedzie z legnicy o 4.55 do wrocławia |
kojotsk8 napisał/a: |
Dzisiejszy wieczorny R-531 Wrocław-Legnica: 2xEN57 (SPOT). W przedziale razem ze mną były 2 (słownie dwie) osoby, w sąsiednim jakieś 5-6. Wychodzi że frekwencja jakieś 15%. Jeżeli według UMWD na ten kurs opłaca się pchać 2 jednostki, a (przykładowo) na R-6845 do Kostrzyna już nie, to gratuluję myślenia. Ręce opadają... |
jano napisał/a: |
Odkąd od 5 V przesunięto pociąg osobowy rel. Wrocław (14.37) - Bolesławiec na godzinę 15.00 to następny pociąg osobowy z Wrocławia (15.37) do Węglińca jedzie nadzwyczaj "pusty", można nawet wsiadając po drodze znaleźć jakieś pojedyncze miejsce. Po prostu niespotykane |
jano napisał/a: |
Ten skład jedzie rano jako pociąg osobowy Legnica (4.55) - Wrocław Gł. (6.16). Wieczorem pewnie tłumów nie ma, ale rano na tę godzinę dwie jednostki to minimum. Wiem, bo sam dojeżdżam. |
Cytat: |
Legnica 8:54 - Międzylesie. Na starcie cieniutko, zaledwie parę osób.
Legnica 12:22 - Głogów, wypatrzyłem chyba 3 osoby. |
Cytat: |
a kasjerki i konduktorzy wystawiją pasażerą bilety według normalnych stawek np. Lubin - Legnica 6.50zł |
adamst napisał/a: | ||
Hmm... różnie to bywa. Ile razy jadę z Lubina do Wrocławia, i proszę kierpocia o "normalny do Wrocławia" - zawsze płacę 8 zł i dostaję "połączenie w dobrej cenie". Ale faktycznie - na dworcu w Lubinie nic nie ma. |
Cytat: |
Miałem przyjemność podróży Ślązakiem "Służbowo" i ok. 90% to LEGNICA, i staje się DEFICYTOWYM pociągiem dalekobieżnym. |
Cytat: |
oto wyniki z dzisiejszej obserwacji na stacji Wrocław Główny:
17:50 nr 6733 do Rzepina ; porównując to z Waszymi doniesieniami o frekwencji do 120% na 1 EN57 muszę stwierdzić, że dzisiaj było nędznie, najwyżej 1/3 z tego, choć jechał EN71. |
Cytat: |
Niedobrze, jak pospieszny robi za regionalny...
|
Michel napisał/a: |
15:00 R-525 Bolesławiec, co ciekawe pierwsza jednostka o numerze 202 miała tablicę Węgliniec, czyżby nie ta brygada na kursie co trzeba |
Michel napisał/a: |
15:54 Kamieńczyk do Poznania, słuchajcie 5 wagonów przedziałowych 2 klasy, średnio po 20 osób
na przedział, szok totalny! Myślałem, że śnie... O tej porze nic innego nie mogło jechać z 4 peronu. |
Michel napisał/a: |
Z wczorajszej obserwacji na Stacji Wrocław Główny:
(...) 14:59 R-141 Kluczbork, 1xEN57, tylko 22 osoby (...) 15:59 R-143 Kluczbork, chyba ze 3 osoby + konduktor (...) |
mateuszpiszcz napisał/a: |
Nie chce siać zamętu, ale to już nie pierwszy raz , że wyniki obserwacji dokonywanych przez daną osobę (w tym wypadku to Michel), są podważane, co więcej poprzedni post i słowa "Co do drugiego (15:59), to właśnie w dniu wczorajszym, za Sołtysowicami było średnio po 8-10 osób w przedsionkach (!) oraz ludzie stali w przejściach pomiędzy siedzeniami, także w te TRZY osoby z Głównego po prostu nie uwierzę..." zdają się potwierdzać obawy, że może ktoś tu celowo wprowadza w błąd wszystkich forumowiczów? Przypominam , że beton PKP usilnie "czuwa" nad naszym forum. Jestem przeciwnikiem teorii spiskowych, ale mamy nie pierwszy raz do czynienia z tą sytuacją. |
Dolnoślązak napisał/a: |
Duże zmiany na poć. nr 211, 212, 213, 214 - do 31.05.2009r. jeździły na wagonach, a od 01.06.2009r. na EZT.
Panie Dyrektorze PR Wrocław, panie Dyrektorze Wydziału Transportu, przy UM we Wrocławiu - nie szkoda tych nowych wagonów, które rdzewieją na grupach odstawczych we Wrocławiu? |
Dolnoślązak napisał/a: |
22.06.2009r. - pociąg nr 36501 "IC" relacji Zakopane/Przemyśl - Jelenia Góra |
rob21 napisał/a: |
Jerry wydaje mi się że z głogowa wyjechało około 15 osób nas siedziało 7 w 2 wagonie przed nami były 4 osoby. za nami też kilka siedziało.
