Cytat: |
Nowy twór Centrum Usług Wspólnych
W ramach struktury PLK ma powstać nowa jednostka Centrum Usług Wspólnych, które zajmie się świadczeniem części usług finansowych oraz kadrowych w PLK. Jak informuje zarządca nie wiadomo jeszcze, gdzie miałoby ono powstać (niekoniecznie w Warszawie) i ile etatów z zakładów zostałoby przeniesionych do centrum. Trwają prace nad określeniem zakresu usług finansowych i kadrowych, które mogłoby przejąć centrum. Celem jego powołania jest optymalizacja zarządzania tymi usługami i ograniczenie kosztów. Dzięki utworzeniu Centrum Usług Wspólnych możliwa będzie poprawa procesów wewnętrznych poprzez uspójnienie procesów wsparcia we wszystkich jednostkach organizacyjnych - przekonuje Siemieniec. |
Cytat: |
Czy to wymyślił pan wywodzący się z firmy AVON który wcześniej handlował kosmetykami a teraz zarządza zasobami ludzkimi w wielkiej spółce grupy PKP? |
Bunia napisał/a: |
Bardziej obstawiam że to pomysły Pana pełnomocnika zarządu PLK ds. optymalizacji procesów, fachowca z EY (Ernst & Young). Zresztą co ciekawe, mimo jego pracy w PLK nadal figuruje na stronie www EY jako ekspert Piotr[...] |
Cytat: |
A drugie pytanie czy dyrektor zakładu nie będzie już mógł zatrudniać pracowników tylko dostanie takowych
Czy po pracę w PLK trzeba będzie jechać do Warszawy lub na Śląsk? |
Cytat: |
Czy w obliczu wysoce prawdopodobnej utraty dotacji unijnych do infrastruktury koilejowej komukolwiek jest potrzebna taka restrukturyzacja zakładów? |
Cytat: |
Lata 2005 - 2008 AVON |
Pirat napisał/a: |
Utworzenie Centrum Usług Wspólnych oraz nowych oddziałów Centrum Realizacji Inwestycji nie poprawi stanu technicznego infrastruktury kolejowej, ani nie zmieni Polskich Linii Kolejowych na skuteczniejszą w zadaniach inwestycyjnych i utrzymaniowych |
wino napisał/a: |
Czy zarząd PLK przygotował możliwości zakwaterowania?? |
Cytat: |
Slajd 1.
Spotkanie ze związkami zawodowymi Warszawa, 21 maja 2014 r. Slajd 2. Szacunkowa wysokość podwyżki w 2014 roku Podwyżka od 1 czerwca 2014 roku ____________________________________________ dla ZUZP szacowane wynagrodzenie zasadnicze (na podstawie danych na dzień 30.04.2014 roku)* 1976,22 inflacja za 2013 rok (w %) __________________________________________________0,9 wzrost wynagrodzenia zasadniczego (w %) ___________________________________1,9 wysokość podwyżki w wynagrodzeniu zasadniczym _____________________________37,55 pochodne (na podstawie 2013 roku - 72,60%) ________________________________27,26 Razem podwyżka ________________________________________________________64,81 Slajd 3. Porozumienie w sprawie podwyżek od 01.06.2014 Proponowane zmiany w Porozumieniu w sprawie podwyżek od 01.06.2014 r. w stosunku do Porozumienia z roku ubiegłego: Ad. 2 Jednostki organizacyjne Spółki otrzymają środki na wzrost wynagrodzenia zasadniczego średnio ...... zł na każdego pracownika wynagradzanego wg ZUZP, wraz z pochodnymi od wzrostu tego wynagrodzenia, na stan zatrudnienia ( w przeliczeniu na pełne etaty) w dniu 01 czerwca 2014 r. Ad 4. Wysokość podwyżki w wynagrodzeniu zasadniczym wynosi nie mniej niż 25 zł dla każdego pracownika, z zastrzeżeniem ust. 5 i 6. Ad 5. Wysokość podwyżki może być mniejsza jeżeli pracownik posiada szczebel wynagrodzenia zasadniczego wyższy niż 52 (wykreślenie punktu) Ad. 6 - znajdujących się w okresie wypowiedzenia, z którymi zostało zawarte porozumienie o rozwiązaniu umowy o pracę oraz objętych PDO w 2014 r. posiadających w przyznanej kategorii zaszeregowania ostatni szczebel wynagrodzenia zasadniczego (dodanie podpunktu) |
Cytat: |
Zgodnie z decyzją Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., od 1 czerwca 2014 roku weszła w życie nowa struktura organizacyjna Centrum Realizacji Inwestycji (CRI). Likwidacji uległy oddziały, a powołanych zostało 5 samodzielnych Regionów Inwestycyjnych: Północny, Centralny, Południowy, Śląski, Zachodni oraz Region Technologiczny.
Reorganizacji ulega również centrala CRI, w ramach której wydzielona została część wsparcia dla zadań inwestycyjnych. Komórki te będą centralnie koordynowały i wspierały procesy około- inwestycyjne, w celu odciążenia zespołów realizujących projekty w terenie. Od 1 czerwca 2014 roku pełniącym obowiązki dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji jest pan Michał Federowski, a jego zastępcą ds. wspierania procesów jest pan Jarosław Antoniuk. W załączeniu przekazujemy listę dyrektorów Regionów Inwestycyjnych oraz ich zastępców. W najbliższych dniach planowane są spotkania organizacyjne dyrektorów regionów z pracownikami w celu przekazania szczegółów wdrażanych zmian. W ramach sprawnego zarządzania zmianą planowane są szerokie działania komunikacyjne zarówno wewnątrz naszej organizacji jak i wśród kontrahentów i interesariuszy. |
Cytat: |
A poniżej wrzucam treść prezentcji aktualniejszej bo z 21.05.14 |
Cytat: |
Dziś ruszają 30-dniowe konsultacje społeczne dotyczące koncepcji zmiany struktury sekcji eksploatacji. Wprowadzenie tych zmian to dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. lepsza i efektywniejsza organizacja działań. Dla Pracowników zmiany organizacyjne nie spowodują negatywnych skutków, a liczba etatów nie zostanie zmniejszona. PLK dzięki tym zmianom dołączy do standardów organizacyjnych znanych z największych europejskich zarządców infrastruktury.