[ Dodano: 22-06-2009, 18:57 ] Piszesz o pociągu 16 58 z głogowa?? |
Zed napisał/a: |
Dzisiaj pociąg Legnica 15:54 - Głogów. W EZT wypatrzyłem "aż" 3 pasażerów. |
Cytat: |
z Zebrzydowej opóźniony o 1:10min (coś się działo po drodze?) - SA134 - frekwencja 4%, |
grzesiu24 napisał/a: |
Dzisiaj ŚNIEŻKA przyjechała z ok. 30% zapełnieniem. Skład pięciowagonowy przywiózł 34 osoby. |
grzesiu24 napisał/a: |
Dzisiaj ŚNIEŻKA przyjechała do Jeleniej Góry z ok. 30% zapełnieniem. Skład pięciowagonowy przywiózł dziś do Jeleniej Góry 34 osoby. Proszę, jak się pogoda poprawia to i ludzie tym pociągiem potrafią jeździć do Jeleniej Góry . |
Papero napisał/a: |
Niektóre z 5 wagonów z Zielonej Góry świeciły pustkami, podczas gdy we wspomnianych 3, ludzie jechali na stojąco |
Cytat: |
"Ślązak" (Z-ec - Przemyśl) - od Węglińca frekwencja ok. 70%, od Bolesławca 100%, natomiast wszyscy którzy wsiadali w Chojnowie i Legnicy stali w korytarzach. Skład - 3 wagony (!). |
Cytat: |
Człowieku, myslisz że pasażerowie z części zielonogórskiej będą czekać jak Szanowny Pan będzie liczyć frekwencje? Już dawno zdąrzyli wyskoczyć |
Krzysztof1976 napisał/a: |
Jaka jest frekwencja w "KAMIEŃCZYK"u na trasie Wrocław - Szklarska Poręba Górna |
Rev napisał/a: |
Niektóre pociągi pospieszne (jeśli jadą w porze osobowych) powinny zatrzymywać się na wszystkich stacjach i zabierać podróżnych, natomiast niektóre osobówki odwołać...
PLK powinno o to się postarać/zaproponować (takie też mogłoby być prawo korzystania z infrastruktury)... |
Skoku napisał/a: |
przeczytaj pięc razy swoją wypowiedz, zastanów się nad nią i wyciągnij wnioski z niej |
Rafi napisał/a: |
A ponoć PKP PR chcą uwalić te osobówki, które cieszą się wśród podróżnych! |
Dolnoślązak napisał/a: |
Pociąg nr 37101 rel. Przemyśl - Zielona Góra - we Wrocławiu Gł. (18.26) w zestawieniu 5B+1A. Po rozłączeniu składu, na poć. 66101 rel. Wrocław Gł. - Zgorzelec tylko 2B . W składzie do Zgorzelca ponad 100% frekwencji na tych dwóch wagonach. Dodatkowo ponad 100 podróżnych, którzy stali na stacji Wrocław Gł. bo nie mogli wejść do tych dwóch wagonów.
Uwaga - po 50 min. postoju do poć. nr 66101 we Wrocławiu Gł. w końcu spółka "Intercity" doczepia 1 wagon. Jaka radość zapanowała wśród podróżnych . Pociąg do Zgorzelca odjechał z 60 - cio minutowym opóźnieniem Tylko proszę mi wytłumaczyć dlaczego to tak długo trwało? |
Zed napisał/a: |
tomornik, byłaby lepsza frekwencja gdyby UMWD nie uwalił od 1 czerwca skomunikowanego pociągu Wrocław 8:32 - Legnica 9:50. W Legnicy dużo ludzi się przesiadało na szynobusy do Żar 9:55 i Jeleniej Góry 10:02. Teraz oba świecą pustkami i będzie pretekst do uwalenia kolejnych połączeń. |
rob21 napisał/a: |
W Głogowie duża wymiana pasażerów.Nie mam pojęcia jaka frekwencja na odcinku Zielona Góra - Szczecin sądze że około 50% 40%. |
mateusz123 napisał/a: |
Czy ktoś z forumowiczów bierze udział w badaniu frekwencji w pociągach osobowych na terenie Dolnego Śląska? |
mateusz123 napisał/a: |
Czy ktoś z forumowiczów bierze udział w badaniu frekwencji w pociągach osobowych na terenie Dolnego Śląska? |
Cytat: |
kiedy te badania frekwencji w pociągach osobowych mają się odbyć? |
Naczelnik napisał/a: |
A kiedy te badania frekwencji w pociągach osobowych mają się odbyć? Bo jeśli teraz gdy ludzie są na urlopach a młodzież ma wolne od szkoły mija się to z celem. Wyniki nie będą miarodajne. |
Cytat: |
Pani kierownik że owszem i już sięgała po bloczek kiedy powiedziała: przetłumacz im pan, że ponieważ są gośćmi w Polsce mogą jechać na ten bilet. Podziękowałem ładnie w ich imieniu i już bez przeszkód dojechaliśmy do Nysy.
Pozostawię tę historię bez komentarza. |
gobo007 napisał/a: |
Wczoraj, tj. 24.08 przyszło mi podróżować Ślązakiem ze Zgorzelca do Wrocławia.