Naszą koncepcję zmian poprzedziła wielomiesięczna analiza działalności sekcji z wykorzystaniem wiedzy i zaangażowania kierownictwa Zakładów Linii Kolejowych i sekcji eksploatacji. Warto przypomnieć, że część Zakładów w przeszłości już dokonywała podobnych zmian. Ta koncepcja to część programu zwiększenia efektywności utrzymania infrastruktury oraz największego programu modernizacji linii. Przypomnijmy, że w ramach tych działań PLK zwiększa o ponad 1.100 osób zatrudnienie na stanowiskach podstawowych. Dotychczasowe kryteria organizacji sekcji eksploatacji stały się nieadekwatne do zadań realizowanych przez jednostki wykonawcze. Warto zauważyć, że nasi koleżanki i koledzy zarządzający największymi sieciami kolejowymi w Europie już dawno zoptymalizowali swoje struktury organizacyjne. PLK idzie tą samą sprawdzoną i bezpieczną drogą. Utworzenie 76 sekcji z istniejących 125, pozwoli na zwiększenie potencjału utrzymaniowego jednostek wykonawczych i powołanie specjalistycznych zespołów, maksymalnie wykorzystujących możliwości pracowników i sprzętu. Zmiany przewidziane są do wdrożenia w skali całego kraju w drugiej połowie 2014 r. Organizacja sekcji z podobnym potencjałem pozwoli na skuteczne wprowadzenie i egzekwowanie jednolitego standardu utrzymania linii. Ograniczenie liczby podległych jednostek usprawni także komunikację oraz zarządzanie procesami między sekcjami a zakładem. Wzrośnie jakość zarządzania wewnątrz sekcji m.in. dzięki lepszej możliwości współpracy między naczelnikami i zawiadowcami. Większa obecność personelu kierowniczego w te- renie pozwoli na sprawne działania zespołów odpowiedzialnych za utrzymanie infrastruktury, a także podwyższenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Wprowadzane zmiany organizacyjne w 2014 r. nie wiążą się ze zmniejszeniem liczby etatów pracowników szczebla podstawowego oraz etatów personelu nadzoru i kierownictwa. Dyrekcje Zakładów z przyjemnością odpowiedzą na Państwa pytania. Konsultacje społeczne trwają 30 dni. Już niebawem prześlemy Państwu szczegółową informację (w formie odpowiedzi na najważniejsze pytania) co zmiana oznacza dla pracowników. |
Cytat: |
Panie Dyrektorze, co z punktu widzenia Pana biura jest największym wyzwaniem dla naszej spółki?
Jest kilka kluczowych spraw, którymi musimy zająć się w najbliższej perspektywie, aby nasza firma mogła lepiej funkcjonować i zapewnić sobie na kolejne lata mocną pozycję na rynku. Sprawą priorytetową jest na pewno problem luki pokoleniowej, która objawia się w naszej firmie coraz wyraźniej. Spotykamy się z sytuacją, w której duża część załogi, ze względu na wysoką średnią wieku, niedługo odejdzie na emeryturę. Musimy w tym czasie wykształcić następne pokolenie kolejarzy, a tego nie da się zrobić w 3 miesiące, ani w pół roku. Musimy poradzić sobie z tą sytuacją i w bezpieczny sposób przeprowadzić spółkę do nowej rzeczywistości, w której ta sprawa przestanie być istotnym problemem. Co w takim razie należy zrobić, aby wyeliminować w PLK lukę pokoleniową? Ponieważ świadomość tego problemu istnieje od dłuższego czasu, już dawno podjęliśmy szereg działań zmierzających do zmiany tej sytuacji. Jednym z nich jest poprawa wizerunku PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na rynku pracy. Niezbędne są zmiany w systemie wynagradzania, pensje naszych pracowników muszą być konkurencyjne. Kwestia wynagrodzeń związana jest ze zmianami w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy (ZUZP). Najbardziej racjonalny i motywujący system wynagradzania, to taki, który spełnia trzy kryteria: jest sprawiedliwy, spójny i konkurencyjny. Powinien być także prosty. W spójnym i sprawiedliwym systemie na tych samych stanowiskach powinniśmy zarabiać tyle samo, ponieważ w taki sam sposób przyczyniamy się do sukcesu firmy i ponosimy taką samą odpowiedzialność. Jednakże ludzie pracują różnie - sprawiedliwym jest, aby osoba, która lepiej wykonuje obowiązki, mogła dostać wyższą premię od osoby, która wykonuje je gorzej. Dążymy w kierunku prostego systemu wynagradzania: będziemy mieli pensję i do tego premię, promującą tych, którzy pracują lepiej. Wszyscy pracownicy będą oceniani przez przełożonych na podstawie jasno określonych wskaźników efektywności. W jaki sposób dokładnie będzie wyglądała ta ocena? System oceny pracowników, z którego korzystamy, tzw. zarządzanie poprzez cele, funkcjonuje w bardzo wielu firmach i znakomicie się tam sprawdza od wielu lat. Przełożeni na początku każdego roku wyznaczają swoim podwładnym cele do realizacji, a na koniec roku rozliczają pracowników z ich wykonania. To nie jest ocena subiektywna, chodzi nam o sprawiedliwy system. Ocena pracy każdej osoby będzie opierała się na wcześniej ustalonych wskaźnikach efektywności, np. zadanie, które do tej pory robiłem przez określony czas, dzięki lepszej organizacji pracy teraz realizuję szybciej. Chodzi o wskaźniki, które są w pełni mierzalne i nie podlegają dowolnej interpretacji. Oprócz realizacji celów, dodatkowo będą oceniane także kompetencje pracownika, tzn. jak się rozwinął w ciągu roku, jak to wpłynęło na efektywność jego pracy itd. Kryteria tej oceny również będą dokładnie określone, aby finalna ocena oddawała prawdziwy stan rzeczy. To ważne, ponieważ nasi pracownicy będą otrzymywali premię obliczoną na podstawie tej oceny. Dzisiejsza premia regulaminowa nie pełni żadnej funkcji motywacyjnej, a jedynie karzącą. Jeżeli pracownik coś przeskrobie to jest karany poprzez zmniejszenie lub zabranie premii. Taki system nie jest motywujący, a demotywujący. Czy nie powinno być tak, że pracownik osiągający lepsze efekty, bądź wykonujący swoją pracę lepiej jakościowo powinien dostawać wyższą premię od tego pracownika, który nie osiąga takiego poziomu? Odpowiedź jest oczywista, ale przed nami