Szczęka opadła mi i kilkudziesięciu innym pasażerom na przystanku Zgorzelec Miasto, gdy wtoczył się pociąg złożony z 2 wagonów. Część miejsc została już zajęta na stacji Zgorzelec Ujazd. Frekwencja w Zgorzelcu - ok 70% zapełnienia, Pieńsk 75%, Węgliniec 110%, Bolesławiec 130%, Legnica 150%. Dlaczego podstawia się tylko 2 wagony przy takiej ilości pasażerów!!! Konduktor chodził po pociągu do Węglińca - później już go więcej nie widziałem, widocznie nie chciało mu sie przepychać pomiędzy ludźmi. Piotr |
Zed napisał/a: |
Byłaby lepsza frekwencja gdyby UMWD nie uwalił od 1 czerwca skomunikowanego pociągu Wrocław 8:32 - Legnica 9:50. W Legnicy dużo ludzi się przesiadało na szynobusy do Żar 9:55 i Jeleniej Góry 10:02. Teraz oba świecą pustkami i będzie pretekst do uwalenia kolejnych połączeń. |
walbol napisał/a: |
ale to już nie rola PKP IC, żeby zapewniać połączenia Zgorzelca z Wrocławiem... |
Cytat: |
1. upatrują sobie jakiś rentowny, popularny pociąg;
2. zaczynają się "pseudo liczenia" podróżnych - jest KASA(!); 3. następnie zmiana godzin kursowania lub trasy przebiegu, ew. dzielenie składu, zlikwidowanie skomunikowań - za dokonane "zmiany" jest KASA (!); 4. powstaje małe zamieszanie - o to przecież chodzi (!); 5. ubywa ludzi - zacierają ręce (!); 6. kolejne "pseudo liczenia" podróżnych - jest KASA (!); 7. zmniejszenie liczby wagonów - za "decyzję oszczędnościową" jest KASA (!); 8. ubywa podróżnych, bo nikt nie będzie jechał jak śledzie w beczce - o to chodzi (!); 9. kolejne "pseudo liczenia" podróżnych, ile ich może być w 3-4 wagonach? 200-250 osób? - jest KASA (!); 10. przecież to za mało ludzi - trzeba się spotkać i naradzić - jest KASA (!); 11. decyzja - uwalić pociąg - jest KASA (!); 12. roczna nagroda za pilnowanie, aby nierentowne pociągi nie jeździły - jest KASA (!); 13. następnie prace nad innymi połączeniami - jest KASA (!) 14. za 3-4 lata jak wszyscy zapomną o pociągu, podobne czynności, aby go "reaktywować" - znów KASA (!) |
Achib napisał/a: | ||
Fakt. Rolą PKP IC jest likwidowanie frekwencyjnych pociągów. |
Beatrycze napisał/a: |
walbol, mylisz się. Często jeżdżę ŚLĄZAKIEM z Legnicy do Wrocławia i czyni tak wiele ludzi. W Legnicy jest zawsze duża wymiana pasażerów, tak samo we Wrocławiu. ŚLĄZAKIEM wiele osób dojeżdża do pracy/szkoły w Legnicy i wraca SUDETAMI, bo jest szybko, wygodnie i pociągi są w odpowiednich porach. Od września to się zmieni na gorsze. |
Beatrycze napisał/a: |
A kto mi zabroni codziennie jeździć pośpiechem z Chojnowa do Legnicy? |
xzielak napisał/a: |
Freddie, a dostęp do infrastruktury? Samo paliwo to nie wszystko |
BvL napisał/a: |
Dzisiejszy "Ślązak" z Zielonej Góry za Głogowem miał marniutką frekwencję |
tomornik napisał/a: |
Dziś pociąg do Drezna o 13:06 z wrocławia, na starcie 80%, od legnicy trochę mniej, sporo osób na przesiadkę na Żary. Postój w Chojnowie (czyli ze znów je przywrócili?) |
xzielak napisał/a: |
przetrasować Ślązaka do Lubinia Górniczego i przekonamy się sami czy faktycznie nie ma racji bytu... |
DonPawlako napisał/a: |
Dzisiaj pociąg osobowy Legnica- Głogów z godziny 12.22 do Rzeszotar (dalej nie wiem) 1 osoba. Pozdrowienia dla tego pasażera. |
Beatrycze napisał/a: |
- posp. "Sudety" z Jeleniej Góry wjechał prawie pusty, frekwencja może z 10-15%. Zlikwidowany łącznik zgorzelecki zawsze miał frekwencję ok. 80% |
Beatrycze napisał/a: |
Wczoraj pociąg Wrocław 18.05 - Drezno (podwójny skład) frekwencja do Legnicy ok. 80%, od Legnicy (dosiadło się ok. 60 osób) prawie 100%. A beton PKP IC twierdzi, że pociągi pospieszne do Zgorzelca jeżdżą puste! |
Cytat: |
- posp. "Sudety" z Jeleniej Góry wjechał prawie pusty, frekwencja może z 10-15%. Zlikwidowany łącznik zgorzelecki zawsze miał frekwencję ok. 80% |
morpheo napisał/a: |
Z Pionierem (na dodatek kursującym w 1 stronę) dobrze wiecie, że sprawa wyglądała tak, że wiózł przez Lubin tłum wściekłych na żółwią prędkość składu pasażerów z dalszego odcinka trasy (tj. sprzed Rudnej). Wymiana na stacjach była zerowa.