długa droga zmiany systemu wynagradzania, co oznacza wypracowanie ze związkami zawodowymi nowego Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy, który będzie prosty, nowoczesny, motywujący do osiągania wyników, a zarazem jego wprowadzenie zagwarantuje, że pracownicy nie będą pokrzywdzeni (nie będą zarabiali mniej). Jakie jeszcze wyzwania stoją w najbliższym czasie przed firmą? Oprócz dobrego wizerunku firmy na rynku pracy i konkurencyjnego wynagrodzenia, ważnym elementem w naszej branży jest przywrócenie etosu kolejarza. Kiedyś zawód kolejarza związany był z ogromnym szacunkiem, był respektowany. Dziś obraz kolei jest daleki od takiego, jaki byśmy chcieli, dlatego musimy popracować nad jego poprawą. Przede wszystkim musimy odbudowywać w naszej spółce pewne zasady. Firma powinna być organizmem, zbiorem ludzi, którzy reprezentują i szanują podobny zakres wartości, np. szacunek dla drugiego człowieka obejmujący zarówno relację przełożony-podwładny, jak i między kolegami. Powinniśmy wyeliminować z naszej firmy szkodliwe zachowania. Inną sprawą jest stosunek ludzi do własnego stanowiska pracy. Wszędzie zauważam dwa rodzaje pracowników: jedni traktują to miejsce jako swoje i dbają o nie, starając się, by było przyjazne; drudzy traktują je jako robotę, do której przychodzą i z której wychodzą. Widać u nich brak gospodarskiego podejścia. Musimy zdać sobie sprawę, że w pracy spędzamy ponad połowę świadomego życia. Nie możemy spędzić tyle czasu w warunkach słabych, w kłótliwej atmosferze. To jest marnowanie życia. Chciałbym, abyśmy znowu stali się gospodarzami naszego miejsca pracy, abyśmy myśleli w kategoriach to są moje tory, moja nastawnia, ja jestem odpowiedzialny za ten kawałek torów i tu będzie wszystko świetnie funkcjonowało. Ten system wartości należy moim zdaniem od nowa zdefiniować, zakomunikować i wymagać. A także brać go pod uwagę przy naborze nowych ludzi. Chcemy, aby 99,9% pracowników firmy było kolejarską rodziną, która wierzy we wspólne wartości i cele. Jaką rolę we wprowadzanych zmianach odgrywają związki zawodowe? PLK posiada wieloletnią tradycję współpracy ze związkami zawodowymi. Najważniejszą kwestią jest to, abyśmy pamiętali, że wszystkim nam zależy na tym samym aby PLK była solidną, rozwijającą się firmą, w której praca jest źródłem satysfakcji i stanowi powód do dumy. Każdy z nas, bez względu na to czy pracuje w centrali, w terenie czy w związkach zawodowych, powinien w swoim zakresie dążyć do tego wspólnego celu. Związki zawodowe reprezentują grupy pracowników i są dla nas partnerem dialogu i dyskusji w sprawach społecznych. Dyskusja oznacza czasami różnicę zdań, ale powtórzę to jeszcze raz mamy wspólny cel, aby wybrać najlepsze w danej sytuacji rozwiązanie, godzące tę różnicę poglądów. Aby było to możliwe konieczne są: szacunek dla partnera dialogu, chęć zrozumienia argumentów drugiej strony i umiejętność dochodzenia do porozumienia. Rozwiązaniem najgorszym, które nie posuwa nas do przodu, jest wzajemne straszenie i szantażowanie. Dlaczego część pracowników podchodzi do zmian w firmie sceptycznie? Myślę, że jest to typowy schemat psychologiczny zmiana może przynieść coś dobrego, ale strach przed utratą obecnej, znanej sytuacji jest tak duży, że w zasadzie blokuje nas na nowe rozwiązania. Pamiętajmy jednak, że aby firma, a my wraz z nią, mogła się rozwijać, musimy podejmować pewne ryzyko i strach przed zmianą pokonywać. Gdy wynaleziono elektryczność większość ludzi bała się tego, podejrzewając, że sprowadzi to coś złego, a dzisiaj nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez energii elektrycznej. Każda nowość budzi strach, ale jest przede wszystkim szansą na lepszą przyszłość. Jak zamierza Pan przekonać pracowników do wprowadzanych zmian? To nie jest kwestia przekonywania. Każdy może ocenić obecną sytuację i zobaczyć, że jest wiele obszarów, które wymagają poprawy. Obowiązkiem mojego biura jest zatem pokazanie pracownikom, że to, co planujemy będzie miało realny i pozytywny wpływ na jakość codziennej pracy nas wszystkich. Chciałbym, aby 2015 był rokiem nowej jakości w naszej firmie. To oznacza, że czasu jest mało. Ale wierzę, że to jest możliwe, jeśli wszyscy zaangażujemy się w proces zmian. |
Cytat: |
[...]Masz absolutnie rację - żaden z nich się do rozmowy z "glonami" nie zniżył.
Gdyby choć spróbował, zdobyłby choć trochę większe pojęcie o przyczynach obaw przed tą którąś tam z kolei rewolucją. A tak może jedynie mówić o strachu przed nieznanym, bo to jedna z niewielu jemu znanych przyczyn - ot, taka "wąska" przypadłość buców wszechwiedzących.[...] |
Cytat: |
Czy ktoś wie ile dziś zatrudnia centrala na Targowej? Podobnież jest to liczba przekraczająca 1000 z czego 70% to dyrektorzy, naczelnicy, specjaliści i radcy czyli najwyżej opłacana elita specjalistów od niczego, za to mająca wiele wspólnego z rządzącą klastrą z Partii Oszustów (PO) i jej dziwki PSL |
mietekzuqwertyl napisał/a: |
Wino proszę w intranecie jest 1185 pracowników jak wyszukujesz po filtrze jednostki Centrala
i tak na stanowisku :..... |
Cytat: |
słyszałem, że ten Pan jeździł po IZetach i spotykał się w sprawie CUWu |
Cytat: |
Wino proszę w intranecie jest 1185 pracowników jak wyszukujesz po filtrze jednostki Centrala |
Cytat: |
gdzie mieści sie te 1185 pracowników |
Cytat: |
(...) pierwsze co się robi wobec nowych pryncypałów to procedurę mierzenia i ważenia celem uszycia nowego uniformu kolejarskiego. |
wino napisał/a: |
Nawiasem mówiąc gdzie mieści sie te 1185 pracowników. |
Pirat napisał/a: |
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=15222 |
Cytat: |
Na poważnie: nie wszyscy wyszukani po ww. filtrze pracują w Warszawie. Centrala ma swoje macki również na prowincji. Np. pracownicy biura bezpieczeństwa, dyrektorzy projektów.
|
Cytat: |
W zamieszczonym linku ktoś wspomniał że w 2010 r. było tam 484 ludzi Dziś po 4 latach jest 1185 |
Cytat: |
W centrali PKP IC pracuje prawie 500 osób |
Cytat: |
Biuro Spraw Pracowniczych - 83 osób |
Cytat: |
[...]Dlatego z przyjemnością chciałabym widzieć prezesów i dyrektorów spółek kolejowych jak raz w miesiącu popracują jako maszynista lub konduktor na nocnej zmianie, przy wymianie rozjazdów zimową porą, przy odladzaniu sieci trakcyjnej, jako kasjer w kasie biletowej w porach świątecznych wyjazdów, dyżurny ruchu na dużym węźle kolejowym czy strażnik ochrony kolei usuwający bezdomnych z hali dworca kolejowego. |
mietekzuqwertyl napisał/a: |
wino źle zrozumiałeś link chodziło o IC a nie PLK |
Cytat: |
(...)odkąd pracuję w PLK nigdy nie widziałem nikogo z zakładu... |
Cytat: |
Szanowni Państwo,
informujemy, że wczoraj (tj. 2 września 2014 r.), strony Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., otrzymały od Pracodawcy projekt Protokołu nr 11 do Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy, zmieniający niektóre zapisy dotychczasowego ZUZP oraz projekt porozumienia ustalającego z partnerem społecznym warunki wdrożenia przedmiotowego protokołu. Projekt Protokołu nr 11 będzie konsultowany z partnerami społecznymi w najbliższych tygodniach. Powyższe dokumenty określają: * zmianę zasad wykorzystania urlopu dodatkowego dla pracowników zatrudnionych w systemie równoważonego czasu pracy, polegającą na możliwości wyboru przez pracownika formy wykorzystania tego urlopu; * jednakowe dla wszystkich pracowników podstawy do naliczania nagród jubileuszowych; * modyfikację kwestii nagród jubileuszowych po przepracowaniu 45 i 50 lat pracy; * zobowiązanie Pracodawcy do wypłaty ekwiwalentu za należny urlop dodatkowy nierozliczony z lat ubiegłych i za przysługujący, a nieudzielony w 2014 roku. W związku ze zmianą uregulowań w zakresie nagród jubileuszowych i urlopu dodatkowego Pracodawca zobowiązuje się do dokonania każdemu pracownikowi zatrudnionemu w Spółce, w okresie ustalonym z partnerem społecznym, jednorazowej wypłaty w wysokości 670 zł brutto. Warunkiem dokonania tej wypłaty jest podpisanie i zarejestrowanie Protokołu nr 11 do ZUZP oraz zawarcie Porozumienia z Pracodawcą przez stronę związkową. O wynikach rozmów ze Związkami Zawodowymi nt. Protokołu nr 11 będziemy informowali na bieżąco. Z pozdrowieniami, Biuro Spraw Pracowniczych |
Cytat: |
W Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy dla pracowników PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, zawartym 11 stycznia 2005 r. i zarejestrowanym pod numerem U-MLXXIII , wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 3 ust. Pkt. 2 otrzymuje brzmienie: 2) miejsce wykonania pracy, przy czym uwzględniając specyfikę pracy, w tym konieczność przemieszczania się w czasie trwania zmiany roboczej, oraz wykonywane czynności,miejsce pracy może być określone jako: - obszar działania jednostki organizacyjnej lub, obszar działania wykonawczej komórki organizacyjnej lub, stałe punkty (jeden lub więcej) w znaczeniu geograficznym, w szczególności dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach związanych z prowadzeniem ruchu pociągów. 2) w § 11 w ust. 2 pkt. 8 otrzymuje brzmienie: 8) przeciwdziałać dyskryminacji w zatrudnieniu w sposób bezpośredni lub pośredni w szczególności ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony, w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy. 3) w § 38 dodaje się ust. 3 w brzmieniu: 3. Przez dobę (dobę pracowniczą) należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny w której pracownik rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. 4) w § 39 dodaje się ust. 2 otrzymuje brzmienie: 2. Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w innym dniu niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin. 5) w § 45 ust. 4 otrzymuje brzmienie: 4. Pracownikom zatrudnionym w systemie równoważnego czasu pracy, rozkład czasu pracy sporządzany jest na okres co najmniej jednego miesiąca i podawany jest do wiadomości na siedem dni przed rozpoczęciem pracy w okresie, na który ten rozkład został sporządzony, w sposób określony w regulaminie pracy. 6) w § 46 dodaje się ust.3 o treści: Dzień wolny jest udzielany po zakończeniu doby pracowniczej. 7) § 53 otrzymuje brzmienie: 1.Pracownikom zatrudnionym w systemie równoważnego czasu pracy przysługuje w roku kalendarzowym dodatkowy urlop w wymiarze 8 dni roboczych, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia obliczonego jak za urlop wypoczynkowy, z zastrzeżeniem ust. 2-4. 2. Prawo do pierwszego dodatkowego urlopu, pracownik nabywa po upływie jednego miesiąca wykonywania pracy w systemie równoważnego czasu pracy. Prawo do kolejnych urlopów dodatkowych pracownik nabywa w każdym następnym roku kalendarzowym 3. W przypadku przerwy w wykonywaniu pracy w systemie równoważnego czasu pracy, trwającej powyżej jednego miesiąca (z innych przyczyn niż urlop wypoczynkowy oraz nieobecność usprawiedliwiona w związku z chorobą pracownika, sprawowaniem opieki nad członkiem rodziny, sprawowaniem funkcji w organizacji związkowej), pracownikowi przysługuje prawo do dodatkowego urlopu w wysokości proporcjonalnej do czasu pracy w systemie, o którym mowa w ust. 1. 4. W przypadku ustania zatrudnienia w systemie, o którym mowa w ust. 1, prawo do dodatkowego urlopu przysługuje w wymiarze proporcjonalnym do okresu zatrudnienia w tym systemie. 5.Dodatkowy urlop jest planowany i udzielany na zasadach urlopu wypoczynkowego. Niewykorzystany dodatkowy urlop powinien być wykorzystany najpóźniej w terminie do końca III kwartału następnego roku kalendarzowego. 