A na mikolski bajko-bełkot też nie nabierzecie zbyt wielu osób. Spożytkujcie energię na męczenie PLK o remont linii, a nie PR o pociągi do Wrocławia z prędkością żółwia. Będzie 80 km/h, to niech będzie nawet i 10 par Wrocław - Lubin - Zielona Góra, a na odc. Głogów - Brzeg Dolny - Wrocław ruch lokalny. Co do "komentarze nakazujące zawieszenie przewozów są co najmniej nie na miejscu" - zgadzam się w pełni! Podaj namiary, a wyślę Ci kopię wniosku do UMWD z proponowanymi poprawkami do projektu, tam jest na nie miejsce. Merytorycznie uzasadniam w nim konieczność wykreślenia wszystkich planowanych EZT na Legnica - Głogów, a pozostawienie tylko porannego Lubin - Legnica (i dalej ze składem z Lubania do Wrocławia) oraz wieczorny powrót. Jerry - współczuję, że w ramach dojazdu z/do pracy mogą niebawem pozostać busy, ale zrozum proszę, że te pociągi (jeszcze na EZT) kosztują niewspółmiernie drogo do korzyści z nich płynących! |
matias32 napisał/a: |
I nasówa sie pytanie dlaczego KD nie uruchomia połaczen do Głogowa szynobusem tylko pchaja sie na Wrocław gdzie PR i ich EZT sa bardziej odpowiednie. |
Cytat: |
Mam nadzieję, że decydenci z UMWD wreszcie to zrozumieją i skasują te najbardziej nierentowne pociągi na Dolnym Śląsku, a w zamian zwiększą liczbę połączeń na liniach, gdzie ludzie jeżdżą koleją!
|
Zed napisał/a: |
Puszczenie na trasę Legnica - Lubin - Głogów AS zamiast EZT niczego nie zmieni. Szynobus wożący powietrze będzie takim samym nieporozumieniem jak pusty EZT. Mam nadzieję, że decydenci z UMWD wreszcie to zrozumieją i skasują te najbardziej nierentowne pociągi na Dolnym Śląsku, a w zamian zwiększą liczbę połączeń na liniach, gdzie ludzie jeżdżą koleją! |
grzesiu24 napisał/a: |
Nie zgadzam się z podtekstem kolegi, aby pociągi te przetrasować na zgorzelecką. |
leyba76 napisał/a: |
Dzisiaj SA135 do Trzebnicy odjazd z głównego 15:45 frekwencja na starcie ok 35-40% na mikołajowie wsiadło około 15 osób. |
Cytat: |
wczoraj szynobus z Legnicy 3:55 do Wrocławia zapełniony po brzegi |
Dolnoślązak napisał/a: | ||
Czy w takich warunkach mają jeździć podróżni do pracy i szkół |
Jerry napisał/a: |
wczoraj szynobus z Legnicy 3:55 do Wrocławia zapełniony po brzegi |
Cytat: |
jak można było wpaść na tak debilny pomysł, żeby od tego rozkładu R-431 do Głogowa o 16:50 kursował tylko w "D"? Idiotyzm do potęgi entej Sad |
Zed napisał/a: |
Dziś pociąg Legnica 4:24 - Głogów. Na starcie w EZT były 3 osoby, w tym kier. pociągu i mechanik.
Urzędnikom z Działu Transportu Szynowego UMWD gratuluję głupoty! |
Dolnoślązak napisał/a: |
Panie Marszałku Dolnego Śląska - SA - "KD" na tą linię |
longer1231 napisał/a: |
Przy okazji, trzeba zrobić coś z tą relacją, bo chyba ze 40 osób szło do konduktora by się spytać "Czy do Bolesławca ?" |
Jerry napisał/a: |
jak napisałem wcześniej puścić KD na tą linię i zwiększyć prędkość szynobusów jak to się stało na liniii Jaworskiej |
Cytat: |
No proszę cóż za złożone i skomplikowane działanie jak i kto w PR wpadł na to? że niedziela że powroty do szkół itd. |
surgeon napisał/a: |
"Większość busów z Lubina do Legnicy kończy bieg w Legnicy". Niby oczywiste, a jakie odkrywcze. |
Kolejarz_IC napisał/a: |
Nie no uśmiałem się po same łokcie
Dolnoślązak te pociągi codziennie w relacji Wrocław Gł. - Kłodzko jeżdżą zapełnione ludźmi po sam dach Tutaj nie trzeba nikomu nic zgłaszać tylko wprowadzić skład 3-wagonowy chociaż na odcinku do Kłodzka. |
Cytat: |
KAMIEŃCZYK, SZCZELINIEC, SZKLARKA w relacjach Wrocław Gł. - Kłodzko ??
Zawsze w tej relacji kursują 2 wagony wypchane po brzegi pasażerami ! |
Cytat: |
Informuję również, że ze względu na bardzo duży zakres prac modernizacyjnych na odcinku Legnica - Wrocław nie ma niestety możliwości swobodnego konstruowania oferty na odcinku Węgliniec - Legnica |
Cytat: |
DOLNOŚLĄZAK a czemu tak wychwalany przez Ciebie PR Wrocław nie wykaże się operatywnością na pociągach KAMIEŃCZYK, SZCZELINIEC, SZKLARKA w relacjach Wrocław Gł. - Kłodzko ??
Zawsze w tej relacji kursują 2 wagony wypchane po brzegi pasażerami ! |
pepe napisał/a: |
Jeśli piszesz o takim zamieszaniu we Wrocku, a na końcu że opóźnienie to odpowiednio +4 i +2 to albo ci zera wcięło albo trzeba gratulować tempa pracy |
Cytat: |
Bo do Leszna o ile wiem nie ma drutu dlatego Głogów a wszystkie szynobusy od grudnia do KD |
Cytat: |
Są pociągi, które codziennie mają "gorsze dni" |
Cytat: |
1. Dłuższe relacje pociągów (minimum 3 pary): Legnica - Zielona Góra/Szczecin. Wszystkie pociągi mają w Legnicy dogodne skomunikowania (max 10 minut) do/z Wrocławia (najlepiej z pociągami do/z Drezna, co skróci czas przejazdu).
2. Poranny szybki pociąg Lubin - Wrocław (na odcinku Legnica - Wrocław jako przyspieszony). Tak samo z powrotem późnym popołudniem lub wczesnym wieczorem. 3. Przyspieszony pociąg studencki relacji Zielona Góra - Legnica (w piątki po południu) i Legnica - Zielona Góra (w niedziele wczesnym wieczorem). W Legnicy dogodne skomunikowania w/z kier. Wrocławia, Bolesławca i Jaworzyny Śl. |
Jerry napisał/a: |
DANE Z DNIA 30. XII
|
rob21 napisał/a: |
Autobus szynowy dn.11.12.2009 wyjazd punktualnie z Głogowa o 17 niestety to ostatnie chwile SA134 w Głogowie (szkoda) 40-50 osób udało się droge do Legnicy duży szok dla mnie...Nie byli to miłosnicy kolei raczej studenci i wycieczka.. Jaka była frekwencja z Leszna niestety niewiem ,ale raczej przyzwoita. |
Cytat: |
Dziś (a może i jutro) są i będą znaczące kłopoty z frekwencją z uwagi na wypadek w Lubaniu... |
skubi napisał/a: |
Pociąg osobowy Szklarska Poręba Górna - Jelenia Góra w Piechowicach 17. 14 , w Piechowicach wsiada 5 osób,Pani zapowiada przed wjazdem pociągu na stację relację Szkl.Por.G.-Jel.Góra oraz prosi o zachowanie ostrożności , byłem w wielkim szoku ,megafony działają na 6 z + , wyraznie , elegancko,wiele dworców w dużych miastach zawstydziło by się , wielki szacunek,mam nadzieję że każdy pociąg na stacji Piechowice będzie zapowiadany!!! 30osób w pociągu : skład SM42+B+B , jak na pierwszy dzień kursowania to rewelka. |
Hewak napisał/a: |
No tak. ET22 należą do Cargo, bo Cargo wydzierżawiło tylko te lokomotywy PR-om. Bez sensu by lokomotywa zdolna uciągnąć około 3000 ton była zatrudniana do pociągów osobowych składających się z 3 wagonów i w dodatku na szlaku z marną prędkością.
Na Zgorzelec-Węgliniec też się ponoć pojawiła SU42. Teraz gdy większość kursów obsługują szynobusy SU42 są rzadko wykorzystywane w niektórych miejscach, więc może faktycznie jakaś dodatkowa została przydzielona do Jeleniej Góry. Może z Legnicy? Tam nie mają zatrudnienia, bo na Żagań i Kamieniec tylko szynobusy. Tylko teraz pytanie po co w takim razie trakcja na szlaku do Szklarskiej? |
tomek.jg napisał/a: |
Moje krótkie pytanie do osób, które lepiej się orientują - jest szansa na powrót SA133 na tę linię?? |
Cytat: |
SA 133 puszczaja wtedy gdy jest full podróżnych |
Cytat: |
Dziwne, ale ja już od roku nie widziałem w JG SA133 - cały czas to tylko to badziewne SA105 - moim zdaniem duży "szynobus" poszedł gdzie indziej i możemy chyba o nim zapomnieć na naszych torach. |
jano napisał/a: |
Dzisiaj w pociągu rel. Wrocław Główny - Wrocław Pracze (odj. ok. 15.30) w składzie (dwie jednostki EN57) na starcie z dworca oprócz obsługi pociągu jechała... 1 (jedna) osoba. |
Cytat: |
ja chcę jechać jak CZŁOWIEK a nie jak murzyni w Mauretanii |
surgeon napisał/a: |
Kibel Wrocław Główny - Węgliniec/Lubin Górniczy. Z okazji totalnego chaosu dzisiaj na dworcu głównym we Wrocławiu tenże kurs 16:32 odjechał o 17:45 ale tylko jedna jednostka do Węglińca. (...) Z Wrocławia 2 osoby do Lubina Górniczego uzyskały w Legnicy zakibel w postaci busa. W Legnicy do zakibla dosiadło się kolejnych 5 osób w tym jedna do Raszówki. |
morpheo napisał/a: |
Z nieprzytrzymywaniem szynobusów to norma w dyspozyturze KD. |
Cytat: |
Nieprawda. Bywało, że szynobus KD Legnica (22:11) - Bolesławiec (22:46) czekał nawet do północy na opóźniony pociąg PR z Wrocławia, żeby ludziom zapewnić skomunikowanie na ostatnie połączenie. |
obiezykraj napisał/a: |
Wczoraj w pociągu TLK ze Szklarskiej Poręby do Szczecina Głównego na stacji początkowej wsiadły 3 osoby (łącznie ze mną). W Jeleniej Górze wysiadła 1 osoba (ja) i wsiadły 3 osoby.
Skład: L-Sypialny-1-2-2. |
Bartuś napisał/a: |
Światowid - chcesz pchać trzeci pociąg na tej samej trasie przez Poznań ? (d. Przemyślanin, Kraków-Świnoujście). Dodam że Poznań, przy 3 osobówkach nie wytworzyłby żadnego potencjału w stronę Szklarskiej w środku nocy. Umówmy się - w takiej formie i przy takiej trasie tego pociągu w ogóle nie powinno być ! Jedynie co ma sens, to połączenie w sezonie wakacyjnym i przez Żary z Węglińcem (opcjonalnie przez Węgliniec, Legnicę i Lubin) i łączenie z 48500 z Bielska do Świnoujścia.