6. W zamian za dodatkowy urlop, na pisemny wniosek pracownika, wyrażony w sposób określony w ust. 7 i 8, wypłacany jest ekwiwalent pieniężny. 7.Pracownicy posiadający prawo do dodatkowego urlopu, w terminie określonym w odrębnym trybie, zobowiązani są do złożenia pisemnej deklaracji o sposobie korzystania z przysługującego im prawa, z zastrzeżeniem ust. 9 8. Pracownicy nabywający prawo do dodatkowego urlopu po dniu 31.12.2014 r. zobowiązani są do złożenia deklaracji, o której mowa w ust. 7, nie później niż przed upływem jednego miesiąca od daty nabycia tego prawa. 9. Deklaracja, o której mowa w ust. 7 i 8, obowiązuje przez okres 5 lat kalendarzowych, bez możliwości jej zmiany w trakcie obowiązywania. 10.Do dnia 30 listopada roku, w którym upłynie okres 5 lat obowiązywania deklaracji, pracownik zobowiązany jest do ponownego złożenia pisemnej deklaracji na kolejny pięcioletni okres z możliwością zmiany swojej poprzedniej decyzji o sposobie korzystania z przysługującego mu prawa do urlopu dodatkowego. 11.Wypłata ekwiwalentu pieniężnego za przysługujący pracownikowi w danym roku kalendarzowym wymiar dodatkowego urlopu, ustalony zgodnie z ust. 1-4, następuje raz w roku, w terminie wypłaty wynagrodzenia za miesiąc listopad. 8)Załącznik nr 12 do Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna otrzymuje brzmienie: Nagrody jubileuszowe 1.Pracownikowi przysługuje nagroda jubileuszowa za pracę na kolei, zwana dalej nagrodą. 2. W przypadku równoczesnego pozostawania w więcej niż jednym stosunku pracy, do okresu uprawniającego do nagrody wlicza się jeden z tych okresów. 3. Podstawę wymiaru nagrody stanowi najniższe wynagrodzenie obowiązujące w roku nabycia uprawnień do nagrody jubileuszowej, z zastrzeżeniem ust. 11 4.Za dzień nabycia prawa do nagrody uważa się ostatni dzień okresu pracy uprawniającego do nagrody. 5. Nagroda przysługuje po przepracowaniu niżej wymienionych okresów i wynosi: 1) po 15 latach pracy - 100% podstawy wymiaru 2) po 20 latach pracy - 200% podstawy wymiaru; 3) po 25 latach pracy - 300% podstawy wymiaru 4) po 30 latach pracy - 400% podstawy wymiaru 5) po 35 latach pracy - 500% podstawy wymiaru 6) po 40 latach pracy - 600% podstawy wymiaru 7) po 45 latach pracy - 700% podstawy wymiaru, z zastrzeżeniem ust. 12 6. Nagrodę wypłaca się w najbliższym po dniu nabycia uprawnienia terminie wypłaty wynagrodzenia u pracodawcy. 7. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, prawo do tej nagrody przysługuje w dniu rozwiązania stosunku pracy. 8. Pracownik jest obowiązany udokumentować swoje prawo do nagrody, jeżeli w jego aktach osobowych brak jest odpowiedniej dokumentacji. 9. Pracownikowi, który w dniu udokumentowania dodatkowych okresów pracy nabył prawo do dwóch lub więcej nagród wypłaca się tylko jedną nagrodę najwyższą. 10. Pracownikowi, który w ciągu 12 miesięcy od daty nabycia prawa do nagrody niższej, udokumentuje dodatkowe okresy zatrudnienia uprawniające go do nagrody wyższej, nagrodę niższą wypłaca się w terminie określonym w ust. 6, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej różnicę pomiędzy kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej. 11. W okresie do 31 grudnia 2014 roku podstawę wymiaru nagrody stanowi: a) dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach wymienionych w § 1 ust.3 przeciętne miesięczne wynagrodzenie w PKP PLK S.A. w czwartym kwartale 2013 roku, b) dla pozostałych pracowników objętych ZUZP nabywających uprawnienia do nagrody do 31 grudnia 2014 roku miesięczne wynagrodzenie zasadnicze pracownika, przysługujące w dniu nabycia prawa do nagrody. 12.W okresie do 31 grudnia 2029 roku nagroda jubileuszowa po 45 latach pracy przysługuje w wysokości - 600% podstawy wymiaru. |
Cytat: |
Szanowni Państwo,
Informujemy, że od 1 września br. nastąpiła zmiana organizacyjna w Spółce i zamiast Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym, funkcjonują dwie odrębne jednostki organizacyjne: - Centrum Rozkładów Jazdy (IJ) - Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym (ID) Zadaniem Centrum Rozkładów Jazdy (IJ) jest opracowanie i koordynowanie tworzenia rozkładów jazdy oraz oferowanych przez PLK tras katalogowych, a także dokonywanie zmian w rozkładach jazdy związanych z planowymi pracami modernizacyjnymi oraz utrzymaniowymi. Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym (ID) zajmuje się prowadzeniem ruchu pociągów na liniach zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wszystkie niezbędne dane teleadresowe do jednostek znają Państwo w Intranecie. Pozdrawiamy, Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym i Centrum Rozkładów Jazdy |
Cytat: |
Szanowni Państwo,
informujemy, że wczoraj (tj. 2 września 2014 r.), strony Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., otrzymały od Pracodawcy projekt Protokołu nr 11 do Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy, zmieniający niektóre zapisy dotychczasowego ZUZP oraz projekt porozumienia ustalającego z partnerem społecznym warunki wdrożenia przedmiotowego protokołu. Projekt Protokołu nr 11 będzie konsultowany z partnerami społecznymi w najbliższych tygodniach. Powyższe dokumenty określają: zmianę zasad wykorzystania urlopu dodatkowego dla pracowników zatrudnionych w systemie równoważonego czasu pracy, polegającą na możliwości wyboru przez pracownika formy wykorzystania tego urlopu; jednakowe dla wszystkich pracowników podstawy do naliczania nagród jubileuszowych; modyfikację kwestii nagród jubileuszowych po przepracowaniu 45 i 50 lat pracy; zobowiązanie Pracodawcy do wypłaty ekwiwalentu za należny urlop dodatkowy nierozliczony z lat ubiegłych i za przysługujący, a nieudzielony w 2014 roku. W związku ze zmianą uregulowań w zakresie nagród jubileuszowych i urlopu dodatkowego Pracodawca zobowiązuje się do dokonania każdemu pracownikowi zatrudnionemu w Spółce, w okresie ustalonym z partnerem społecznym, jednorazowej wypłaty w wysokości 670 zł brutto. Warunkiem dokonania tej wypłaty jest podpisanie i zarejestrowanie Protokołu nr 11 do ZUZP oraz zawarcie Porozumienia z Pracodawcą przez stronę związkową. O wynikach rozmów ze Związkami Zawodowymi nt. Protokołu nr 11 będziemy informowali na bieżąco. Z pozdrowieniami, Biuro Spraw Pracowniczych |