Niestety - na połączenie wakacyjne (w zeszłym roku jako łącznik do 48500 z Kłodzka jeździł pełny) osły z IC nie mają pieniążków... Ale na utrzymywanie muchowozów pieniążki zawsze są. |
Cytat: |
KD Węgliniec (7:15) - Zgorzelec 6 osób, opózniony ok. 30 minut |
dexter napisał/a: |
Pięknie UMWD w ciągu pięciu lat wygasił potencjał linii Węgliniec - Zgorzelec. |
Cytat: |
Wiele wody upłynie w Nysie Łużyckiej zanim ludzie znów przekonają się do kolei |
Papero napisał/a: |
Ale prawdziwym gwoździem do trumny dla Zgorzelca jest likwidacja bezpośrednich (choć kosztownych w utrzymaniu) pociągów osobowych do Wrocławia. |
pawelW napisał/a: |
Nie mów takich pierdół bo te pociągi rel WR-Gerlitz jezdziły ze sporym zapełnieniem |
krzysztoff napisał/a: |
Legnica - Głogów (odj. przed 16) w składzie na starcie 4 osoby. |
Ufo napisał/a: |
"Coś w stylu SA135" jest na linie spalinowe, a nie zelektryfikowane. Podejście PR-owe już ci się w głowie zasadziło? |
tomek.jg napisał/a: |
Co do samej trasy to średnia prędkość to jakieś 25km/h. Masakra. Ciesze się, że nie jestem zmuszony jeździć nim częściej bo iskrzenie szyn poprostu nie ustaje. |
rob21 napisał/a: |
I wszystko idzie przez Głogów, a w okresie międzyfestiwalowym (: jak to wygląda na 289(:. |
Cytat: |
3 sierpnia 2010
interREGIO Ślązak Legnica-Rzeszów, w Legnicy zdefekował byk, pociąg wyjechał z opóźnieniem 50 minut (do Rzeszowa zwiększył spóźnienie do 80 minut) |
Cytat: |
Poć nr 86522 IR do Wrocławia Gł. w zestawieniu 1 Bhp + 2 B. |
Cytat: |
Dzień wcześniej widziany TLK z Warszawy Wsch. do Szklarskiej skład: Sypialny + 3*2B. zapełnienie około 10% |
pawelW napisał/a: |
wczorajszego składu EC WAWEL który zawsze 2 wagony DB woził i wagon Barowy do Legnicy oraz 2 wagony PKP IC . Czy ktoś widział wczoraj lub dziś ten skład? J
Pozdrawiam |
Cytat: |
Czy wczoraj była jakaś awaria że zostały one w Legnicy ? Jeśli tak to do Niemiec mogły pojechać tylko 2 wagony lub 3 z barowym do Krakowa. Jeśli ktoś widział skład wczoraj lub dziś oraz frekfe tego pociągu oraz co się z tymi wagonami stało niech napisze .
|
Cytat: |
J.G. 30 osób, Jeżów +2, Wleń -10 +6, Marczów +1, Lwówek ok.-10 +8, Rakowice +4, Gościszów +3, Niwnice -4 +2, Nowogrodziec +5, w Zebrzydowej |
Cytat: |
Dramatycznie wygląda pierwszy kurs do Kořenova (odjazd z Jeleniej Góry o godz. 6:10) |
Papero napisał/a: |
Wczoraj 22.12.2010, RE Wrocław (18:15) - Dresden (21:32)
Horror - podstawili jedną jednostkę, cały peron ludzi. Odjazd z opóźnieniem 20 minut, bo ludzi nie dało się upchnąć do składu. |
jano napisał/a: |
A dzisiaj (11.02.2011) "Łużyce" Kraków-Bolesławiec od Wrocławia z frekwencją ok. 50%[..] |
sebico napisał/a: |
Jakimi szynobusami KD obsługuje linię Legnica-Żary i jaka jest w nich zwykle frekwencja? Z niewiadomych powodów lubuskie przerzuciło się na sa105 i to one najczęściej jeżdżą na tej linii, w pierwszym porannym do Legnicy czasem nie idzie oddychać, taki ścisk. KD jeszcze nie jechałem więc pytam. |
sebico napisał/a: |
jozek, a czym wozi nas KD? Dają sa134 czy też jakieś małe g**na? |
sebico napisał/a: |
18.02.2011
Regio 76134 Zielona Góra-Legnica, skład SA105, od Żar do Legnicy frekwencja 100% Regio 60546 Jelenia Góra-Wrocław Główny, EN57, od Legnicy frekwencja 50% |
Cytat: |
Niestety, kiepskie ustawienie pierwszego REGIO do Jeleniej Góry na 07:50 powoduje, że z Wrocławia wyjeżdża skład wypełniony w maksymalnie 50%, a do Jeleniej Góry dojeżdża garstka. Gdy jeździł wcześniej- o 05:36- to do samej Jeleniej Góry jechało najmniej 70% składu, zwłaszcza w weekendy- turyści, zwłaszcza akademicy, robili gigantyczną frekwencję |
EU07-469 napisał/a: |
17.03.2011
R-66227, relacja Wrocław- Jelenia Góra, odjazd z Wrocławia o 07:50. Stacja Wrocław Zachodni (tam wsiadłem)- nawet nie było 50% składu (konkretnie EN57-1938). Odcinek Wałbrzych Miasto- Marciszów: z maszynistą i drużyną konduktorską 9 osób. Odcinek Marciszów- Jelenia Góra: 15 osób z obsługą pociągu. Czy nikt w UMWD nie widzi, że pociąg o tej porze nie ma racji bytu? Bardziej opłaca się puścić SA134 niż EN57. Pociąg do Jeleniej powinien odjeżdżać z Wrocławia najpóźniej o 06:45. |
Jerry napisał/a: |
pawelW dla mnie to jest idiotyczne. Szynobus do Żar przez Rokitki, Żagań jedzie 1:33 max 1:40 a EC WAWEL 2:01 h
A jeśli chodzi o ceny to Wawel na trasie Legnica - Żary kosztuje 64,60 zł a szynobus 16,60 PARANOJA! |
Cytat: |
Dolnośląskie robi zakupy, a sądząc po zapowiedziach, że nowe wozy będą jeździć do Kořenova, to będą ich używać Przewozy Regionalne, nie tylko Koleje Dolnośląskie. |
pawelW napisał/a: |
Dziś RE z Drezna do Wrocławia 2VTR godz 10:00 w Legnicy zameldował się z 40% frekfy dalej było 110%
Dziś RE z Wrocławia do Drezna 1VTR 180% ludzie stali.. od Legnicy ok 150% |
Cytat: |
nie pamiętam numeru, ale wydaje mi się że przed remontem pociągi z tego toru nigdy nie odjeżdżały) |
EU07-469 napisał/a: |
A w 2006 na kursie o 05:05 prawie zawsze jeździł SA134 i jakoś nikt nie marudził, że spalina pod drutem. W ogóle na tą trasę poza weekendem starczyłby EN81... |
jano napisał/a: |
Dlatego też dzisiejszy pociąg REGIO z Wrocławia Gł. (15.24) do Lubania Śl. podstawiono na nowo wyremontowany peron 5. Podstawiono go ok. godz. 15.20 bez jakichkolwiek zapowiedzi przez megafon. A ponieważ na peronie 5 nie ma żadnych tablic wyświetlających dokąd stojący tam pociąg jedzie, pasażerowie zmuszeni są do pytania się nawzajem. |
xzielak napisał/a: |
Damian Łódź, to nie PR Wrocław, tylko PR Poznań postawił skład który dziś za pewnie wróci do stacji macierzystej z Wrocławia. Widocznie awaria jednostki elektrycznej wymusiło puszczenie składu osobowego. |
Stella napisał/a: |
Jeżdżę tym pociągiem dość często i zauważyłam, że na odcinku Legnica - Bolesławiec jeździ więcej ludzi niż na odcinku Wrocław - Legnica.. |
Cytat: |
12.06 TLK61200 |
dinxles napisał/a: |
Wiecie jaka jest frekwencja w KD Lwówek-Zebrzydowa i z powrotem??? |
Cytat: |
Pociąg R-76331 Leszno 5:17 - Wschowa 5:42 - Głogów 6:27
Na całej trasie przejazdu 3 osoby!!! |
Tomasz K. napisał/a: |
Zgadza się, w związku z powrotem uczestników przystanku Woodstock stworzona pociąg Kostrzyn-Kraków, który kursował w połączeniu z IR "Ślązak" |
Cytat: |
Zawsze mnie ciekawi jak wy liczycie frekwencję i czym się różni u was 160, 180 i 200%? |
1762 napisał/a: |
Niedzielny szynobus PR Jelenia Góra - Zielona Góra w Lubaniu wsiadło 30 osób, większość przesiadała się na niedzielny kurs przyspieszony z Węglińca do Wrocławia. W Zebrzydowej (ok. 10 osób), w Bolesławcu i w Chojnowie sporo osób, ale nadal były miejsca siedzące. W Legnicy już bardzo dużo osób się dosiadło i część już stała. |
morpheo napisał/a: |
Aż się prosi o wynajęcie lokomotywy i wagonów, póki nie dotrą EZT, które rozwiążą problem na E30. |
Pirat napisał/a: |
Ten kto wpuścił KD na linię zgorzelecką, bez zabezpieczenia taboru dostosowanego do potoków podróżnych, powinien ponieść konsekwencje służbowe i prawne. |
Pirat napisał/a: |
Może nawet zainteresujemy tym UTK i prokuraturę, bo to co się dzieje zagraża bezpieczeństwu pasażerów. |
Cytat: |
Może ktoś z UMWD czy PR to przeczyta |
BARUK552 napisał/a: |
Moim zdaniem godziny kursowania pociągów Wrocław-Żary są lekko bez sensu, jak chcieli stworzyć bezpośrednie połączenia Zgorzelca i Żar z Wrocławiem to PR powinno puścić też w okolicach tych godzin swoje Regio dla Legnicy, Bolesławca i innych miejscowości, a KD zostawić dla mieszkańców Zgorzelca, Żar i Żagania, a tak wszyscy jednym szynobusem na przysłowiowej "jednej nodze" się cisną |
BARUK552 napisał/a: |
Nie wiem również dlaczego nie pokuszono się o Regio do Lubina, teraz szlakowa na tej linii wzrosła do 50(a nawet 80) km/h po lekkim remoncie i pewnie w 30-35 minut Regio z Legnicy do Lubina by pojechał, ale to inna kwestia... |
BARUK552 napisał/a: |
POZWOLIŁEM SOBIE NA POCZEKANIU UŁOŻYĆ ROZKŁAD JAZDY Z JAKIEGO WIELE OSÓB BY SIĘ UCIESZYŁO I ROZWIĄZAŁ CZĘŚCIOWY PROBLEM TŁOKU NA E-30(WIEM TO Z WŁASNEJ AUTOPSJI I OBSERWACJI)(DLA ODJAZDÓW Z WROCŁAWIA DLA KD I REGIO) (...) Kto jest za tym... ? |
morpheo napisał/a: |
Według mnie, należy przekonywać Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, który uparł się na bezpośrednie pociągi Wrocław-Żary, do powrotu do sprawdzonego rozwiązania przesiadek w Legnicy. Ja wiem, że bezpośredni pociąg zawsze jest lepszy. Ale przy obecnych realiach taborowych, gdzie nie uruchamia się składów wagonowych, każdy szynobus od Legnicy ulega zapchaniu.