Cytat: |
Koleżanki i Koledzy,
w kwietniu informowaliśmy Was o przygotowywanym przez Biuro Spraw Pracowniczych i Biuro Rachunkowości projekcie wdrożenia w naszej firmie Centrum Usług Wspólnych w celu poprawy efektywności obsługi kadrowo-płacowej oraz finansowo-księgowej. Obecnie, po zakończonym okresie urlopowym, przystępujemy do kolejnej fazy projektu, dlatego chcielibyśmy poinformować Was o postępach prac: 1. Wybór doradcy biznesowego wdrożenie projektu ma wspierać doświadczony doradca biznesowy. Ze względu na obowiązującą procedurę przetargową oraz wysokie wymagania postawione przez naszą firmę proces wyboru doradcy wydłużył się. Zakładaliśmy zakończenie przetargu w czerwcu. Aktualny przewidywany termin podpisania umów z doradcami to końcówka października. 2. Lokalizacja biur jak informowaliśmy wcześniej wskazane zostały dwie lokalizacje Centrów Usług Wspólnych: w Katowicach kadry i płace w Warszawie finanse i księgowość W miesiącach letnich odwiedziliśmy wszystkie potencjalne lokalizacje pod przyszłe siedziby Centrów i rozpoczęliśmy negocjacje z wynajmującymi. Ostateczny wybór powierzchni biurowych planowany jest na początek listopada. 3. Wybór członków zespołów projektowych prace nad projektem będą odbywały się w zespołach, złożonych z naszych pracowników, których wiedza merytoryczna jest niezbędna do sprawnego przygotowania i przeprowadzenia zmian. Już w tym tygodniu roześlemy harmonogram spotkań z pracownikami, którzy zgłosili się do pracy przy projekcie. Biuro Spraw Pracowniczych |
Cytat: |
Od 1 października 2014 r. planowane jest uruchomienie systemu Elektronicznego Obiegu Faktur (w skrócie: system EOF). Nowy system zmieni sposób obsługi faktur zakupu od dostawców tzn. zamiast dotychczasowego obiegu faktury w postaci papierowej i zbierania akceptacji na odwrocie faktury, faktura i załączniki (w postaci skanu) będą obsługiwane elektronicznie w systemie EOF. Osoby opisujące faktury będą pracowały w systemie SAP. Osoby akceptujące faktury będą mogły wykonywać operacje zarówno w systemie SAP jak i poprzez przeglądarkę internetową.
Główne zmiany wynikające z uruchomienia systemu: 1. Wszystkie faktury zakupu z datą wykonania usługi lub dostarczenia towaru od 1 października 2014 r. będą obsługiwanie już w nowym systemie EOF. 2. Faktury z datą wykonania usługi lub dostarczenia towaru przed 1 października 2014 r. należy obsłużyć według dotychczasowych zasad za wyjątkiem faktur, które nie zostaną zaksięgowane do 10 października (termin zamknięcia księgowań do miesiąca września) takie faktury należy obsłużyć już w systemie EOF. 3. Wszystkie faktury zakupu obsługiwane w systemie EOF będą wpływały do Wydziału OCR i zarządzania Elektronicznym Obiegiem Faktur w Biurze Rachunkowości w Centrali PLK w Warszawie. W przypadku jeżeli faktura trafi na początku w inne miejsce w Spółce należy ją niezwłocznie przekazać do Centrali PLK z dopiskiem na kopercie FAKTURA 4. Od momentu zeskanowania faktury będzie ona podlegała opisowi i akceptacji tylko w formie elektronicznej (skan + dane w systemie EOF). Wersja papierowa faktury będzie archiwizowana przez pracowników ww. Wydziału. System będzie monitorował czas obsługi każdej faktury na każdym kroku przez każdego użytkownika. 5. Na każdej fakturze powinny się znaleźć poniższe informacje: Nr umowy z dostawcą (z Centralnego Rejestru Umów w SAP system CRU). Nr zamówienia SAP. Jeżeli na fakturze brak numeru umowy z dostawcą lub numeru zamówienia SAP prosimy je dopisać na odwrotnej stronie faktury. W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się wpisanie na odwrocie faktury imienia i nazwiska osoby zamawiającej usługę/ materiał/ towar. Brak powyższych informacji spowoduje wydłużenie czasu procesowania faktury w organizacji (trudność znalezienia osoby odpowiedzialnej za opisanie faktury). 6. Faktury nie będą już wstępnie wprowadzane do systemu SAP (transakcja MIR7 zostanie zablokowana po zamknięciu miesiąca września 2014 r.) Więcej informacji o systemie EOF (w tym aktualne Instrukcje Użytkownika) znajdą Państwo w Intranecie w zakładce Elektroniczny Obieg Faktur Biuro Rachunkowości |
Cytat: |
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że Biuro Spraw Pracowniczych w ramach procesu przygotowania zawodowego pracowników Centrali PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opracowało, wspólnie z Biurem Zarządu oraz Biurem Komunikacji i Promocji Informator dla nowo zatrudnionych pracowników Centrali. Celem Informatora jest przybliżenie nowym pracownikom funkcjonowania Spółki, jej celów, struktury oraz zasad funkcjonowania. Informator został umieszczony w Intranecie w banerze na głównej stronie, po prawej stronie ekranu pod nazwą Informator dla nowych pracowników Centrali, nad banerem Administracja budynku Centrali. W chwili obecnej Informator będzie testowany, w kolejnym etapie zostanie przygotowany dla innych jednostek organizacyjnych Spółki. Wszelkie uwagi, spostrzeżenia prosimy zgłaszać do Biura Spraw Pracowniczych, |
Cytat: |
Sekcji Zawodowej Infrastruktury Kolejowej NSZZ "Solidarność".
Warszawa 28.10.2014r. Głównym punktem porządku spotkania było omówienie kwestii "Protokołu dodatkowego nr 11". Na wstępie przewodniczący SZIK, W. Pełka poinformował o spotkaniu z kierownictwem PLK, które odbyło się 27 października 2014 r. w ramach dialogu społecznego prowadzonego z kierownictwem PLK. Nie osiągnięto porozumienia. Skutkiem tego nasza sekcja zawodowa weszła w spór zbiorowy z pracodawcą. Na spotkaniu ze związkami zawodowymi przedstawiciele pracodawcy zadeklarowali gotowość do podpisania porozumienia ze stroną związkową i wykazali dużą elastyczność w temacie przyszłej liczby zakładów linii kolejowych, sytuacji kadrowej, pozostawienia struktur wielozakładowych i wielu pracodawców, wstrzymania wdrażania CUW-u, omówienia w pierwszym półroczu 2015 r. oceny stanu działalności połączonych sekcji eksploatacji. Zadeklarowali również zwiększenie tegorocznej gratyfikacji z okazji Święta Kolejarza do 290 zł oraz jednorazowej wypłaty 250 zł. Warunkiem koniecznym do realizacji tego jest podpisanie przez związki zawodowe "Protokołu dodatkowego nr 11". Na spotkaniu Rady SZIK kolega W. Pełka oświadczył, że nie jest niczym zobligowany do podpisania lub niepodpisania "Protokołu dodatkowego nr 11" i wypełni dyspozycje Rady SZIK, wiedząc iż każde rozstrzygnięcie ma swoje zalety i wady. Zaapelował o merytoryczną dyskusję, podkreślając iż decyzja w tej sprawie dotyczy większości pracowników PKP PLK S.A. Członkowie Rady w swoich wystąpieniach zwracali uwagę na plusy i minusy, jakie będą w wyniku wyrażenia bądź niewyrażenia zgody na podpisanie "Protokołu dodatkowego nr 11". Po długiej, burzliwej dyskusji, mając na uwadze szeroko rozumiane dobro wszystkich pracowników PLK członkowie Rady wyrazili zgodę osobom upoważnionym do podpisywania dokumentów dotyczących ZUZP na podpisanie"Protokołu dodatkowego nr 11". |
Cytat: |
W związku ze zmianą uregulowań w zakresie nagród jubileuszowych i urlopu dodatkowego Pracodawca zobowiązuje się do dokonania każdemu pracownikowi zatrudnionemu w Spółce, w okresie ustalonym z partnerem społecznym, jednorazowej wypłaty w wysokości 670 zł brutto. Warunkiem dokonania tej wypłaty jest podpisanie i zarejestrowanie Protokołu nr 11 do ZUZP oraz zawarcie Porozumienia z Pracodawcą przez stronę związkową. |
Cytat: |
Szanowni Państwo,
2 września br. informowaliśmy o rozpoczęciu konsultacji z partnerami społecznymi odnośnie projektu Protokołu nr 11 do Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy. W ramach konsultacji Pracodawca wielokrotnie spotkał się z przedstawicielami sygnatariuszy ZUZP w celu wyjaśnienia założeń Protokołu nr 11, a także wysłuchania opinii strony związkowej na temat proponowanych zmian. Przy aktywnym udziale strony związkowej analizowane były różne warianty rozwiązań. Większość postulatów zgłoszonych przez partnerów społecznych została uwzględniona przez Pracodawcę, w tym m.in. zmiana podstawy naliczania nagród jubileuszowych z minimalnego wynagrodzenia na średnie zasadnicze w Spółce w IV kwartale. W tym wariancie kwota jednorazowej dodatkowej gratyfikacji, którą Pracodawca wypłaci każdemu pracownikowi zatrudnionemu w Spółce, wynosi 250 zł brutto. Wspólnie ustalono także zwiększenie nagrody pieniężnej z okazji Święta Kolejarza do 290 zł brutto. Wszyscy przedstawiciele sygnatariuszy ZUZP przyjęli i podpisali Protokół nr 11 w uzgodnionym kształcie. Dokument wejdzie w życie z dniem zarejestrowania go przez PIP. Protokół dotyczy wielu istotnych zagadnień, m.in: * definicji "miejsca pracy" w zależności od rodzaju wykonywanej pracy i zajmowanego stanowiska * rozszerzenia grupy osób uprawnionych do urlopów dodatkowych * określenia sposobu wykorzystania przez pracowników zatrudnionych w systemie równoważnego czasu pracy uprawnień do urlopu dodatkowego * modyfikacji zasad wypłat nagród jubileuszowych w oparciu o ujednoliconą podstawę naliczania * zawieszenia na 7 lat decyzji o utworzeniu Centrum Usług Wspólnych Cieszy fakt, że wszystkim stronom konsultacji udało się porozumieć w kwestii wprowadzenia tych istotnych dla Spółki zmian. Merytoryczny dialog, zakończony podpisaniem Protokołu, to sukces zarówno Pracodawcy, jak i związków zawodowych. Z poważaniem, Grzegorz J. Sokołowski Pełnomocnik Zarządu Dyrektor Biura Spraw Pracowniczych |
Cytat: |
Szanowni Państwo,
Informujemy, że aktualnie toczą się prace nad koncepcją zmian organizacyjnych związanych z wprowadzeniem obszarów koordynacji działań zakładów linii kolejowych i sekcji eksploatacji. Projekt zmian jest aktualnie przedmiotem spotkań informacyjnych z pracownikami i partnerami społecznymi w poszczególnych zakładach. Zmiany dotyczyć będą wyłącznie najwyższej kadry zarządzającej (Dyrektorów Zakładów i ich zastępców), jej liczby (planuje się zwiększenie), zadań i zakresów odpowiedzialności. Proponowana zmiana nie będzie miała wpływu na pozostałych pracowników, na stan zatrudnienia, warunki i miejsca wykonywania zadań. Obecnie funkcjonujące Zakłady Linii Kolejowych pozostaną i żaden z nich nie będzie zlikwidowany. Zmiana obejmuje model zarządzania w Spółce, w tym utworzenie, w ramach dotychczasowych 23 zakładów, obszarów koordynujących działania zakładów i sekcji. Obszarami zarządzać będą wyznaczeni Koordynatorzy (Dyrektorzy Obszarów). W nowym modelu Koordynatorowi Zarządzającemu Obszarem będzie podlegać Koordynator ds. Operacyjnych działający za pośrednictwem Zastępców Koordynatora: ds. Drogowych, ds. Automatyki, Telekomunikacji i Energetyki oraz ds. Eksploatacyjnych, a także Koordynator ds. Sprzedaży i Jakości Usług oraz Koordynator ds. Finansowych i Dyrektor Zakładu. Nazwa koordynator jest nazwą roboczą, a docelowo mówimy o stanowiskach w randze dyrektora. O dalszych etapach projektu będziemy informować na bieżąco. Biuro Spraw Pracowniczych |