Temat "rozkładowy koncert życzeń" jest gdzie indziej. Propozycja rozkładu pisanego "na kolanie" jest dość niepoważna... Jednak patrząc na ten "projekt" dostrzegam Twoje intencje. Obecnie posiadane szynobusy są za małe na potoki występujące na E-30. Rozwiązaniem rzeczywiście byłby powrót do pociągów na EZT, abstrahując od tego, kto byłby ich operatorem. |
morpheo napisał/a: |
Lubina Górniczego w to nie mieszajmy. Środki budżetowe są ograniczone, a pociąg to nie prywatny autobus, który może zajeżdżać do każdej wsi, tylko pojazd służący do przewozów masowych. Poprzednie próby "reaktywacji", geneza pierwszego zawieszenia tych połączeń kilkanaście lat temu, a nawet sama lokalizacja stacji w Lubinie powinna dawać do myślenia. |
Cytat: |
Według mnie, należy przekonywać Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, który uparł się na bezpośrednie pociągi Wrocław-Żary, do powrotu do sprawdzonego rozwiązania przesiadek w Legnicy. |
morpheo napisał/a: |
Nie chcę tu przesadnie bronić KD, ale jakaś reakcja jest. W piątki i niedziele na wieczornych pociągach zgorzeleckich (ze Zgorzelca i do Zgorzelca) widuję regularnie dwa złączone SA134. Nie wiem czy jadą do końca, na pewno kursują dalej niż do Legnicy. I takie rozwiązanie wydaje się zdawać egzamin.
|
morpheo napisał/a: |
Zauważyłem rano (5.03) w pociągu do Wrocławia, że konduktorzy KD oficjalnie liczą frekwencję na jakichś arkuszach. |
jozek napisał/a: |
Typowe wygaszanie popytu przez KD. |
jozek napisał/a: |
4.03.2012 niedziela
KD 76146 1xSA134 Frekwencja typowa dla tego kursu w każdą niedzielę, czyli od legnicy "ile wlezie". Praktycznie większośc miejsc siedzących (ok.90%) jest już zajęta w Żarach, a od Żagania pasażerowie stoją. W Legnicy zaczyna się upychanie. Na kolejnych stacjach, często podróżni zostają na peronach. Np. wczoraj grupka pasażerów została w Miękini z powodu braku możliwości jakiegokolowiek dostania się do pojazdu (w tym para z małym dzieckiem w wózku). |
jozek napisał/a: |
Wątpię żeby UMWL zlecał KD obsługę jakichkolwiek połączeń, skoro z tego co mi wiadomo, wszelkie przetargi na obsługę lini kolejowych organizowane przez Lubuskie wygrywają PR. Może się mylę, ale KD samo podjęło się stworzenia takich połączeń...
|
morpheo napisał/a: |
Jeżeli te pociągi byłyby inicjatywą KD, wówczas musiałyby na siebie zarabiać, ponieważ KD nie otrzymywałoby za nie refundacji ulg ustawowych. |
Cytat: |
O ile mnie pamięć nie myli drużyny w KD nie posiadają radiotelefonów tylko telefonują do swojego dyspozytora. |
jozek napisał/a: |
Dziś KD dało popis swoich umiejętności. A juz chwaliłem przewoźnika... |
pawian napisał/a: |
I w dodatku opóźniony jechał |
Robikon napisał/a: |
Dzisiaj znowu BOBR Żary-Wrocław frekwencja grubo 100% od Legnicy pasażerowie stali jak sardynki,pewien pan z rowerem w ogóle nie mógł wejść do pojazdu. |
ziken napisał/a: |
kojotsk8 Nic nowego , Odrzanka jest marginesowana i to ładnie , ucinają połączenia , robią duże luki itp . Mimo iż potoki podróżnych są bardzo duże . Przykład filmik na YT który znalazłem ,
stacja Brzeg Dolny http://www.youtube.com/watch?v=ib2Lwz9P9-8 Nowa Sól http://www.youtube.com/watch?v=RwDJvu6i-Ms Zapraszam do obejrzenia |
Max998 napisał/a: |
KD 69537 (Wrocław - Węgliniec) ponad 110% frekwy w pociągu "Impuls". |