Cytat: |
Szanowni Państwo,
W związku z pojawiającymi się pytaniami Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przypomina o rozpoczęciu prac mających na celu wprowadzenie nowego modelu zarządzania Spółką oraz zmianę struktury organizacyjnej poprzez wdrożenie pośredniego szczebla zarządczego miedzy Centralą a Zakładami Linii Kolejowych. W tym celu planowane jest powołanie 8 Obszarów koordynujących działania poszczególnych zakładów i sekcji w podległych regionach (Pomorze, Północ, Centrum, Zachód, Dolny Śląsk, Śląsk, Południe, Wschód). Głównym rezultatem wdrożenia nowych struktur będzie poprawa efektywności operacyjnej Spółki, ustanowienie jasnego podziału kompetencji między kierownictwem terenowym i centralnym oraz usprawnienie procesów zarządczych. Nowa struktura oznacza zmiany w zakresie odpowiedzialności oraz miejsca wykonywania zadań przez osoby zatrudnione na najwyższych stanowiskach kierowniczych (Dyrektorzy Zakładów i ich Zastępcy), nie będzie miała natomiast wpływu na pozostałych pracowników, w tym miejsce ich zatrudnienia. Dotychczasowa liczba Zakładów Linii Kolejowych również pozostanie niezmieniona. Obecnie prowadzone są analizy dotyczące projektu. Wkrótce w Intranecie znajdą Państwo dodatkowe informacje. Podkreślamy, że prezentowane materiały są przedmiotem analiz, dlatego ostateczne rozwiązania mogą różnić się od prezentowanych obecnie. O wszelkich ustaleniach będą Państwo na bieżąco informowani. Kluczowe informacje: Obecnie funkcjonujące Zakłady Linii Kolejowych pozostaną, żaden nie będzie zlikwidowany, pracownicy nie zmienią miejsca zatrudnienia. Projekt zmian przewiduje utworzenie 8 Obszarów koordynujących działania zakładów i sekcji. Obszarami zarządzać będą wyznaczeni Koordynatorzy (Dyrektorzy Obszarów). Nowa struktura ustanowi czytelny podział kompetencji i zakresów odpowiedzialności wyższej kadry zarządzające Spółki, co wpłynie na poprawę decyzyjności oraz usprawni komunikację w ramach poszczególnych pionowych struktur Spółki. Zmiana ma wejść w życie 1 stycznia 2016 r. |
Cytat: |
Strony zadeklarowały, że będą dalej pracować w myśl dialogu w poczuciu odpowiedzialności za losy PLK |
Cytat: |
Na razie możliwa jest podwyżka 59,48 zł brutto. Jeśli spółka znajdzie dodatkowe źródło finansowania- co okaże się dopiero po 31 maja 2015 r. jest prognoza na 100 zł brutto (wg prezentacji), a na razie brakuje ok. 10 mln aby uzyskać kwotę 100 zł podwyżki. |
Cytat: |
jest prognoza na 100 zł brutto (wg prezentacji), a na razie brakuje ok. 10 mln aby uzyskać kwotę 100 zł podwyżki. |
Beatrycze napisał/a: |
Związkowcy w PLK domagają się ok. 100 zł podwyżki. |
Cytat: |
Rozmowy ws. wzrostu wynagrodzenia zasadniczego zostały przełożone na dzień 24.06.2015r. Negocjacje zakończyły się na kwocie 66,20zł + pochodne. Porozumienie nie zostało podpisane. |
Cytat: |
Rozmowy ws. wzrostu wynagrodzenia zasadniczego zostały przełożone na dzień 24.06.2015r. Negocjacje zakończyły się na kwocie 66,20zł + pochodne. Porozumienie nie zostało podpisane. |
Cytat: |
Po przekazaniu przez Dyrektora Biura Spraw Pracowniczych informacji o zgodzie Zarządu na wzrost wynagrodzenia zasadniczego w kwocie 100,00 zł brutto (60,27 zł. + pochodne 39,73 zł.),
Wysokość wzrostu wynagrodzenia zasadniczego wynosi nie mniej niż 25,00 zł. dla każdego pracownika (Komisje Zakładowe na spotkaniach w Zakładach w sprawie podwyżek mogą ustalić wyższą minimalną kwotę wzrostu wynagrodzenia). Również w dniu dzisiejszym zostały podpisane zasady regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść na 2015 rok. Załącznik nr 1 określa maksymalne kryteria poszczególnych grup zawodowych, które mogą skorzystać z programu ,tj.: Nadzór, obsługa administracyjna i technologiczna - do 87 pracowników Utrzymanie drogi kolejowej - do 97 pracowników Utrzymanie urządzeń automatyki - do 49 pracowników Inżynieria ruchu - do 310 pracowników Działalność dodatkowa - do 72 pracowników Odnośnie zamiaru wprowadzenia w czterech Zakładach Linii Kolejowych (Opole, Wrocław, Warszawa, Poznań) weekendowego czasu pracy (zatrudnianie emerytów - dyżurnych ruchu celem wyeliminowania godzin nadliczbowych), pracodawca poinformował, że jest bardzo duże zainteresowanie byłych pracowników i przyszłych emerytów tym systemem pracy, z tym , że wychodząc naprzeciw postulatom Strony Społecznej system ten będzie obejmował czas pracy od piątku do soboty. Formą zatrudnienia będzie umowa o pracę w niepełnym wymiarze czasu pracy. |
voyager1231 napisał/a: |
A co mnie obchodzi jakieś zadłużenie? Wykonuję pracę dla przedsiębiorstwa i za tą pracę powinna należeć mi się godziwa zapłata, nikt nie robi w czynie społecznym. |
Cytat: |
Gdybyś miał dajmy na to 35 lat |
zygmunt1988 napisał/a: |
Podwyżki dla pracowników PKP PLK w 2016r wyniosą średnio po 125 zł na pracownika. |
Cytat: |
http://plk.skk.org.pl/index.php/dokumenty-top/426-pismo-szik-37-16-ws-gratyfikacji-z-okazji-swieta-kolejarza-i-15-lecia-plk-26-wrzesnia |